פיל בחנות חרסינה: על חוטפים וכטב"מים

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי Clker-Free-Vector-Images לאתר Pixabay]

[לאוסף המאמרים על מטוסים ללא טייס, והשפעותיהם, לחצו כאן]

נסיכת האספלט...

בשלישי לאוגוסט 2021, חמש אוניות סוחר ששייטו במפרץ הפרסי שינו את ה- AIS שלהן למצב Vessel not under command מה שמעיד לפי הסטנדרטים הנהוגים על ניסיון חטיפה.

על אחת מהן - אניית סוחר שמובילה אספלט, בשם נסיכת האספלט - עלו 6 חמושים, כפי הנראה איראנים, ניסו להכריח אותה להפליג אל עבר איראן, שהו עליה מספר שעות ונעלמו כלעומת שבאו. לאחר רדת החמושים האנייה הפליגה לעבר נמל פוג'רייה באיחוד האמירויות בכוחות עצמה.

הנוהל הימי נגד חטיפות מחייב את הצוות לנתק את המנוע מחדר הפיקוד ולחבל בו; על מנת שהספינה תישאר במקומה ואי אפשר יהיה להזיזה; וזה בדיוק מה שעשו אנשי הצוות. הם ניתקו את המנוע מגשר האנייה, וכיבו אותו ולאחר מכן הסתגרו בתוך אחד החדרים באנייה.

האיראנים שעלו על הסיפון ניסו לחדש את פעולת המנוע, ללא הצלחה; ולאחר שכשלו בכך, וקצת לפני עלות השחר, ירדו מסיפון האנייה לספינת התקיפה, שהביאה אותם, ונעלמו.

בתמונה משמאל, חסיד אומות העולם, סעאד אג'אעני מפקד מערך הכטב"מים של משמרות המהפכה, והאיש שאחראי על תקיפת האנייה, המרסר סטריטהתמונה מדצמבר 2011 כמה ימים לאחר נפילת הסנטינל האמריקאי (כטב"מ מסוג RQ-170) כש אג'אעני מציג את הכטב"מ לפני מפקד כוחות האוויר של משמרות המהפכה הברגדיר ג'נרל אמיר עלי חג'יזדה:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *