Jeppe Vilstrup Hansgaard: במעורבות עובדים, חוכמת ההמונים לא עובדת!

[מקור התמונה: Photo by RODNAE Productions from Pexels]

[למאמר המקורי באנגלית, לחצו כאן] [לקובץ המאמרים בנושא ניתוחי רשת ארגונית ONA, לחצו כאן] [לאוסף המאמרים על חוכמת ההמונים, לחצו כאן]

עודכן ב-26 במרץ 2023

Jeppe Vilstrup Hansgaard הוא מנכ"ל חברת Innovisor - שצברה בעשור האחרון ניסיון בשינויים עסקיים, בניתוח רשתות ארגוניות (Organizational Network Analysis - ONA), במיזוגים וברכישות ביותר מ- 35 מדינות (ראו תמונה משמאל).

*  *  *

לשאול הכל לא עובד - הגיע הזמן לחשוב מחדש!

מעורבות עובדים (Employee involvement וגם Employee engagement) היא מצב, שבו יש לעובדים השפעה על תהליכי עבודה: על החלטות ופעולות המשפיעים עבודתם. מעורבות עובדים מאפיינת מחויבות גבוהה לארגון, והיא נדבך חשוב ביכולת של הארגון להגיע לתפוקות גבוהות... (יחזקאל ואונגר משיח, 2017).

חברות רבות שולחות סקרי מעורבות עובדים בכל שנה - או כל שנה שנייה - לכל העובדים. המילים אחרות, הן שואלות את כולם איך הם מרגישים... יש אף חברות, שמוצאות דרכים לתשאל את העובדים כל הזמן! אבל, הן לא מתקרבות לפתרון בעיות ההתקשרות שלהם. הם מבזבזות משאבים כספיים וזמן יקר. ובכל זאת, העובדים מנותקים מתמיד. הגיע הזמן לחשוב מחדש!

[לקובץ המאמרים בנושא ניתוחי רשת ארגונית ONA, לחצו כאן] [להרחבת המושג: 'רשת', לחצו כאן] [להרחבה על קשרים וקשרי גומלין ברשת הארגון, לחצו כאן] [להרחבה בנושא 'מעורבות עובדים', לחצו כאן]

כעת, מחקר חדש משותף למכון סנטה פה בניו מקסיקו, ארה"ב; ולמכון מקס-פלאנק, ברלין, גרמניה, מראה מדוע הגישה לסוגיית מעורבות העובדים היא גישה שגויה. הנה הממצאים:

  • שאלות פשוטות עובדות היטב עבור חוכמת ההמונים: חוכמת ההמונים עובדת רק כשאנו מנסים לענות על שאלות פשוטות; כמו גודל, משקל, מספר וכדומה, או למשל, לניחוש זמן (כמו השאלה שקיבלתי פעם: "מתי נולדה ז'אן ד'ארק?" (אני מודה שהופתעתי מהדיוק של חוכמת ההמונים אז!)
  • שאלות מורכבות נפתרות טוב יותר בקבוצות קטנות:  כאשר מורכבות השאלה שרוצים לפתור עולה, ויש צורך לבחור את התגובה המתאימה ביותר מבין אפשרויות שונות (כאשר אף אחת מהתשובות אינה שגויה או נכונה), אז קבוצות קטנות תיתנה את ההחלטות הטובות ביותר.

אני מניח שכולנו מסכימים שהעיסוק בסוגיית מעורבות העובדים הוא בעיה מורכבות... אחרת, זה היה נפתר, כבר מזמן.

[לאוסף המאמרים על חוכמת ההמונים, לחצו כאן] [להרחבת המושג: 'מורכבות', לחצו כאן] [לאוסף המאמרים על 'קבוצות', לחצו כאן]

[במפת הרשת: עד כמה העובדים מעורבים? סוגיה זו ניתנת לאבחון ולשיפור בעזרת ניתוח רשתות ארגוניות (Organizational Network Analysis - ONA). הרשת עובדה במערכת לניתוח רשתות חברתיות וארגוניות InFlow , חברת Orgnet LLC]

מעורבות עובדים אמיתית מושגת רק על ידי פתיחות הניהולית!

ראשית, עלינו להיפטר מסקרי ההתקשרות, נוסח: "בואו נשאל את כולם איך הם מרגישים". כולם יודעים, שהם אינם שווים את הכסף שמושקע בהם; ואינם עוזרים לפתור את השאלות המורכבות הכרוכות בסוגיית מעורבות העובדים.
  • Galesic, M. (2016), The wisdom of (smaller) crowds.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *