פנחס יחזקאלי: אליפות העולם בדו"חות קורונה של משטרת ישראל

[בתמונה: משטרת ישראל - אלופת העולם בדוחות קורונה. מה זה אומר? המקור: טוויטר]

[לאוסף המאמרים על 'משטרה בחברה דמוקרטית', לחצו כאן] [לקובץ המאמרים על תרבות, סטייה ושחיתות שוטרים באתר ייצור ידע', לחצו כאן] [לקובץ המאמרים על הקורונה והשלכותיה באתר 'ייצור ידע', לחצו כאן]

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

פודקסט מוסרט של המאמר, בסרטון וידאו המצורף בסוף. 

*  *  *

כנראה שאליפות העולם בחיסונים של ישראל – גרמה למשטרה לקנא קצת; והיא סדרה לעצמה אליפות עולם משלה: 

ב- 23 בינואר 2021 – צייץ ידיעות אחרונות בטוויטר קטע ממאמר של ראש אגף המבצעים במשטרה; שאמר, בין היתר, לפובליציסט נחום ברנע:

"חמש מאות ארבעים ושבעה אלף, חמש מאות שלושים ושלושה דוחות (547,533) נרשמו לאזרחים מתחילת הקורונה, עד תחילת השבוע". "זהו שיא עולמי" הוסיף. הנה ראו:

[להרחבת המושג: 'אסטרטגיה', לחצו כאן] [לקובץ המאמרים על הקורונה והשלכותיה באתר 'ייצור ידע', לחצו כאן]

[לציוץ הטוויטר של ידיעות אחרונות, לחצו כאן]

כזכור לכם – או שאולי לא ידעתם – במדינה דמוקרטית, בעלי הבית של המשטרה הם האזרחים. לא נחום ברנע וגם לא השר לביטחון הפנים או ראש הממשלה. לא שהמשטרה מקיימת איתנו האזרחים שיחת דיווח שבועית שוטפת של דין וחשבון – מה שנקרא אחריותיות (Accountability); כמו שהייתה צריכה לעשות. אבל, בואו לא נהיה קטנוניים, וננסה להבין, מה הציוץ הזה אומר לנו.

האם הוא אומר שהמשטרה שלנו הכי טובה במדינות המערב? כמובן שלא. משטרה לא נמדדת בכמות הדוחות אלא בתוצאות. דומה שמול התמותה מהקורונה וחוסר הנכונות של אזרחים לקבל על עצמם את עול הסגר, אפשר לקבוע, שאין לאכיפה כל משמעות; והמשטרה משחקת בנדמה לי עם עצמה.

[להרחבה בנושא 'אחריותיות משטרתית', לחצו כאן]

[הריאיון המלא של ניצב אמנון אלקלעי בידיעות אחרונות. ראיון מצויין אבל כשאומרים את שאסור לומר, עפים ניצוצות. שהרי ידיעות אחרונות עצמם היו אלה שנטלו את המשפט הזה ונתנו לו חיים משלו...]

אז אם אין לאכיפה משמעות, לאיזה צורך היא משמשת? זה האליבי טמבל, בחשיבה המעוותת של גוף ביורוקרטי חרדתי! אמנם הקורונה לא שככה; אבל תראו כמה התאמצנו להוריד אותה... פיקוד המשטרה זקוק לנתונים הללו במערכת יחסיו עם הדרג הפוליטי ועם התקשורת; ואנחנו משמשים כחומר הגלם ליצירת האליבי הזה שלו.

איזה מסר העביר ראש אגף המבצעים לשוטרים בציוץ הזה? שאליפות זה דבר חשוב ושאליפות העולם בדוחות זה חשוב. ועכשיו, אחרי שהשגנו אליפות זה מחייב ושהם צריכים להתאמץ ולדוג כמה שיותר דגים כדי לא לאבד את האליפות הזו. לכן, גם מכסות הדוחות שהמפקדים דורשים מהשוטרים חשובות (אבל אחר כך ישקרו לנו, לבעלי הבית, ויספרו שאין מכסות...).

[לקובץ המאמרים, הכל על ביורוקרטיה', לחצו כאן]

[למאמרו של ד"ר פנחס יחזקאלי: 'האם יש מכסות על דוחות הקורונה של השוטרים?', לחצו כאן]

עכשיו אתם מבינים מה הסיבה לכל האירועים המביכים שנגרמו בגין אכיפת יתר מטופשת, שבה אנחנו, בעלי הבית של המשטרה, משמשים לשוטרים מעין דגים בתוך בריכת דגים באליפות העולם בדיג?

ועוד מילה קשה לעצמנו, אזרחי ישראל: למה אחרי יותר מ- 70 שנים אחרי תום המנדט הבריטי, המשטרה הבריטית עוד פה? כי אנחנו מטומטמים. אנחנו אלה שלא יודעים שהשוטרים הללו שייכים לנו ואמורים לעבוד בשבילנו; ואם בעל הבית אדיש וחושב שזה מגיע לו, זה מה שהעובדים שלו עושים.

כל עוד לא נבין את זה ונקרא אותם לסדר, המנדט הבריטי ימשך, ועל גבנו, ימשיכו לעשות אליפויות בדוחות קורונה ובדוחות תנועה ובאחוזי גילויים מפוברקים של תיקים פליליים.

האם נתעורר פעם, או שבעצם, זו המשטרה שאנחנו ראויים לה?

[לאוסף המאמרים על 'משטרה בחברה דמוקרטית', לחצו כאן] [לקובץ המאמרים על תרבות, סטייה ושחיתות שוטרים באתר ייצור ידע', לחצו כאן] [לקובץ המאמרים על הקורונה והשלכותיה באתר 'ייצור ידע', לחצו כאן]

מקורות והעשרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *