Valdis Krebs: חדשנות מתרחשת בצמתי הרשת

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי Peggy_Marco לאתר Pixabay]

[למאמר המקורי באנגלית, לחצו כאן] [לקובץ המאמרים בנושא ניתוחי רשת ארגונית ONA, לחצו כאן] [לאוסף המאמרים על 'חדשנות', לחצו כאן]

Valdis Krebs הוא המדען הראשי והמייסד של חברת Orgnet LLC, קליבלנד / אקרון, אזור אוהיו (Cleveland/Akron, Ohio Area). הוא מדען המתמחה בניתוח רשתות ארגוניות (Organizational Network Analysis - ONA), בניתוח נתונים ובהדמיה חברתית, יחסית, רב-מודאלית, כדי לעזור ללקוחות בפרויקטים של שינוי והסתגלות ארגונית.

Krebs עושה שימוש במחקריו בכריית נתונים, בניתוח גרפים, בניתוח רשתות, באיתור דפוסים קבועים / בתבניות ובבינה מלאכותית (AI) כדי לסייע לבסיס לקוחות עולמי. הוא פיתח את תוכנת InFlow לניתוח רשתות חברתיות Social Network Analysis) SNA); ולניתוח רשתות ארגוניות (Organizational Network Analysis - ONA).

לפני שהפך לעצמאי, מילא Valdis Krebs תפקידים שונים בתחום ניהול משאבי אנוש / HRMS בחברות: וולט דיסני, TRW, טויוטה ופורד מוטור. כיום, הוא עובד ממשרדו בקליבלנד, אוהיו (ארצות הברית) עם רשת עמיתים ברחבי העולם.

Krebs צוטט אלפי פעמים בפרסומים אקדמיים, בבקשות פטנטים ובמסמכי בית משפט על ניתוח רשתות.

[להרחבת המושג: 'רשת', לחצו כאן] [להרחבת המושג ניתוח רשת חברתית SNA, לחצו כאן] [לקובץ המאמרים בנושא ניתוחי רשת ארגונית ONA, לחצו כאן]

תרשים הרשת שלפניכם משקף מעבדת מחקר של חברת תרופותכל צומת ברשת מייצגת עובד. קו אפור נמתח בין שני עובדים אם הם מחליפים מידע על תגליות. צבעי הצומת מציינים לאיזו מחלקה רשמית כל עובד מוקצה:

[בתמונה: חדשנות מתרחשת בצמתי הרשת... הרשתות עובדו במערכת לניתוח רשתות חברתיות וארגוניות InFlow , חברת Orgnet LLC]

הרכב זה של מעבדת המחקר הוא פועל יוצא של שלושה מיזוגים ארגוניים, שהתרחשו לאורך זמן. היחסים הפנימיים המקוריים בכל אחת משלושת הארגונים, עדיין קיימים; וניתן לראות אותם בתמונת הרשת למעלה מסומנים כ- 'איים' (ISLANDS) מס' 1, 2 ו- 3. אי (ISLAND) מס' 4 הם שני עובדים חדשים, שהצטרפו למעבדה לאחר המיזוגים. המושג 'איים' הוא מושג מקביל למושגים קליקות ו- ממגורות או סילוס (Silos).

כפי שקורה במקרים לא מעטים, המיזוג 'הרג' את החדשנות. קצב היצירה של מוצרים חדשים מהמעבדה הואט והפך לטפטוף. לאחר שראינו את מפת הרשת להנהלת המעבדה, היו המנהלים לא הופתעו: גבולות ישנים, מסתבר, נוטים לשרוד לאורך זמן... היעדר החדשנות הפך למאפיין בולט של המעבדה. מעט מאוד צמתים, מעט מאוד חדשנות.

לכן, נשכר הלקוח שלנו - חברת ייעוץ גדולה - ע"י מעבדת התרופות הזה, כדי לסייע להם למנף את תחום החדשנות שלהם. ההתערבות שביצע הלקוח הייתה פשוטה: הוא בנה 'גשרים' בין ה'איים'. בנוסף, הועברו כמה עובדים בין האיים - שהביאו את קשרי הרשת שלהם ועזרו ליצור הצלבות בקשרי גומלין שבים ה'איים'.

[להרחבת המושג: 'קליקה', לחצו כאן] [להרחבת המושג: 'ממגורה' - 'סילו', לחצו כאן] [להרחבה על קשרים וקשרי גומלין ברשת הארגון, לחצו כאן]

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי OpenClipart-Vectors לאתר Pixabay]

זה לא היה פתרון מהיר. רשתות אנושיות קשות לבניה הרבה יותר מרשתות מחשבים. מחשבים דורשים את אותו פרוטוקול ניתוב נתונים כדי להתחבר ולהתחיל לתקשר, בעוד שבני אדם דורשים פרוטוקול ניתוב חברתי קשה ומבולגן של אמון!

פרויקט זה, כמו רבים אחרים עוקבים אחר תהליך האופטימיזציה הדו-שלבי שלנו:

דע את הרשת: למד את מפת הרשת - כיצד הדברים באמת עובדים. 'סרוג' את הרשת: שפר את הרשת 

עבודה באשכולות מבודדים זה בסדר, אם העולם סביבך לא משתנה. גישור בין ה'אשכולות' מאפשר לכולם ללמוד ולהחליף נקודות מבט ורעיונות. חיבורים רוחביים יוצרים הפריה צולבת. במקום בו רעיונות חדשים וידע מגוון מתקבצים יחד, מתגלות הזדמנויות ומתממשות.

חדשנות מתרחשת בצמתים!

[להרחבת המושג: 'אופטימיזציה', לחצו כאן] [לקובץ המאמרים בנושא ניתוחי רשת ארגונית ONA, לחצו כאן] [לאוסף המאמרים על 'חדשנות', לחצו כאן]

מקורות והעשרה

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *