יצירתיות וחדשנות באתר ייצור ידע

תקציר: יצירתיות (Creativity) היא כלי ליצירת ידע Knowledge) Creation). חדשנות (Innovation) היא ההיבט היישומי של היצירתיות. היא מוגדרת כהטמעת ידע ויצירת ערך מוסף. ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות יצירתיות, חדשנות והשלכותיהן, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה נעימה!

[בתמונה: יצירתיות... התמונה שותפה הרבה ברשתות החברתיות ובעל הזכויות בה לא אותר. לכן, השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. בעל הזכויות הראשי, אנא פנה ל: yehezkeally@gmail.com]
[בתמונה: יצירתיות... התמונה שותפה הרבה ברשתות החברתיות ובעל הזכויות בה לא אותר. לכן, השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. בעל הזכויות הראשי, אנא פנה ל: yehezkeally@gmail.com]

עודכן ב- 27 באוקטובר 2022

יצירתיות (Creativity) היא כלי ליצירת ידע (Knowledge Creation); חדשנות (Innovation) היא ההיבט היישומי של היצירתיות. היא מוגדרת כהטמעת ידע ויצירת ערך מוסף (Chakravarty, 2010; ויקיפדיה).

ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות יצירתיות, חדשנות והשלכותיהן, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה נעימה:

אוסף מאמרים רלוונטי נוסף:

יצחק אדיג'ס

פרופ' יצחק אדיג'ס הוא מהחשובים במומחי הארגון של סוף המאה העשרים ותחילת המאה העשרים ואחת, וזהו הבלוג האישי שלו, המתורגם לעברית.

.

.

.

.

גרשון הכהן

אלוף במילואים גרשון הכהן כיהן בתפקידיו האחרונים בשירות פעיל בצה"ל, כמפקד המכללות הצבאיות וכמפקד הגיס הצפוני. הוא פרש משירות פעיל בספטמבר 2014, לאחר 41 שנות שירות‏. בעל תואר שני בפילוסופיה ובספרות השוואתית מהאוניברסיטה העברית בירושלים. נשוי ואב ל-3 ילדים.

.

.

.

.

דנה ולרו

דנה ולרו היא מטפלת באמנות בילדים

.

.

.

.

דניאל יחזקאלי

דניאל יחזקאלי הוא מלחין למשחקים, מפיק מוזיקלי, מנהל תחום השמע והמלחין הראשי של אולפן המשחקים Amstad Digital, מחבר הספר "איך מלחינים מוזיקה למשחקים" (בדפוס) ומרצה ברימון: בית ספר למוסיקה.

.

.

.

.

.

פנחס יחזקאלי

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

.

.

אושרית כספי

ד"ר אשרית כספי-ברוך היא פסיכולוגית קלינית-תעסוקתית, מומחית במיון עובדים וניהול משאבי אנוש. ראש המחלקה לפסיכולוגיה במכללה האקדמית אחוה, חוקרת קריירה, אישיות, מוטיבציה ויצירתיות.

.

.

.

.

רקפת ששון

תמונת העט של רקפת ששון, מנהלת לקוחות ופרויקטים שיווקיים בתחומי האופליין והאונליין. עוסקת בתכנון, גיבוש אסטרטגיה והובלה של פרויקטים, משלב הבנת הצרכים של הלקוח ועד לשלב הפקת התוצר הסופי. כן, עוסקת בפיתוח עסקי, כתיבת תוכן וניהול אפליקציות. בעלת תואר ראשון בתקשורת ובמנהל עסקים, ותואר שני בהתנהגות ובפיתוח ארגונים.

.

.

.

.

.

.

רועי צזנה

המחבר (ראו תמונה משמאל), רועי צזנה, הוא דוקטור לננו-טכנולוגיה; עמית בסדנת יובל נאמן למדע, טכנולוגיה וביטחון באוניברסיטת תל אביב, ומרצה בפקולטה להנדסה ביו-רפואית בטכניון.

בוגר קורס המנהלים של אוניברסיטת הסינגולריות ומחבר הספר המדריך לעתיד.

.

.

.

.

Valdis Krebs

Valdis Krebs הוא המדען הראשי והמייסד של חברת Orgnet LLC, קליבלנד / אקרון, אזור אוהיו (Cleveland/Akron, Ohio Area). הוא מדען המתמחה בניתוח רשתות ארגוניות (Organizational Network Analysis - ONA), בניתוח נתונים ובהדמיה חברתית, יחסית, רב-מודאלית, כדי לעזור ללקוחות בפרויקטים של שינוי והסתגלות ארגונית.

Krebs עושה שימוש במחקריו בכריית נתונים, בניתוח גרפים, בניתוח רשתות, באיתור דפוסים קבועים / בתבניות ובבינה מלאכותית (AI) כדי לסייע לבסיס לקוחות עולמי. הוא פיתח את תוכנת InFlow לניתוח רשתות חברתיות Social Network Analysis) SNA); ולניתוח רשתות ארגוניות (Organizational Network Analysis - ONA).

לפני שהפך לעצמאי, מילא Valdis Krebs תפקידים שונים בתחום ניהול משאבי אנוש / HRMS בחברות: וולט דיסני, TRW, טויוטה ופורד מוטור. כיום, הוא עובד ממשרדו בקליבלנד, אוהיו (ארצות הברית) עם רשת עמיתים ברחבי העולם.

Krebs צוטט אלפי פעמים בפרסומים אקדמיים, בבקשות פטנטים ובמסמכי בית משפט על ניתוח רשתות.

.

.

.

.

.

[התמונה: יצירתיות וחדשנות... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי jarmoluk לאתר Pixabay]
[התמונה: יצירתיות וחדשנות... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי jarmoluk לאתר Pixabay]
[בכרזה: ההכרח הוא אבי ההמצאה... תמונה חופשית לשימוש ברמה CC BY 2.0, שהועלתה על ידי OpenClipart-Vectors לאתר FIXABAY]

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא, דווח לנו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *