יצחק בריק: התעוררו! אין לנו מדינה אחרת!!!

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי sabinevanerp לאתר Pixabay]

[לאסופת המאמרים בנושא המלחמה הבאה, לחצו כאן]

האלוף במילואים יצחק בריק שירת בחיל השריון כמפקד חטיבה, אוגדה וגיס וכיהן כמפקד המכללות הצבאיות. לחם כמפקד פלוגה במילואים במלחמת יום הכיפורים ועוטר בעיטור העוז; כיהן מעל עשור שנים כנציב קבילות חיילים.

בשנת 2018 יצא בביקורת קשה על מוכנות צה"ל למלחמה, ונאבק באומץ, בהתנגדות צה"ל לביקורת זו.

*  *  *

התקציב השנתי של הצבא ומשרד הביטחון מגיע ל- 60 עד 70 מליארד שקל כל שנה. אם נכפיל תקציב זה פי עשר, נמצא שמדינת ישראל ואזרחיה השקיעו כ- 700 מליארד שקל בעשר השנים האחרונות...

זהו תקציב עתק למדינה קטנה, שלה בעיות רבות וקשות כמו משבר בתחומי הבריאות, החינוך, התחבורה, הכלכלה; ועוד נושאים רבים, שהשקעה בהם לא הייתה מספקת בגלל שחלק גדול מהעוגה התקציבית מוקצה לביטחון המדינה. סדר עדיפויות זה נעשה מתוך שיקול דעת וחשיבה נכונה. מדינת ישראל המוקפת אויבים השואפים לחסלה, חייבת להחזיק צבא חזק על מנת לאפשר לנו לחיות כאן לבטח לנצח נצחים.

אין לנו מדינה אחרת. אזרחי ישראל במשך שנים ארוכות נתנו אמון עיוור בהנהגה הצבאית והמדינית לגבי שמירתה על ביטחונם של אזרחי ישראל.  גם כאשר בסיומה של כל מלחמה, קמה ועדת חקירה או דרישה להקמתה, כתוצאה מכשלים חמורים בהנהלות ובהכנת הצבא למלחמה שגבו מאיתנו מחירים כבדים מאוד, העדפנו לשכוח; והאמנו, שהצבא מפיק לקחים, ובמלחמה הבאה זה כבר לא יקרה; אך, כל פעם מחדש התבדינו והכשלים הלכו והחריפו.

[בתמונה: ועדת אגרנט. האמנו שצה"ל מפיק לקחים... צילום: יעקב סער, לע"מ]

בעת הזו מדינת ישראל עומדת בפני שוקת שבורה , אין לה כל מענה למלחמה הבאה, ביכולת התקפית של צבא היבשה וביכולת להגן על העורף מפני עשרות אלפי טילים שיפלו עליו. כל יום בין 2000-1500 טילים. המנהיגות הביטחונית והמדינית מעלה באמון הציבור; והתנהלה בעשר השנים האחרונות בזחיחות, ביוהרה, בחוסר אחריות משווע, בהכנסת שיקולים זרים, בתרבות ארגונית קלוקלת, בהיעדר תפיסת ביטחון ואי הבנה של האיום המתפתח סביבנו.

[לקובץ המאמרים: 'הכל על תרבות ארגונית', לחצו כאן] [לאוסף המאמרים באתר בנושא תפיסת הביטחון הישראלית, לחצו כאן]

למרות סכומי העתק שאזרחי ישראל שילמו מכיסם לביטחונם בעשור האחרון, לא קיבלנו את הביטחון הנדרש, אלא להפך:  הידרדרות חמורה עד כדי איום קיומי, שלא חווינו מעולם (גם ראש הממשלה מצהיר על כך...).

בימים אילו ממש מתנהלת, מעל ראשינו, מלחמת השמצות, אגו ואינטרסים בין הפוליטיקאים. הם עוסקים בעצמם ובהישרדותם; ומפקירים את אזרחי המדינה באחד מהמצבים הביטחוניים הקשים שידעה ישראל מעודה. אין הובלה לשום מקום; אין ממשלה שיכולה לקבל החלטות... תכניות הרמטכ״ל לשיפור תקועות; אין לו עם מי לדבר בדרג המדיני...

הגיע הזמן שהציבור יתעורר לפני שיהיה מאוחר מדי! אין לנו מדינה אחרת!

[לאסופת המאמרים בנושא המלחמה הבאה, לחצו כאן]

מקורות והעשרה

4 thoughts on “יצחק בריק: התעוררו! אין לנו מדינה אחרת!!!

  1. בריק צודק בכל הדברים שהתריע גם ראש הממשלה הזכיר זאת את דבריו של בריק ראיתי מזמן כאיש צבא וקצין ואני רוצה להבהיר הדברים רק נהיו גרועים יותר זאת למרות שאנחנו בקידמת הטכנולוגיה הצבאית בעולם ישנה הרגשה שאין מספיק כח אדם להחזיק ולהפעיל מערכות ברמת היי טיק כמות כח האדם נמוכה מאד לעומת הצרכים הנידרשים

  2. יצחק בריק
    בבקשה ארגן הפגנה ונבוא
    רצוי במקום שבו אפשר להשאיר מספר אוהלים …

  3. אז באמת הגיע הזמן מזמן להתעורר,
    וזה לא רק עניין של אחריות, כסף וחיי אדם,
    אלא עלינו גם לחזק עוד יותר אתהחוסן הנפשי שלנו כעם, ואת " גאוות היחידה"..
    וזאת בכל שדרות העם.
    וזה מתחיל מענייהים שנראים קטנים:
    איך אנחנו מחנכים את עצמינו להקשיב זה לזה לכבד, להפסיק עם הפוזות של, אני יותר ממך..
    להתחיל להיות עם.
    חוסנינו לא פחות באחדותינו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *