הכל על יחסי המפכ"ל והשר הממונה, באתר 'ייצור ידע'

תקציר: בניגוד ליחסי הרמטכ"ל עם שר הביטחון, החוק מציב את השר לביטחון הפנים בעמדה נחותה בהרבה משל המפכ"ל, ויוצר מצב, לפיו נגזר על שני ממלאי התפקידים הללו להתקוטט ביניהם כל העת על סמכויות… וגם על קרדיט ואגו. זו גם הסיבה שבדרך כלל מתמנה מפכ"ל שנראה לשר שהוא חלש ויזדקק לו כגיבוי מול הניצבים. הוא אגב, תמיד מתבדה... ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות יחסי המפכ"ל עם השר הממונה, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה מועילה.

[בתמונה: שר המשטרה הראשון, בכור שלום שטרית סוקר מסדר שוטרים בחברת המפכ"ל הראשון, יחזקאל סהר, בראשית ימי המדינה. מקור התמונה לא ידוע. היא נחלת הכלל והורדה מויקיפדיה]
[בתמונה: שר המשטרה הראשון, בכור שלום שטרית סוקר מסדר שוטרים בחברת המפכ"ל הראשון, יחזקאל סהר, בראשית ימי המדינה. מקור התמונה לא ידוע. היא נחלת הכלל והורדה מויקיפדיה]

עודכן ב- 16 בדצמבר 2022

בניגוד ליחסי הרמטכ"ל עם שר הביטחון, החוק מציב את השר לביטחון הפנים בעמדה נחותה בהרבה משל המפכ"ל, ויוצר מצב, לפיו נגזר על שני ממלאי התפקידים הללו להתקוטט ביניהם כל העת על סמכויות... וגם על קרדיט ואגו.

ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות יחסי המפכ"ל עם השר הממונה, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה מועילה!

לאוסף מאמרים רלוונטי נוסף:

אורי בר לב

ניצב אורי בר לב שימש בעבר כמפקד המחוז הדרומי וכנספח המשטרה בארצות הברית ובצפון אמריקה. היה בעצמו מועמד למפכ"ל. הוא כיום איש עסקים, המשמש בהתנדבות כיו"ר עמותת יחידות החילוץ.

.

.

.

.

אבי ברוכמן

ד"ר אבי ברוכמן שירת במשטרת ישראל בתפקידי פיקוד מטה והדרכה. בתפקידו האחרון שימש כראש המחלקה לשיטור קהילתי, בדרגת ניצב משנה. הוא עוסק במחקר ייעוץ והוראה בתחומי קרימינולוגיה ומערכת אכיפת החוק.

.

.

.

.

מאיר גלבוע

ד"ר מאיר גלבוע הוא קרימינולוג ישראלי וניצב משנה (בדימוס), שכיהן כסגן ראש היחידה הארצית לחקירות פשעים במשטרת ישראל. לאחר פרישתו מהמשטרה, עמד בראש מחלקת החקירות ברשות ההגבלים העסקיים. לאחר מכן שימש יועץ מיוחד לענייני שחיתות למבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס.

.

.

.

.

.

פנחס יחזקאלי

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר 'ייצור ידע'.

פנחס יחזקאלי ואורית שלו

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

ד"ר אורית שלו היא קרימינולוגית, מומחית לניהול.

.

.

.

נספח: מינוי המפכ"ל - בגלל מערכת היחסים החוקית בין השר למפכ"ל יבחר השר תמיד ב'חוליה החלשה'

אפריל 2024: אל תאמינו לכל פרסומי התקשורת על המפכ"ל הבא, ה"שפוט של בן גביר". הכול כרגיל, ובגלל מעמדו החוקי הנחות מול המפכ"ל, בוחר כל שר בניצב החלש ביותר בין הניצבים לתפקיד המפכ"ל בתקווה שיהיה תלוי בו, וכמו תמיד, הוא מתבדה מהר מאוד... 

פלד לא עשה תפקיד מפקד מחוז, ותפקידו היחידי חסר המשמעות כניצב (לפני שמונה לסמפכ"ל) היה ראש אגף ההדרכה (תפקיד מומצה ולא רלוונטי כי אין באמת הדרכה במשטרה). אין לו את אמון הניצבים, שמזלזלים בו מאחורי גבו (וגם מלפני...). זו הסיבה שנבחר!

המצב הזה ישתנה, רק כאשר יהיו לשר סמכויות של ממש לפקח על המפכ"ל. מי שניסה לשנות את זה אגב, היה דווקא בן גביר, אבל אז סיפרו עליו שהוא מנסה להשתלט על המשטרה ולהפוך אותה לצבא פרטי, וסיכלו את התיקון בחוק...

[בכרזה: מינוי המפכ"ל - בגלל מערכת היחסים החוקית בין השר למפכ"ל יבחר השר תמיד ב'חוליה החלשה'... לכתבה של קוטב וצימוקי ב- YNET לחצו כאן. הכרזה: ייצור ידע]
[בכרזה: מינוי המפכ"ל - בגלל מערכת היחסים החוקית בין השר למפכ"ל יבחר השר תמיד ב'חוליה החלשה'... לכתבה של קוטב וצימוקי ב- YNET לחצו כאן. הכרזה: ייצור ידע]

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא, דווח לנו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *