עמית סגל: ניסוי ענק של 20 שנה מלמד: נסיגות הורגות!

תקציר: ב- 22 במאי 2024, פרסם עמית סגל סרטון תחת הכותרת: "ניסוי ענק של עשרים שנים מלמד: נסיגות הורגות". בסרטון מוכיח סגל כי במקרה הישראלי-פלסטיני התפתח דפוס חוזר, לפיו ויתור על עמדות אסטרטגיות מוביל לקריסה. מפאת חשיבות הדברים תמללתי אותם פה עבורכם. אנו מאמינים כי אנחנו עושים בחומר שימוש הוגן.

[בתמונה: ויתור על עמדות אסטרטגיות מוביל לקריסה. התמונה עובדה במערכת הבינה המלאכותית של DALL·E ב- Microsoft Bing]
עמית סגל הוא עיתונאי, איש רדיו וטלוויזיה ישראלי. משמש כפרשן הפוליטי של חברת החדשות, בעל טור פוליטי בעיתון "ידיעות אחרונות", ומגיש את התוכנית "פגוש את העיתונות" יחד עם בן כספית.
מקור תמונתו של עמית סגל משמאל: פייסבוק.

עמית סגל הוא עיתונאי, איש רדיו וטלוויזיה ישראלי. משמש כפרשן הפוליטי של חברת החדשות, בעל טור פוליטי בעיתון "ידיעות אחרונות", ומגיש את התוכנית "פגוש את העיתונות" יחד עם בן כספית.

מקור תמונתו של עמית סגל משמאל: פייסבוק.

ב- 22 במאי 2024, פרסם סגל סרטון תחת הכותרת: "ניסוי ענק של עשרים שנים מלמד: נסיגות הורגות" (ראו למטה). בסרטון מוכיח סגל כי במקרה הישראלי-פלסטיני התפתח דפוס חוזר, לפיו ויתור על עמדות אסטרטגיות מוביל לקריסה.

מפאת חשיבות הדברים תמללתי אותם פה עבורכם (הסרטון מצורף בסוף). אנו מאמינים כי אנחנו עושים בחומר שימוש הוגן.

* * *

אי אפשר לפתוח טלוויזיה בזמן האחרון, בלי לשמוע את הבכיר התורן קורא לעצור את המלחמה. ומה לגבי מיטוט חמאס וחיסול סינואר? "זה, אל תדאגו, הם אומרים, תמיד נוכל לחדש את האש":

  • האלוף עמוס ידלין: "אנחנו מסיימים את המלחמה..."
  • האלוף ישראל זיו: "להפסיק את המלחמה..." (ראו תמונה למטה).
  • האלוף גדי שמני: "הפסקת הלחימה. להפסיק את הלחימה... תנאים מאוד מאוד קשים לחמאס".
  • אלוף משנה במיל' טליה לנקרי: "להפסיק את הלחימה... ובפצמ"ר הראשון...".
[בתמונה: האלוף ישראל זיו: "להפסיק את המלחמה"... התמונה היא צילום מסך]
[בתמונה: האלוף ישראל זיו: "להפסיק את המלחמה"... התמונה היא צילום מסך]

נסיגה מעזה, השארת ארגון טרור פלסטיני חמוש, "הכל הפיך"... זה מוכר לי מאיפה שהוא...

  • למשל בהסכמי אוסלו, כבר אז דנו על נסיגה של כוחות צה"ל מעזה, ולהשאיר שם ארגון חמוש. במקרה הזה אש"ף. נביא השמאל, הסופר הגדול עמוס עוז, כותב אז ככה, כבר לפני 30 שנה: "אם הפלסטינים ימשיכו בטרור, כי אז תוכל ישראל לסגור על פלסטין ולפרק אותה!". הסוף ידוע. הפלסטינים המשיכו בטרור. לא פירקנו את פלסטין, והראשון שקרא לא לפרק אותה היה עמוס עוז עצמו.
  • 7 שנים אחר כך, מדובר על נסיגה בדרום לבנון מרצועת הביטחון, שישראל, שהתה בה שנים רבות. ראש הממשלה דאז אהוד ברק, אומר: "אנחנו ניסוג", אבל מרגיע: "אם רק יירו עלינו כדור אחד, נכנס בהם בכל הכוח. אני רוצה לראות את מי שיעז בתנאים האלה לירות על חיילי צה"ל או אל היישובים. אנחנו נדע איך להגיב ומה לעשות".
  • שלא לדבר כמובן, על התנתקות ב- 2005. ראש הממשלה אריאל שרון אומר-מזהיר ערב התנתקות: "אלה שימשיכו להילחם בנו, יפגשו בצה"ל ובזרועות הביטחון במלוא עוצמתם".
[בתמונה: אהוד ברק על הנסיגה מרצועת הביטחון: "אני רוצה לראות את מי שיעז בתנאים האלה לירות על חיילי צה"ל או אל היישובים. אנחנו נדע איך להגיב ומה לעשות"... התמונה היא צילום מסך]
[בתמונה: אהוד ברק על הנסיגה מרצועת הביטחון: "אני רוצה לראות את מי שיעז בתנאים האלה לירות על חיילי צה"ל או אל היישובים. אנחנו נדע איך להגיב ומה לעשות"... התמונה היא צילום מסך]

הפוליטיקאים וההתנתקות...

[בסרטון: הבטחות הפוליטיקאים לפני ההתנתקות]

אחת הסיבות הקבועות לנסיגות היא הטענה, שכוחות צה"ל פועלים מעבר לגבולות הריבוניים של המדינה, ולכן, פוגעים בלגיטימציה שלה.

לכן, אם ניסוג אל הגבול הבינלאומי אנחנו 'נטעין' מחדש את הלגיטימציה, ואז נוכל להשתמש בבטרייה הזאת כדי 'להיכנס בהם' בכל הכוח, אם רק יעזו לתקוף אותנו משם... 

קשה להאמין, אבל בדיון המכריע על ההתנתקות לפני 20 שנה, שר המשפטים דאז, טומי לפיד, הסביר שהאנטישמיות בעולם ובאוניברסיטאות, היא בגלל שאנחנו פועלים בעזה: "אנחנו נהיים לאט לאט מוקצים. מטילים עלינו חרמות. אוניברסיטאות לא רוצות לראות מרצים ישראלים. סטודנטים יהודים בארצות הברית סובלים בגללנו, מפני שהצילומים והתמונות שרואים כל ערב בכל תחנות הטלוויזיה, מציגות אותנו ככובש אכזר.

אז מה הפתרון? לסגת! כי כמו שאמרנו, זה לגמרי הפיך, וגם, זה יתן לנו לגיטימציה...

תקשיבו למאיר שטרית, זה ענק: נציב בפני העולם עובדה: אנחנו מחוץ לרצועת עזה. לפלסטינים אין סיבה בעולם לתקוף אותנו, ואם אחרי זה יתקפו אותנו, איש לא יבוא אלינו בטענות, אם אנחנו נתקוף בחזרה, בכל כלי, בכל כוח, מעבר לגבול. לא צריך להיכנס לעזה בשביל זה. מי יכול אז לבוא אלינו בטענות כשאנחנו מפנים את השטח? אומרים" "הנה, תקימו את החיים שלכם ותנהלו אותם. מוכנים לעזור לכם. איש לא יבוא אלינו בטענות.

ואמר אריאל שרון: "העולם ממתין לתגובה הפלסטינית יד לשלום או אש טרור. ליד המושטת נשיב בעלה של זית, אך לאש נשיב באש קשה מאי פעם.

קשה מאי פעם... עכשיו לצערנו אנחנו בתוך ניסוי, שנמשך כמעט 20 שנים. קבוצת הניסוי היא רצועת עזה. קבוצת הביקורת היא יהודה ושומרון. מרצועת עזה יצאנו. ליהודה ושומרון נכנסנו. אז, איפה הייתם מצפים שהיחס הבינלאומי יהיה גרוע יותר? כמובן שביהודה ושומרון

[בתמונה: אז היחס ביהודה ושומרון גרוע יותר? הפוך גוטה, הפוך... הסצינה המיתולוגית מסרטו של אורי זוהר, 'מציצים', שמתאימה מאוד גם לסיפורנו זה... התמונה היא צילום מסך. אנו מאמינים שאנו עושים בתמונה שימוש הוגן]
[בתמונה: אז היחס ביהודה ושומרון גרוע יותר? הפוך גוטה, הפוך... הסצינה המיתולוגית מסרטו של אורי זוהר, 'מציצים', שמתאימה מאוד גם לסיפורנו זה... התמונה היא צילום מסך. אנו מאמינים שאנו עושים בתמונה שימוש הוגן]

רק שבפועל קרה בדיוק הפוך:

  • ב- 2009 שרת החוץ ציפי לבני (לא בדיוק איתמר בן גביר) חומקת ברגע האחרון ממעצר בלונדון, בגלל מבצע עופרת יצוקה בעזה
  • ב- 2010, הפגנות המוניות ברחבי אירופה, בגלל משט המרמרה לעזה.
  • אח"כ, באותה שנה, דו"ח גולדסטון מאשים את ישראל בפשעי מלחמה, לא ביהודה ושומרון, אלא בעזה.
  • וכמובן, צווי המעצר הבינלאומיים שיוצאים עכשיו אחרי טבח נורא של 1500 איש, ברצועת עזה.

בעיני העולם, כאשר אתה בורח, מפנה ועוקר, אתה לא מגייס לעצמך אשראי בינלאומי, אלא אתה משלם חוב למי שהאדמה כנראה שלו. חוב בריבית של שוק אפור. אם אנחנו יודעים משהו על שוק אפור, זה שבסוף הביריונים תמיד ידפקו לך בדלת עם אלה גדולה, ועם חשבון לתשלום.

הסרטון של עמית סגל:

[בסרטון: עמית סגל - ניסיון ענק של 20 שנים מלמד: נסיגות הורגות]

[לאוסף המאמרים בנושא 'מלחמת חרבות ברזל', לחצו כאן] [לאוסף המאמרים על מלחמת שלום הגליל ורצועת הביטחון, לחצו כאן] [לאוסף המאמרים על ההתנתקות ותוצאותיה, לחצו כאן] [לאוסף המאמרים בנושא קבלת החלטות, לחצו כאן]

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא, דווח לנו!

נושאים להעמקה

מקורות והעשרה

4 thoughts on “עמית סגל: ניסוי ענק של 20 שנה מלמד: נסיגות הורגות!

  1. זה נכון, גם בתנך היו כובשים ומנקים ,לא נסוגים ולא מחזירים, מספחים ומנקים שלא ישאר זכר שיקום עליך וקובעים גבולות חדשים, מתרחבים כי זוכים בזה ביושר, קמו עלינו חובתם להיות מגורשים מסולקים ומפסידים, ככה זה צריך להיות אחרת מה טעם במלחמה??

  2. לדעתי המסקנה המתבקשת מהסרטון הזה היא שמלכתחילה לא כדאי לכבוש שטחים עתירי אוכלוסיה ערבית ולהתנחל בהם כדי שלא ניאלץ לסגת מהם עם הזנב בין הרגליים.
    במקום זה עלינו להתמקד בחיזוק אחיזתנו בנגב ובגליל ההולכים ונשמטים מידינו. ישראל אינה יכולה להתנהל כמעצמה קולוניאלית וימי ’חומה ומגדל’ חלפו לבלי שוב."תפסת מרובה לא תפסת".

  3. לפי התאוריה הזו היינו אמורים לשלוט גם בסיני וגם על תעלת סואץ.
    גם על על חלק גדול יותר של רמת הגולן.
    לאן אתה רוצה להגיע .
    נסיגה אמורה להיות צעד טקטי להשגה מטרה מדינית.
    ההנהגה בכל השנים בלחץ ע"י קיצונים משתי חלקי הקשת הפוליטית שלא סיפקה את הסחורה.
    בגלל שלל פוליטיקאים ועיתוניים ומשפעים אחרים על דעת הקהל הגענו עד למצבנו העגום היום.
    כמובן שהאויב מסביבנו לא הוסיף בריאות.
    על הקרע בעם זה היה בידנו וזה הכישלון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *