הכל על בולשיט עסקי וניהול שטויות באתר ייצור ידע

תקציר: בערבו של יום מגלים מנהלים רבים, שהכספים הרבים שהוציאו, והפעולות שיזמו, לא רק שלא קידמו אותם, אלא לעתים, אף גרמו להם נזק… התופעה הזו - של נהירה אחרי שרלטנים ותיאוריות שקר בניהול - מוכרת בספרות כבולשיט עסקי וניהול שטויות (Buisiness Bullshit). ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות התופעה והשלכותיה, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה מועילה.

[בתמונה: בולשיט עסקי וניהול שטויות... תמונה חופשית לשימוש ברמה CC BY 2.0, שהועלתה על ידי Dunk ? לאתר flickr]
[בתמונה: בולשיט עסקי וניהול שטויות... תמונה חופשית לשימוש ברמה CC BY 2.0, שהועלתה על ידי Dunk ? לאתר flickr]

עודכן ב- 26 באפריל 2023

חוקרי ההתנהגות הארגונית; 'מומחים' למיניהם - וגם שרלטנים - כתבו אלפים רבים של ספרים, ויועצים וחברות ייעוץ פיתחו שיטות רבות מספור, כדי לפתות ארגונים להשקיע בהן את מיטב כספם.

אבל מה לעשות, ובערבו של יום מגלים מנהלים רבים, שהכספים הרבים שהוציאו, והפעולות שיזמו, לא רק שלא קידמו אותם, אלא לעתים, אף גרמו להם נזק... התופעה הזו - של נהירה אחרי שרלטנים ותיאוריות שקר בניהול - מוכרת בספרות כבולשיט עסקי וניהול שטויות (Buisiness Bullshit).

ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות התופעה והשלכותיה, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה מועילה:

פנחס יחזקאלי

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר 'ייצור ידע'.

.

.

מירב ים-חן

מירב ים-חן (ראו תמונה משמאל) היא יועצת ארגונית

.

.

.

.

פנינה קרן

פנינה קרן (ראו תמונה משמאל) מילאה שורה של תפקידים בכירים בתחום ניהול משאבי אנוש בארגונים גדולים. תפקידיה האחרונים היו סמנכ"לית משאבי אנוש באוניברסיטת בן גוריון; ‏ומנהלת חטיבת משאבי אנוש ומינהל בבנק ישראל. כיום, יועצת ארגונית, מומחית בתחום משאבי אנוש ו'דאטה אנליטיקס'.

.

.

.

.

.

.

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא, דווח לנו!

.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *