אפרים לאור: קול קורא למיגור הגרעין האירני

[בתמונה: שלום בזמננו... יש להפעיל יחד לחץ על הממשל האמריקני, שלא ללכת שולל אחרי מדיניות צ'מברלינית... התמונה היא נחלת הכלל, וניתנת לשימוש חופשי]

אלוף משנה במיל', ד"ר אפרים לאור: אפר"נאי; חבר "מבטחי", פורום מפקדים לאומי.

ד"ר אפרים לאור הוא בעל תואר ראשון בהיסטוריה, תואר שני במדיניות ציבורית ודוקטורט בניהול מקרי אסון שעשה בקינגס קולג' בלונדון. כיהן כיו"ר ועדת ההיגוי להיערכות המדינה לטיפול ברעידת אדמה וכראש המגמה לגאוגרפיה של אזורי אסון באוניברסיטת חיפה.

*  *  *

איראן חותרת בכוונה גדולה, בכוח רב ובהתמדה להשמדתה של ישראל, גם במחיר גבוה עבורה. זאת, באמצעות:

  • לפיתה של ישראל מלבנון, מסוריה, משטחי הרש"פ ומעזה; מעומק עירק, מתימן ומשטחה הריבוני.
  • איראן מפעילה מיליציות מגוונות וגם כוחות סדירים למחצה בהיקף ובעוצמה המאפיינים צבאות סדירים.
  • איראן מייעדת אמל"ח מיוחד כנגד ישראל.
  • איראן מחוללת, ממריצה, מתחזקת ומממנת פעילות חתרנית פנימית. תוכנית הגרעין הינה הדובדבן שבקצפת, האמצעי המשמעותי ביותר, אך רחוק מהיות יחיד.

[התמונה מתוך התקשורת האיראנית]

אזרחי ישראל ערים לרצינות הכוונה האירנית, עדים לבניית היכולות ואינם מוכנים לסמוך על הנס. בכל הזדמנות שרצינו לסמוך על הנס התאכזבנו קשות, הופקרנו ע"י אומות עולם לנפשנו:

  • במלחמת העצמאות;
  • בהמתנה, ערב מלחמת ששת הימים;
  • במלחמת יום הכיפורים;
  • בהסכמי ביניים ו'שלום' לסוגיהם;
  • בהחלטת מועצת-הביטחון 1701;
  • בריסוק גוש קטיף;
  • וכמעט שכחתי... במלחמת העולם השנייה.

בכל המקרים הללו הקשבנו וצייתנו לקולות ממשלים אוהדים; וגם לדברי מנהיגים יהודים בעולם המערבי, דורשי טובתנו. קבלת עצות בנוסח: שקט; איפוק; רציונליות; 'תבונת אל תעשו גלים'; הניבו תוצאות חמורות עבורנו: קורבנות ועוד קורבנות, הרס ועוד הרס, שיבוש חיים ועוד שיבוש חיים. בכל המקרים שגינו; חטאנו; פשענו כלפי עצמנו, בני ביתנו ועמינו; חלינו זמנית ב'תמימות אקולוגית'.

מי שתומך בישראל יוכיח זאת בהשתקה לאלתר של מנהיגים, מכל הדרגים והסוגים בהטפתם להשמדת ישראל. יפעל במרץ ובכוח נגדי משמעותי להסרת הלפיתה האירנית סביב ישראל, בסמיכות לגבולותיה ובעומק; ירסק את תוכנית החתרנות שלה; יחסל את כלי השיגור וימגר את תוכנית הגרעין.

אין גרעין למטרות שלום וגרעין למטרות מלחמה. יש אנרגיה גרעינית וטכנולוגיה לשימוש בה: לשימושים אזרחיים וגם למלחמה. אירן חותרת לנשק; לא להדברת חיידקים בקופסות שימורים.

[בתמונה: אירן חותרת לנשק; לא להדברת חיידקים בקופסות שימורים... מתוך התקשורת האיראנית]

ארה"ב, בהנהגת ממשל ביידן, נוקטת באמצעים מגוונים להקל על אירן להשמיד את ישראל. זו תוצאה ראשונית וסופית של מעשיהם. הסכם, כל הסכם עם איראן - שדוחה את הקץ במספר שנים - מהווה הונאה עצמית, אך לא הונאה שלנו כאזרחי ישראל. אנחנו עם בן 4,000 שנים. אל תנסו לפתות אותנו בעשור של שקט ו'אחר כך נראה....'.

אנחנו דורשים מכל אוהדינו בעולם, ממשלים, ארגונים בינלאומיים, מאמינים באלוהים ובאדם, אנשים טובים, להסיר במעשים ממשיים את הסיכון הקיומי מעלינו.

אנחנו, אזרחי ישראל, נתבע את דמנו ונטביע כל מי שיתמוך במעשיה של אירן. בעניין זה, ההיסטוריה היהודית במלחמת העולם השנייה לא תחזור על עצמה. פגיעה אירנית משמעותית, תשים קץ לאומה האירנית בת 3,000 השנים. אדמה חרוכה ותת קרקע חרוכה.

להעשרת אורניום ברמות שאיראן מבצעת כעת יש תכלית אחת ויחידה ייצור אמל"ח גרעיני. אמל"ח גרעיני בידי איראן יופנה בראש וראשונה נגד ישראל. בהמשך, לא יפסח על אירופה וארה"ב, שלוקות בעיוורון ובהדחקה, כדוגמת צרפת ואנגליה של 1938, מול 'גרמניה נאורה' בהנהגת היטלר.

[בתמונה: ארה"ב, בהנהגת ממשל ביידן, נוקטת באמצעים מגוונים להקל על אירן להשמיד את ישראל... התמונה הא צילום מסך]

הסכמים עם איראן אינם מבטלים את יכולת ההעשרה; אולי מעכבים/משבשים אותה בזמן קצרצר. אין לאיש חיצוני מושג כלשהו בדבר הסטטוס העכשווי של תוכנית הגרעין האירנית. כל פיקוח בעבר ובהווה התברר כחסר תועלת ממשית.

"My crystal ball is better than your crystal ball?"...

בסופו של תהליך ישראל תעמוד מול איום גרעיני. אסור לאפשר זאת גם במחיר של מלחמה אזורית גדולה.

ממשל טראמפ הפנים את הסיכון, שהתהווה כתוצאה מהסכם JCPOA ופעל בנחישות כדי לבטלו. אזרחי ישראל קוראים לכל אוהדינו בעולם, ממשלים, ארגונים בינלאומיים, מאמינים באלוהים ובאדם, אנשים טובים, למגר במעשים ממשיים את הסיכון הקיומי מעלינו.

אנחנו, אזרחי ישראל, נעשה ככל האפשרי להשפיע על דעת מקבלי ההחלטות בצדדים המעורבים, בכלל זה בסנאט ארה"ב, אך לא נהסס להתעמת עם יריבינו, אויבינו וגם 'ידידינו לכאורה'. הדורשים אך ורק את טובתנו; אך בעצם מוודאים, שלא נהווה מכשול לעסקיהם.

התנהלותה של איראן מעידה כאלף עדים כי השמדת ישראל הנה מבחינתה יעד עליון והיא לא תירתע, גם מפגיעה בכלכלתה. לכן אין לחתום עם איראן על כל הסכם; אלא, לדרוש ממנה לבטל את תכנית הגרעין, לאלתר.

אנו קוראים במיוחד לארה"ב להשתמש בכל האמצעים כדי למנוע מאיראן בעלות על נשק גרעיני ואמצעי שיגור, מכל טווח, שעלולים לפגוע בישראל.

אנחנו לא לבד במערכה הזאת, איתנו כל ציר המדינות הסוני בהן ערב הסעודית. יש להפעיל יחד לחץ על הממשל האמריקני, שלא ללכת שולל אחרי מדיניות צ'מברלינית, אינטרסנטית של האיחוד האירופי; ולהמשיך בקו תקיף, עד אשר האירנים יאלצו לוותר על חלומם הפנטי לחסל את מדינת ישראל וגם את עמם שלהם.

[בתמונה: נוויל צ'מברליין מנפנף בהכרזה האנגלו-גרמנית לקהל מריע ב-30 בספטמבר 1938. 'הבאתי שלום בזמננו'... התמונה היא נחלת הכלל]

[בתמונה: נוויל צ'מברליין מנפנף בהכרזה האנגלו-גרמנית לקהל מריע ב-30 בספטמבר 1938. 'הבאתי שלום בזמננו'... התמונה היא נחלת הכלל]

בהצלחה!

One thought on “אפרים לאור: קול קורא למיגור הגרעין האירני

  1. כל הכבוד למוצע בנדון.
    האם הדברים אינם ידועים לשלטונותינו הנודעים בדבר?
    האם צריך להמתין לאסון כמו בקבר הרשב"י כדי לפעול מראש?
    למה לא נעשים צעדי מניעה מבעוד מועד?
    האם זה לא צריך להשפיע גם על אפן הצבעתנו בבחירות?
    יהודה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *