פנחס יחזקאלי: גיוס עובדים ומיונם ברשת הפייסבוק

[בעל הזכויות בתמונה זו לא אותר. לכן, השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. בעל הזכויות הראשי, אנא פנה ל: yehezkeally@gmail.com]

[לאוסף המאמרים על גיוס ומיון עובדים, לחצו כאן] [לריכוז המאמרים אודות רשת הלינקדאין, ואופן השימוש בה, לחצו כאן]

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

*  *  *

הרשתות החברתיות ברשת האינטרנט - בעיקר הפייסבוק והלינקדאין - הינן "מכרה זהב" של מועמדים עבור ארגונים שמבקשים לגייס עובדים (recruitment); ושיודעים להשתמש בהן בצורה האפקטיבית ביותר. בגלל הפוטנציאל האדיר הזה, זו אחת השיטות לגיוס עובדים בארגונים; שהולכת וצוברת תאוצה בעת האחרונה:
  • הן בשל היוזמות האינטנסיביות של הרשתות בתחום זה;
  • הן בגלל החיפוש האקטיבי של עבודה על ידי מבקשי עבודה ברשתות;
  • והן בשל המודעות הגוברת של מחלקות משאבי אנוש בארגונים חברות ההשמה ו'ציידי הכשרונות' לפוטנציאל הזה.

מאמר זה מוקדש לגיוס עובדים ולמיונם דרך רשת הפייסבוק.

[להרחבה בנושא גיוס עובדים ברשת הלינקדאין, לחצו כאן] [לאוסף המאמרים על גיוס ומיון עובדים באתר ייצור ידע] [להרחבת המושג 'אפקטיביות', לחצו כאן] [להרחבה על שבע השיטות לגיוס חיצוני של עובדים, לחצו כאן] [לאוסף המאמרים על ניהול המשאב האנושי בארגונים, לחצו כאן]

[הכרזה באדיבות חברת educba. אנו מאמינים שאנו עושים בכרזה שימוש הוגן]

פרסום משרות בקבוצות דרושים

כדי למצוא את הקבוצות הרלוונטיות, יש להשתמש במנוע החיפוש של פייסבוק ולכתוב מילות המפתח כגון: "משרות", "עבודות" או "דרושים".

התמונה למטה היא כותרת דף אחת הקבוצות שעלו לי מיד בחיפוש כזה - קבוצת פייסבוק פרטית, שמנתה בעת ההורדה ‎71.7K‎‏ חברים; והקרויה דרושים / משרות - חיפוש עבודה בחינם:

[לקבוצת הפייסבוק "דרושים / משרות - חיפוש עבודה בחינם", לחצו כאן]

פרסום משרות בקבוצות מקצועיות

אופציה נוספת היא לחפש אחר מילים הקשורות למקצועות אותם אנו רוצים לגייס (אנשי שיווק, תוכנה או בדיקות, למשל). הנה למשל אחת הקבוצות שעלו העת הקלדת המילים: "אנשי שיווק": קבוצת פייסבוק ‏פרטית‏, המונה ‏‎22.4K‎‏ חברים; וקרויה: "פרסום | שיווק | יחסי ציבור | קידום אתרים SEO | שיווק דיגיטלי ומה שבינהם?":

[לקבוצת הפייסבוק "פרסום | שיווק | יחסי ציבור | קידום אתרים SEO | שיווק דיגיטלי ומה שבינהם?", לחצו כאן]

איך עושים את זה?

אם מצאנו קבוצה מסוימת, שאנו מעוניינים להצטרף אליה, נשלח בקשת הצטרפות לקבוצה. ברגע שנאושר נוכל לפרסם את המשרה על ידי פרסום פוסט.

בפוסט, רצוי לכתוב את פרטי המשרה, מיקומה והאמצעים ליצירת קשר כפי שהיינו כותב במודעת דרושים רגילה.

בקבוצות מסוימות, פרסום המשרה מותנה באישור של מנהל העמוד. כמו כן, חשוב לשים לב האם יש בעמוד כללי התנהגות מקובלים וודא שאתה ממלא אותם.

[בעל הזכויות בתמונה זו לא אותר. לכן, השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. בעל הזכויות הראשי, אנא פנה ל: yehezkeally@gmail.com]

דרך אפקטיבית במיוחד היא לפרסם בקיר האישי של העובדים ברשתות החברתיות. נסו ותיווכחו!

[הכרזה: ייצור ידע]

אני נוהג תמיד לפרסם מודעות דרושים בקיר האישי שלי, בשתי הרשתות החברתיות; והתוצאות היו תמיד טובות. הנה דוגמה אמתית. היא הוכנה בקלות במצגת פאאוור-פוינט:

[הכרזה: פנחס יחזקאלי]

הפייסבוק מאפשר לנו להשלים פרטים על המועמד; וגם למצוא סיבות לפסול אותו...

עם זאת, ראוי להיזהר... ולזכור שהדף לא תמיד ייתן תמונת מצב אמיתית ושלמה לגבי התאמתו של המועמד לעסק. לכל מועמד יש גם חיים פרטיים; והפייסבוק מעצם היותה רשת חברתית משמש במקרים רבים להצגת חיי הפנאי של המועמד. לכן יש להיזהר בהסקת מסקנות גורפות מתוך פרופיל זה.​

[למאמר המלא באתר אול ג'ובס, לחצו כאן]

חשוב: פניה של רשת הפייסבוק משתנים כל העת, בכוונת מכוון. על כן, מציאת הבדלים בין חומרי ההדרכה ברשת ללינקדאין עצמו הם עניין שבשגרה. עשו שימוש תמיד במאמרים המעודכנים ביותר. אנחנו מקפידים לעדכן לפחות אחת לשנה!

[לאוסף המאמרים על גיוס ומיון עובדים, לחצו כאן] [לריכוז המאמרים אודות רשת הלינקדאין, ואופן השימוש בה, לחצו כאן]

מקורות והעשרה

     

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *