אלי בר און: טראמפ הלך, סכנת המלחמה גברה

[התמונה מתוך התקשורת האיראנית]

[לקובץ המאמרים על הקורונה והשלכותיה באתר 'ייצור ידע', לחצו כאן]

אלי בר און הוא כלכלן המתמחה בניתוח מערכות וחקר ביצועים.

*  *  *

הבסיס לעצמתנו הביטחונית עד שלשום היה החשש של איראן והחיזבאללה שהתקפה נרחבת על ישראל תענה בתגובה מוחצת של 2 צבאות: צה"ל וצבא ארה"ב, שמבלי לפגוע בכבוד הלאומי, חזק מצה"ל עשרות מונים.

כאשר נמצאים בשלטון בארה"ב אנשים טובים, אך תמימים, אנשים שרוצים להאמין בטוב ליבו של האדם, אנשים שמאמינים להבטחות של שקרנים פתולוגיים מדורי דורות, אנשים שרוצים שלום בכל מחיר (שאנחנו נשלם עבורו), אנשים שחלקם מתנגדים גם לעקרון של מדינה יהודית... אז יש לנו בעיה.

כעת, עדיין יש בעולם - גם בישראל ובאיראן - מגיפה כבדה; וזו לא מעודדת מלחמה. כדי לחזור לתכנית אובמה, האיראנים ידרשו לשחרר את הכלכלה שלהם; ויהיו זהירים במהלך המו"מ. בחלק מהכסף, מיליארדים רבים, הם ישתמשו כדי להגביר עוד ועוד את היכולות ההתקפיות שלהם.

ברור כי האמריקאים התמימים והאירופאים המושחתים לא ינסו כלל לטפל בנושא הטילים הכבדים המדויקים, שמסוכנים לא פחות מנשק גרעיני; וזאת בטענה, כי הם כלל לא נכללו בהסכם. הם לא יטפלו גם בהשתלטות איראן על תימן, לבנון, וחלקית גם על סוריה ועיראק.

[במזרח התיכון נערכים למלחמה. לכתבה המלאה ב'מעריב', לחצו כאן]

ואם אנחנו נגיב נותקף באכזריות כי אין עוד את הנשיא טרמפ שיתקוף חזרה...

אני לא מכיר פרשן טוב יותר ומנוסה יותר מאהוד יערי לנושא של המזרח התיכון. הוא מיצה את כל זה במשפט הבא: "הצוות של ביידן גרוע ביחסו כלפי ישראל מהצוות של אובמה"...

[לכתבה המלאה של אהוד יערי ב- N-12, לחצו כאן]

[התמונה מתוך התקשורת האיראנית]

תתפללו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *