הכל על פער הרלוונטיות הגובר של חיל האוויר באתר ייצור ידע

תקציר: כשם שחילות הפרשים והרגלים בלמו בכוח את התפתחות חילות הטנקים במדינות המערב, לפני מלחמת העולם השנייה; כך בולם חיל האוויר כבר שנים את הקמתו של חיל טילים אסטרטגיאת המחיר שילמנו בטבח ה- 7 באוקטובר 2023. ומה היה הלקח בעקבות מלחמת 'חרבות ברזל'? להגדיל את צי המטוסים המאויישים כמובן... ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות פער הרלוונטיות הגובר של חיל האוויר, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה מועילה.

[מטוסים מאויישים בעידן הטילים והמל"טים... התמונה: התקשורת הערבית]
[מטוסים מאויישים בעידן הטילים והמל"טים... התמונה: התקשורת הערבית]

עודכן ב- 26 בינואר 2024

בעידן הטילים המדויקים, האפקטיביות של פלטפורמות מוטסות הולכת ויורדת במהירות. אבל, במערכת מורכבת, גורם עוצמתי לא יוותר בקלות על עוצמתו.

לחיל האוויר הישראלי זכויות רבות וכיום הוא הגיע לשיא עוצמתו מול חילות צה"ל האחרים. אבל, כשם שחילות הפרשים והרגלים בלמו בכוח את התפתחות חילות הטנקים במדינות המערב, לפני מלחמת העולם השנייה; כך בולם חיל האוויר כבר שנים את הקמתו של חיל טילים אסטרטגי, ומנוון את חיילות היבשה. את המחיר שילמנו בטבח ה- 7 באוקטובר 2023.

ומה היה הלקח בעקבות מלחמת 'חרבות ברזל'? להגדיל את צי המטוסים המאויישים כמובן... (ראו בנספח למטה).

ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות פער הרלוונטיות הגובר של חיל האוויר, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה מועילה:

אלי בר און

אלי בר און הוא כלכלן המתמחה בניתוח מערכות וחקר ביצועים

.

יצחק בריק

האלוף במילואים יצחק בריק שירת בחיל השריון כמפקד חטיבה, אוגדה וגיס וכיהן כמפקד המכללות הצבאיות. לחם כמפקד פלוגה במילואים במלחמת יום הכיפורים ועוטר בעיטור העוז; כיהן מעל עשור שנים כנציב קבילות חיילים.

בשנת 2018 יצא בביקורת קשה על מוכנות צה"ל למלחמה, ונאבק באומץ, בהתנגדות צה"ל לביקורת זו. יצחק בריק זכה לאות אבירי איכות השלטון בקטגורית הרשות המבקרת, לשנת 2020.

.

.

.

דן חלוץ

רב אלוף במיל', דן חלוץ היה הרמטכ"ל ה־18 של צה"ל (יוני 2005 – פברואר 2007). קודם לכן כיהן כמפקד ה-14 של חיל האוויר הישראלי וכסגן הרמטכ"ל. כרמטכ"ל פיקד על צה"ל במהלך תוכנית ההתנתקות ומלחמת לבנון השנייה. חלוץ היה הרמטכ"ל הראשון שהתחיל את שירותו בצה"ל כטייס בחיל האוויר.
[מקור תמונתו של רב אלוף במיל' דן חלוץ משמאל: דובר צה"ל]

.

.

פנחס יחזקאלי

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

.

.

.

.

כרזה שישית: אלה לקחי המלחמה?? באמת?

לשפשף את העיניים ולא להאמין: אלה לקחי המלחמה (עזה ואוקראינה כאחד) של האליטה הביטחונית שלנו: להגדיל עוד את צי המטוסים המאוישים, ולרכוש עוד מסוקי קרב (על מערכי האחזקה היקרים שלהם שמעמיקים תלות בארה"ב), וזאת בעידן של מל"טים וטילים מדוייקים...

לא היה עדיף עוד מלט"ים ומערך טילים מדויקים גדול, בצד מערך יבשתי גדול? פשוט מייאש... לא לומדים כלום, ואין גם שכל להצטער!
[בכרזה: אלה לקחי המלחמה?? באמת? הכרזה: ייצור ידע]
[בתמונה: הי חברים, תתעוררו... אנחנו בעידן הטילים!! צילום: KCNA KCNA]

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא, דווח לנו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *