Jeppe Vilstrup Hansgaard: מה הרשת מספרת לך על מצב הארגון?

[מפת הרשת עובדה במערכת לאבחון ולניתוח רשתות ארגוניות EFRON, חברת 'ייצור ידע']

[למאמר המקורי באנגלית, לחצו כאן] [לקובץ המאמרים בנושא ניתוחי רשת ארגונית ONA, לחצו כאן]

Jeppe Vilstrup Hansgaard הוא מנכ"ל חברת Innovisor - שצברה בעשור האחרון ניסיון בשינויים עסקיים, בניתוח רשתות ארגוניות (Organizational Network Analysis - ONA), במיזוגים וברכישות ביותר מ- 35 מדינות (ראו תמונה משמאל).

*  *  *

לפני כמה שנים ראיינתי את חבריו של צוות ניהול בכיר בארגון. הם השקיעו, זה עתה, שלושה חודשים על ניסוח אסטרטגית הארגון לשנה הקרובה. בדקתי אם הם מבינים את האסטרטגיה. הם השיבו בחיוב, והרגישו מעורבים ומודעים.

לאסטרטגיה היו ארבעה עמודי תווך, 10 סדרי עדיפויות ו-29 פעילויות לביצוע. היא הוצגה לי בעמוד חד-פעמי מעוצב ויפה, שמציג אותה (את האסטרטגיה) כבית.

חשתי שמשהו לא תקין. חברת Innovisor ביצעה באותו ארגון ניתוח רשתות ארגוניות (Organizational Network Analysis - ONA), כמה חודשים לפני כן. באבחון זה זיהינו משפיעים וזרזים בלתי פורמליים - והערכנו את קוהרנטיות הרשתות הבלתי פורמליות.  כאשר התקרבנו לרשתות המנהלים הבחנו בנתקים רבים ברשת. עבורנו, זה תמיד סימן לצרות ולבעיות אין ספור; אבל, זה גם איננו מצב יוצא דופן... צוותי הנהלה הם תמיד קוהרנטיים בכ -20% פחות מקבוצות אחרות.

[בתמונה: עבורנו, נרשת לא קוהרנטית, מרובת נתקים, זה תמיד סימן לצרות ולבעיות אין ספור... מפת הרשת עובדה במערכת לאבחון ולניתוח רשתות ארגוניות של חברת Innovisor]

שאלת המפתח עבורנו הייתה, עד כמה המנהלים ידעו את סדרי העדיפויות והפעילויות של עמיתיהם בצוות ההנהלה הבכירה? ואז, עד כמה הם הכירו את הפרויקטים האחרים שנמצאים בנדבך האסטרטגי של הפרויקטים שלהם?

קיבלתי את אותה התגובה בכל פעם. הם בהו בי בחזרה. אחד מהם אמר: "אינני יודע את סדר העדיפויות והפעילויות של האחרים. כל מה שאני מטפל בו זה שלי. משם אני מקבל את הבונוס שלי! "

הנה לכם נתק, הלכה למעשה! התחושה שלי הייתה נכונה. הם ביצעו, לכאורה, את כל הצעדים הרגילים; הם הקשיבו לגורמים חיצוניים המציגים מגמות; וביצעו את פעילויות בניית הצוות הרגילות - והכל כזב. לבסוף, הם סיכמו את הפעילויות האסטרטגיות שקידמו את התחומים שלהם בלבד.

[להרחבת המושג: 'אסטרטגיה', לחצו כאן]

[בתמונה: מה הרשת מספרת לך על הארגון? הכרזה: חברת INNOVISOR]

 

[בכרזה: מה מצב ביצועי הארגון שלך? למאמר באתר חברת Innovisor, לחצו כאן]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *