Valdis Krebs: אריגה של רשת חברתית

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי Pexels לאתר Pixabay]

[למאמר המקורי באנגלית, לחצו כאן] [לאוסף המאמרים על רשתות חברתיות, לחצו כאן]

Valdis Krebs הוא המדען הראשי והמייסד של חברת Orgnet LLC, קליבלנד / אקרון, אזור אוהיו (Cleveland/Akron, Ohio Area). הוא מדען המתמחה בניתוח רשתות ארגוניות (Organizational Network Analysis - ONA), בניתוח נתונים ובהדמיה חברתית, יחסית, רב-מודאלית, כדי לעזור ללקוחות בפרויקטים של שינוי והסתגלות ארגונית.

Krebs עושה שימוש במחקריו בכריית נתונים, בניתוח גרפים, בניתוח רשתות, באיתור דפוסים קבועים / בתבניות ובבינה מלאכותית (AI) כדי לסייע לבסיס לקוחות עולמי. הוא פיתח את תוכנת InFlow לניתוח רשתות חברתיות Social Network Analysis) SNA); ולניתוח רשתות ארגוניות (Organizational Network Analysis - ONA).

לפני שהפך לעצמאי, מילא Valdis Krebs תפקידים שונים בתחום ניהול משאבי אנוש / HRMS בחברות: וולט דיסני, TRW, טויוטה ופורד מוטור. כיום, הוא עובד ממשרדו בקליבלנד, אוהיו (ארצות הברית) עם רשת עמיתים ברחבי העולם.

Krebs צוטט אלפי פעמים בפרסומים אקדמיים, בבקשות פטנטים ובמסמכי בית משפט על ניתוח רשתות.

[להרחבת המושג: 'רשת', לחצו כאן] [להרחבת המושג ניתוח רשת חברתית SNA, לחצו כאן] [לקובץ המאמרים בנושא ניתוחי רשת ארגונית ONA, לחצו כאן]

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי MBatty לאתר Pixabay]

המיומנות הבסיסית של אריגת רשת חברתית (Network Weaving) היא "סגירת משולשים"

נגדיר משולש ברשת חברתית כחיבור בין שלושה אנשים ברשת. "משולש פתוח" הוא מצב שבו אדם אחד מכיר שני אנשים אחרים, שעדיין לא מחוברים זה לזה (ראו תמונת הרשת למטה): X מכיר את Y ו- X מכיר את Z, אבל Y ו- Z לא מכירים אחד את השני. אורג רשת (X) עשוי לראות הזדמנות או אפשרות ליצור קשר בין שני האנשים הללו, שאינם קשורים כרגע (Y ו- Z). כאשר הקשר נוצר - וכל שלושת האנשים מכירים זה את זה: XY, XZ, YZ - נקבל "משולש סגור" קיים.

[הרשת עובדה במערכת לניתוח רשתות חברתיות וארגוניות InFlow , חברת Orgnet LLC]

בואו נתבונן על דוגמה בחיים האמיתיים, של אריגה ברשת חברתית:

בתמונת הרשת שמשמאל אנו רואים את עמיתנו אד מוריסון, מחברת iOpen, מחובר לשניים מלקוחותיו - אנשי הפיתוח הכלכלי גם בלקסינגטון, קאי, וגם באוקלהומה סיטי.

מוריסון מכיר כל אחת מהקבוצות הללו, אך הן אינן מכירות זו את זו. שני הצדדים ירוויחו אם יוכלו לחלוק זו עם זו את חוויות הפיתוח הכלכלי שלהן: חדשנות מתרחשת בצמתים.

אבל, קשה להציג קבוצות זו לזו; או ארגונים לארגונים אחרים. זה עובד טוב יותר עם אנשים. על כן, אד בחר שני מנהיגים מכל קבוצה כדי לסגור את המשולש.

הוא בחר את סינתיה ריד מלשכת המסחר באוקלהומה סיטי [OKC] ואת לינדה ברבובסקי מלשכת המסחר לקסינגטון [CLX] (ראו את המשולש המוצג למטה):

ההזדמנות לחבר ביניהם הגיעה, כאשר לינדה הביעה רצון בפני אד רצון לבקר בקבוצת פיתוח כלכלי אחרת ממנה תוכל ללמוד, אד הציע מיד את OKCשבעבר התמודדה עם נושאים דומים וטיפלה בהם היטב. אורג רשת צריך לדעת את מי לחבר למי, על ידי הכרת האנשים, הקבוצות והדינמיקה הכרוכה בקשרים שנוצרים. כך נסגר המשולש: קיבלנו 'משולש סגור'.

זה לא היה סוף מיצוייה של הזדמנות ה'אריגה' הזו: אד ליווה את אנשי CLX בביקורם אצל OKC. במהלך הטיול הוא סגר עוד כמה משולשים. אד הציג את קבוצת CLX בפני שניים מאדריכלי המפתח של הפריחה הכלכלית באוקלהומה סיטי" רון נוריק - ראש העיר לשעבר שהחל במאמץ, וברנס הארגיס ​​חבר דירקטוריון OKC מרכזי. המשולשים הסגורים הללו מתוארים במפת הרשת למטה:

מה שמגניב ב'סגירת משולשים' הוא, שכל אחד יכול לעשות זאת, ללא צורך לקבל רשות מאיש! סגרו משולשים סביבכם בכל מקום ובכל פעם שאתם רואים הזדמנות !!! אתם והקהילה שלכם תרוויחו.

לאחר 'סגירת משולשים קיימים', פתחו מאוחר יותר משולשים חדשים לחיבור פוטנציאלי. זה בדיוק כמו גינון - ברגע שאתם אוספים את יבול הגינה הנוכחי, את הקציר הנוכחי, אתם צריכים לתכנן תוכניות לחיבורים עתידיים. פתחו משולשים חדשים על ידי פגישה עם אנשים שמצויים בקרבת הרשת החברתית שלכם; אך אינם חברים בה, שהם מקורות ידע, דעה וניסיון מגוונים. כמו כל גינה, גם רשת זקוקה לגיזום. אל תרגיש רע בדילול "עשבים שוטים" ב'גינה' שלכם, או בהחלפת צמחים מסוימים. רק היזהרו לפגוע בשורשים / בקישורים של הגידולים החיוניים ב'גן'!

[בתמונה: זה בדיוק כמו גינון - ברגע שאתם אוספים את יבול הגינה הנוכחי, את הקציר הנוכחי, אתם צריכים לתכנן תוכניות לחיבורים עתידיים... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי jf-gabnor לאתר Pixabay]

[לאוסף המאמרים על רשתות חברתיות, לחצו כאן]

מקורות והעשרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *