פנחס יחזקאלי: אבחון והערכה של עובד בארגון בעזרת הרשת

[בתמונה: אבחון והערכה של עובד בארגון... תמונה חופשית שעוצבה והועלתה על ידי mohamed_hassan לאתר Pixabay]

[בתמונה: אבחון והערכה של עובד בארגון... תמונה חופשית שעוצבה והועלתה על ידי mohamed_hassan לאתר Pixabay]

תקציר: הערכת עובד היא אחת ההרחבות האפשריות לדוח ניתוח הרשת הארגונית; ומטרתו להמחיש דרך הערכה אלטרנטיבית – אובייקטיבית – בעזרת הרשת. נבצע כאן ההמחשה בעזרת מערכת ה-EFRON' ' של חברת 'ייצור ידע'. זהו כלי ניהולי, המבוסס על תפיסה אחרת; והפיתוח מעורר העניין ביותר, לטעמי, בתחום ניתוח האנשים, ה- People Analytic!

[להורדת דוגמת דוח הערכה רשתי עם הסברים: הערכת עובד] [לאוסף המאמרים על הערכת עובדים בארגון, לחצו כאן] [לקובץ המאמרים בנושא 'ניתוחי רשת ארגונית' ONA, לחצו כאן] [לקובץ המאמרים בנושא אופטימיזציה של רשתות ארגוניות, לחצו כאן]

עודכן ב- 1 באוקטובר 2022

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר 'ייצור ידע'.

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

לאתר העסקי של חברת ייצור ידע

*  *  *

הערכת עובד (Employee evaluation) היא אחת ההרחבות האפשריות לדוח ניתוח הרשת הארגונית; ומטרתו להמחיש דרך הערכה אלטרנטיבית – אובייקטיבית – בעזרת הרשת.

לא ארחיב על דו"ח האבחון הארגוני המתבצע בעזרת הרשת; ומי שמבקש ללמוד את הסוגיה של אבחון ולניתוח רשתות ארגוניות (Organizational Network Analysis - ONA)., מומלץ לו להתחיל מהדוח הארגוני, שהדוח הזה הוא רק נגזרת שלו (ראו לינק למטה).

.

[התמונה היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי Peggy_Marco לאתר Pixabay]

מרגע שיש בידנו את אבחון הארגון, נוכל 'לשלוף' ממנו דוחות נוספים, לפי הצורך, שיהיו נכונים לנקודת הזמן שבו אובחן הארגון. למשל:

  • דוחות ספציפיים למחלקות בארגון;
  • דוחות הערכה ל'טלנטים' / למנהלים;
  • דוחות השוואה בין תקופות;
  • דוחות השוואה לארגונים אחרים;
  • סימולציות לפני שינוי ארגוני.

בהמחשה זו אמחיש גזירה של הערכת עובד ספציפי מתוך הדוח הכולל. כפי שתוכלו להיווכח, הערכה זו יסודית ומקיפה מאוד.

[התמונה משמאל היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי Peggy_Marco לאתר Pixabay]

קיימות חברות רבות לניתוח רשתי המציעות אבחון רשתי (כולל מוצרים חינמיים). הן נבדלות ביניהן בדרכים לתרגם מערכות שונות לרשתות; וגם – בראיה צרה או רחבה של מידת הפרשנות של הממצאים. אנו נבצע את ההמחשה נעשה זאת, בעזרת מערכת ה- 'EFRON' של חברת 'ייצור ידע'. זהו כלי ניהולי, המבוסס על תפיסה אחרת; והפיתוח מעורר העניין ביותר, לטעמי, בתחום ניתוח האנשים, ה- People Analytic!

מושא ההמחשה שלנו הוא ראש צוות (וירטואלי, לא אמתי כמובן) בשם רונן, בחברת היי טק בינלאומית.

[להמחשה של 'אבחון וניתוח ארגון בעזרת הרשת: דוגמת דוח הערכה ארגוני', לחצו כאן] [להרחבת המושג: 'חברות לניתוח רשתי', לחצו כאן] [להרחבת המושג: ניתוח אנשים - People Analytics, לחצו כאן] [להרחבת המושג 'רשת', לחצו כאן]

אני מאחל לכם צפייה נעימה:

  • חלק ראשון:

  • חלק שני:

[לאוסף המאמרים על הערכת עובדים בארגון, לחצו כאן] [לקובץ המאמרים בנושא 'ניתוחי רשת ארגונית' ONA, לחצו כאן] [לקובץ המאמרים בנושא אופטימיזציה של רשתות ארגוניות, לחצו כאן]

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא, דווח לנו!

נושאים להעמקה

מקורות והעשרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *