אלי בר און: יהיה קצת שקט בעזה? אשליות!

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי spirit111 לאתר Pixabay]

אלי בר און הוא כלכלן המתמחה בניתוח מערכות וחקר ביצועים

*  *  *

אז תהיה סוף סוף הסדרה בעזה? הסכם כלשהו? שקט?

רבותי כדאי לא להיתפס שוב לאשליות. שיגורי הרקטות והפצמ"רים והפרחת בלוני הנפץ והתבערה מעזה ימשכו, יתכן שכבר בימים הקרובים, שהרי כבר ברור לכל מי שעיניו בראשו, כי שיגורי הרקטות כדאיים לעזתים מאוד כלכלית וציבורית; ובעיקר נותנים לארגוני הטרור בעזה את התשואה הכלכלית והציבורית הגדולה ביותר.

כיום, אין מה שיעצור את או יצמצם את היקף השיגורים:

  • לא מבצע נרחב או מצומצם של צה"ל;
  • לא הפצצות של חיל האוויר;
  • לא חיסולים כאלה או אחרים;
  • לא הגדלה או צמצום של אזור הדיג;
  • ולא סגירה או פתיחה של המעברים לסחורות ולאנשים.

השיגורים ימשכו על פי רצון העזתים; כך גם הסבל הפיזי והפסיכולוגי של תושבי העוטף, לרבות אוכלוסיית העיר הגדולה אשקלון.

יש רק פתרון אחד לבעיה הזו:

הפחתה בשיעור של עד פי 100 של העלויות הכלכליות שלנו ביירוט של פצמ"רים, רקטות ובלוני תבערה; וצמצום של העומס הלוגיסטי הכרוך בהפעלת סוללות כיפת ברזל. זה יוכל להתבצע רק באמצעות חומת לייזר, שתיירט את מרבית האיומים בשטח הרצועה. אין לי ספק שכמו בנושא המנהרות, רק פתרון טכנולוגי חדשני - שהוא יירוט באמצעות הסקייגארד - יגרום להם להפסיק. .  

2 thoughts on “אלי בר און: יהיה קצת שקט בעזה? אשליות!

  1. ההגנה הטובה ביותר היא ההתקפה. הגיע הזמן שמנהיגנו ילמדו שלא טילים ולא הפצצות מכריעים מלחמה אלא חי״ר. בשנים האחרונות נקטה מדינת ישראל מדיניות של בת יענה שהתבטאה בעיקר בכיוון של הגנה. גדרות, כיפת ברזל ומיכונים שונים.
    הגיע הזמן שהציבור יבין שללא פעולה קרקעית שום דבר לא השתנה. מדוע ? כי זה לא אינטרנס ערבי שמדינת ישראת תמשיך לשגשג ולפרוח אלא להיפך. סיבה נוספת , המצב הכלכלי אצל שכננו הקרובים גרוע עם אבטלה דו ספרתית כך שאין להם פתרון אלא להמשיך בדרך המלחמה והסחטנות.
    לדעתי הפתרון הוא כיבוש עזה למרות האבדות והנזקים שיגרמו לנו . מה נעשה שם לאחר המלחמה? נבנה אותה מחדש כי היא תהרס בזמן המלחמה ( ראה תמונות ההרס לאחר צוק איתן) נבטיח לתושבים חיים אחרים ונפתח את הגבולות לאותם אלה שירצו לצאתלאירופה שתשמח לקלוט את המסכנים .
    פעולה שכזאת תחזיר את ההרתעה שחסרה לנו משנים האחרונות ותראה לאויבנו שבשאר החזיתות הצפונית והמזרחית שאנחנו לא רק נמר של נייר אלא גם אריה שמסוגל לטרוף.
    אני לא ממעיט בנזקים שנספוג במהלך כזה אבל האוכלוסיה מוכנה ומבינה שזה לא צעד שאנחנו עושים בצורה נמהרת אלא חוסר ברירה מתמשך דבר שיתן רוח גבית לכל מהלך שכזה מצד הממשלה .
    אז מספיק לדבר על הגנה ושוב הגנה הגיע הזמן לדבר על התקפה ויוזמה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *