יצחק בריק: את כל זה אפשר לעשות בקדנציה של שנה?

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי EliasSch לאתר Pixabay]

האלוף במילואים יצחק בריק שירת בחיל השריון כמפקד חטיבה, אוגדה וגיס וכיהן כמפקד המכללות הצבאיות. לחם כמפקד פלוגה במילואים במלחמת יום הכיפורים ועוטר בעיטור העוז; כיהן מעל עשור שנים כנציב קבילות חיילים. בשנת 2018 יצא בביקורת קשה על מוכנות צה"ל למלחמה, ונאבק באומץ, בהתנגדות צה"ל לביקורת זו.

*  *  *

בואו ונראה מה קורה בצבא היבשה. מיהו מפקד צבא היבשה? הרמטכ"ל; ולא כמו שרבים מתבלבלים וסבורים שזה מפקד מז"י (מפקד זרוע היבשה). הרמטכ"ל הוא מפקד כל הצבא; אבל הוא גם מפקד צבא היבשה.

כלומר, שם צריכה להתברר האינטגרציה שבין מה שמפקד חיל האוויר עושה בחיל האוויר, לבין מפעילי הכוח - אלופי הפיקודים; בוני הכוח - מפקד מז"י שעושה את ההכשרות והאימונים; ואגפי המטה הכללי. זה תהליך שבונה צבא. שבונה עוצמה. שם נעשות ההחלטות הגדולות בראיה כוללת של כלל הגורמים.

אבל, האם יש לרמטכ"ל זמן לעשות את זה?כמובן שלא. מי שעושה את האינטגרציה הזו הוא סגן הרמטכ"ל. סגני הרמטכ"ל כולם הם אנשים מצוינים. אין לי מילה רעה עליהם. אבל, לעתים הם נשארים מתפקיד פחות משנה. לעתים ובמקרה הטוב, שנתיים. עכשיו:

מי יכול לנהל מערכת של 60 מליארד שקל תקציב; שיש בה מאות אלפי אנשים - מילואים, סדיר וקבע; שיש בה תשתיות ואמצעי לחימה במיליארדים - מי יכול לנהל מערכת ולהוביל אותה קדימה כשהוא בא לקדנציה של שנה? 

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי geralt לאתר Pixabay]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *