אבי בניהו: חקירת המשטרה שלי…

[מקור התמונה: פייסבוק]

האם יש בישראל חקירות שמטרתן פוליטית?

חברנו מישאל עידן הפנה אותי אל מאמרו האחרון של תת אלוף במיל' אבי בניהו במעריב. חלק ממנו (החלק הרביעי) עסק בחקירתו במשטרה לפני שלוש שנים. ביקשתי וקיבלתי את רשותו להעלות את הדברים הללו כאן - בהקשר המשטרתי שלנו - והריהם לפניכם:

[למאמר המקורי במעריב לחצו כאן]

מדי שנה בערב פסח, חג החירות, אני רוצה לכתוב את הטור שהבטחתי לכם פעם, על החוויה שעברתי שלא בטובתי בחקירת משטרה, ובלילה אחד מוזר ומיותר במעצר. תאמינו לי שזה היה מרתק, אבל העורך אמר לי שלא כדאי ורצוי להדחיק ולהרחיק וכו', ואני שוב ושוב מקבל את דעתו.

אבל ללא "ביעור חמץ" קטן אי אפשר, ובמיוחד שלא לרגל חזרתו של גדעון סער (ראו תמונה משמאל) לחיים הפוליטיים. זה היה באביב לפני שלוש שנים. ישבתי ביום השלישי או הרביעי של החקירה מול פקד א', קצין איכותי ומוכשר שהופקד על חקירתי. ואז, כשסיימנו את פרק החקירה על רונלד לאודר והיחסים שלו בתקופת הרמטכ"לות עם גבי אשכנזי, ולאחר שעברנו על עוד אישים פוליטיים בשאלות הזויות ולא רלוונטיות, אמר לי א': "האם תרצה כוס מים או שירותים לפני שנעבור לדבר על גדעון סער?". הוכיתי בתדהמה, הסתקרנתי וויתרתי על המים.

[התמונה נוצרה והועלתה לויקיפדיה על ידי Levy dudy . קובץ זה הוא בעל רישיון Creative Commons להפצה, תחת רישיון זהה, גרסה: CC BY-SA 3.0]

במשך יותר משעה נשאלתי על אודות הקשר בין שר החינוך דאז לבין הרמטכ"ל דאז אשכנזי. ניסיתי להסביר שלאחר מלחמת לבנון השנייה ירדה המוטיבציה לשירות קרבי באופן ניכר, והרמטכ"ל הציב זאת כיעד מרכזי, והיה מבלה מדי שישי בשיחות עם תלמידי י"א וי"ב בבתי ספר ברחבי הארץ. סיפרתי על הקשר הטוב עם משרד החינוך ושר החינוך ועל הירתמותו למאמץ להעלאת המודעות והנכונות לשירות בצה"ל בכלל ובשירות קרבי בפרט, ועל ההחלטה של אשכנזי וסער לדרג בתי ספר על פי מדדי גיוס ולפרסם בציבור.

אבל חוקרי המשטרה חיפשו משהו אחר. הם חיפשו קשר פוליטי עתידי שסוכם מראש בין אשכנזי לבין סער, דבר שלא היה, לא נברא, ולא הייתה לו ממילא כל היתכנות עבור רמטכ"ל שיש לו עוד שלוש שנות שירות ועוד שלוש שנות צינון. אבל אני בשלי והחוקר בשלו כרוצה לומר: "אני חייב לעשות את עבודתי".

החוקר הקריא שאלה אחר שאלה ואז אמרתי לו: "פקד א' הנכבד, אומר לך משהו שאינך יודע. אנחנו יושבים בלוד, השאלות שאתה שואל אותי על לאודר, סער ונוספים לא היו נשאלות אילו נחקרתי לפני חצי שנה, לפני שהיחסים בין נתניהו ללאודר הידרדרו ולפני פרישת סער מהפוליטיקה. אגלה לך שמקור השאלות הללו כנראה לא כאן בלוד, גם לא במטה הארצי של המשטרה בשייח ג'ראח, אלא משורשרות לכאן דרך סוכני משנה מרחוב בלפור בירושלים".

פקד א' הסתכל עלי, ניכר שהיה רוצה לשאול אותי כמה שאלות בעניין הזה, אבל כמתחייב  עבר לנושא הבא.

הנה לנו: פרק נוסף בסוגיה של משטרה ופוליטיקה...

העשרה

פורסם עי עוד פיני פישלר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *