אלעד רזניק: תקיפות בסוריה, ביקור נשיא סין וההימור הכושל של פוטין

[בתמונה: מטוסי J11 סינים על האי וודי בים סין הדרומי. מקור התמונה: טוויטר]

כולם מהמרים...

ביום חמישי השישה לאפריל 2017, אחר הצהריים, נחת נשיא סין, שי ג'ינפינג (ראו תמונה משמאל), בארה"ב, לביקור בן 36 שעות, והתארח באחוזתו של הנשיא, דונלד טראמפ בפלורידה.

שבוע לפני ביקורו של הנשיא הסיני נראו לראשונה מטוסי J11 סינים על האי וודי בים סין הדרומי (טריטוריה שסין החילה עליה בכוח את הריבונות שלה בתקופת הנשיא ברק אובמה).

[תמונת הנשיא הסיני משמאל היא נחלת הכלל]

ביום שלישי, ה-4 לחודש, תקף סוחוי-22 סורי יעדי מורדים בח'אן שייחון שבסוריה. על פי הדיווחים השונים, השתמש הכוח התוקף בגז סארין.

מאגרי הגז הסורים נחשבים לנשק אסטרטגי. נשק אסטרטגי בסוריה נשלט על ידי הרוסים, ולא נעשה בו שימוש ללא אישורם.

השימוש בנשק כימי נועד למנוע את סבב השיחות הבא, ולאותת לארה"ב על חוסר שביעות הרצון של פוטין מהתגבור המסיבי של כוחות נאט"ו במדינות הבלטיות.

פוטין הימר, שהאטמוספרה הפוליטית בארה"ב תמנע מטראמפ מלהגיב.

עידן חדש

ביום שישי בשעה 3:49 לפנות בוקר, שעון ישראל, קצת אחרי שנגמרה ארוחת הערב של הנשיא טראמפ והנשיא שיי בפלורידה, פגעו 59 טילי טומוהוק במטרות בסוריה, כתגובה על השימוש הסורי בנשק כימי.

[בתמונה: מטוסי J11 סינים על האי וודי בים סין הדרומי. מקור התמונה: טוויטר]

התקיפה בסוריה בוצעה למרות נוכחות רוסית מסיבית בסוריה, והיא מעבירה מסר חד משמעי וחריף לכל מי שהשתולל באזורים שונים בעולם ב- 18 שנה האחרונות: לפוטין, לסינים, לאיראנים ולצפון קוריאנים: יש שריף חדש בעיר והוא מתכוון למה שהוא אומר ברצינות!

סביר להניח שכל הנוגעים בדבר - הנשיא הסיני, הנשיא הצפון קוריאני, האייתולה האירני, הנשיא פוטין - רשמו את האירוע בפנקסם. האם הפנימו?

3 thoughts on “אלעד רזניק: תקיפות בסוריה, ביקור נשיא סין וההימור הכושל של פוטין

  1. Yonatan Yehezkeally:
    אפרופו "מסר חד משמעי", אולי כדאי להזכיר גם עובדה או שתיים:

    1. אכן הועבר מסר לרוסים. 4 שעות לפני התקיפה. מסר בו גילו להם מראש (תוך ידיעה שהמידע יעבור גם לסורים) בדיוק מה ומתי הולך להיות מותקף.

    2. לא רק שהרוסים התפנו מהאיזור, אלא גם הסורים הוציאו את כלי הטיס הכשירים שלהם לשטח פתוח ליד הבסיס, כדי שלא יפגעו. האמריקאים ראו. התקיפה עדיין כוונה אל ההאנגר, בו נשארו רק מטוסים ספורים שלא היו כשירים.

    3. האמריקאים השתמשו בתחמושת קלה (לא מה שמכונה cratering) ורק כנגד הבניינים, כלומר את מסלול ההמראה השאירו כשיר. בהודעות בעיתונות, נאמר מפורשות שזה כדי לא למנוע מהרוסים (הרוסים, לא הסורים) את היכולת להשתמש בבסיס.

    ('קיצר, ספק אם פוטין התרגש מה'מסר'; נדמה שזה כוון דווקא לזירה הפנים-אמריקאית, בה אולי מתרגשים מ'ריב' עם פוטין, שנחשד כבעל ברית של טראמפ.)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *