גדעון שניר: תשובה לאיימן עודה

בתמונה: ב- 10 באפריל 2022, מול חומות העיר העתיקה, פרסם ח"כ היימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת, סרטון, שבו הוא קורא לשוטרים ממוצא ערבי "לזרוק את הנשק בפרצוף ולהגיד להם מקומנו אינו איתכם". התמונה היא צילום מסך

[בתמונה: ב- 10 באפריל 2022, מול חומות העיר העתיקה, פרסם ח"כ היימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת, סרטון, שבו הוא קורא לשוטרים ממוצא ערבי "לזרוק את הנשק בפרצוף ולהגיד להם מקומנו אינו איתכם". התמונה היא צילום מסך מהסרטון המוצג בתחתית הדף]

לח"כ איימן עודה: אני יודע שלא תאהב את זה, אבל הדבר הטוב ביותר, שקרה לערבי ישראל, הוא שנשארתם במדינת ישראל היהודית הדמוקרטית, שאפשרה לכם להגיע להישגים בכול תחומי החיים, מצב שלא הייתם מגיעים אליהם תחת שלטון ירדן או מצרים – אילו הם היו מנצחים את הישוב היהודי במלחמת 48.

[לריכוז המאמרים על המגזר הערבי בישראל, לחצו כאן]

ד"ר גדעון שניר הוא מרצה בתחום "ניהול משא ומתן בינלאומי חוצה תרבויות".ד"ר גדעון שניר הוא מרצה בתחום "ניהול משא ומתן בינלאומי חוצה תרבויות". זהו מאמר דעה פרי עטו.

*  *  *

ב- 10 באפריל 2022, מול חומות העיר העתיקה, פרסם ח"כ היימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת, סרטון, שבו הוא קורא לשוטרים ממוצא ערבי "לזרוק את הנשק בפרצוף ולהגיד להם מקומנו אינו איתכם" (ראו הכתבה למטה).

בעקבות הסערה שפרצה, הוציא עודה מכתב ההבהרה, שפורסם בעיתון 'הארץ', ב- 15 באפריל 2022.

זוהי תשובתי למכתב ההבהרה הזה.

[לכתבה המלאה ב'חדשות סרוגים', לחצו כאן]

לח"כ איימן עודה,

[במפה משמאל: למה דחיתם את תכנית החלוקה של 1947?  היוצר אינו ידוע. התמונה היא נחלת הכלל]

אני יודע שלא תאהב את זה, אבל הדבר הטוב ביותר, שקרה לערבי ישראל, הוא שנשארתם במדינת ישראל היהודית הדמוקרטית, שאפשרה לכם להגיע להישגים בכול תחומי החיים, מצב שלא הייתם מגיעים אליהם תחת שלטון ירדן או מצרים – אילו הם היו מנצחים את הישוב היהודי במלחמת 48.

כזכור, דחיתם את תכנית החלוקה - שהייתה מאפשרת לכם מדינה עצמאית ריבונית - והעדפתם אחרת, ומשהפסדתם - איך לא... - אתם מאשימים את כול העולם עד לרגע זה, מלבד את עצמכם. נכון שדברים אלה יכולים להיחשב כהתנשאות ("מי אתה שתקבע מה טוב או רע לנו"), אבל זו האמת.

[במפה משמאל: למה דחיתם את תכנית החלוקה של 1947?  היוצר אינו ידוע. התמונה היא נחלת הכלל]

אני מאמין, שאתה רואה עצמך חלק בלתי נפרד מהאומה הערבית הפלסטינית, מבחינה תרבותית (מסורת, שפה, דת), ואפילו גאה בכך. מדינת ישראל אינה מונעת זאת ממך; אבל, סיפור אחר הוא, אם זיקתך זו תומכת (בדיבר ובמעש) במאמצים הבלתי נלאים של חלק מהקהילה הערבית המוסלמית, לפעול לחיסולה של המדינה הציונית.

לאחר שתי מלחמות - ואין ספור מעשי רצח וטרור נגד היישוב היהודי, שיזמו מדינות ערב מאז - חובת ההוכחה שאין לך חלק בזה היא עליך! גבולות שביתת הנשק, והגדרות שמפריעים לך, הם תוצאה של המלחמה, שאתם כפיתם על מדינת ישראל. עדיין אנו זוכרים היטב את הימים שלאחר מלחמת 67, כש'הקו הירוק' נעלם, ושני העמים נפגשו בכול הארץ, בכפרים, בחופי הים, במסעדות ובשווקים; עד שהפלסטינים החלו לרצוח בנו, ונאלצנו לבנות גדר סביבנו! בלית ברירה החזרנו עצמנו לגטו... אין ישוב יהודי בארץ שאינו מוקף גדר הגנה, בעוד שאין ישוב ערבי מגודר (למעט אילוץ טופוגרפי לא מכוון על קו התפר).

אתה טוען שכול דבריך - נוכח שער שכם בירושלים - הם חלק מפועלך נגד הכיבוש והדיכוי של אחיך הפלסטינים. אני מוכן לקבל את הטיעון שהשטח אכן נכבש, אף שיש שיגידו בצדק - שהוא שוחרר מהכיבוש הירדני (והמצרי); ושאתם הפלסטינים לא עשיתם דבר נגדו, ולא תבעתם מהם לאפשר לכם למסד בה את מדינתכם.

בכרזה: לאיימן עודה,  לאחר שתי מלחמות - ואין ספור מעשי רצח וטרור נגד היישוב היהודי, שיזמו מדינות ערב מאז - חובת ההוכחה שאין לך חלק בזה היא עליך!  גבולות שביתת הנשק, והגדרות שמפריעים לך, הם תוצאה של המלחמה, שאתם כפיתם על מדינת ישראל. [הכרזה: ייצור ידע]

[הכרזה: ייצור ידע]

אתה וודאי תבין, שלישראלים יש זיקה מיוחדת לאדמת המולדת הבלתי מעורערת של העם היהודי מזה אלפי שנה; וכול כמה שתנסו ל"עדכן" את ההיסטוריה, זה לא יעמוד במבחן כול מי היודע קרוא וכתוב; ומופיע גם בקוראן. ובכול זאת, מדינת ישראל מוכנה לקרוע מבשרה את קברות אבותיה ונביאיה ההיסטוריים, כדי לאפשר לשני העמים - התובעים בעלות - לחיות בארץ הזו, תופעה שכלל לא מובנת מאליה נוכח דוקטרינת הג'יהאד האיסלמי הגלובלי, שאינו מוכן לקבל את קיומה של הישות הציונית במזרח התיכון בשום תנאי.

ה"כיבוש" היה יכול להסתיים כבר לפני למעלה מ- 20 שנה; אלא שכול הניסיונות וההצעות של מדינת ישראל ואחרים, נדחו ע"י המנהיגות הפלסטינית, ונענו בטרור רצחני. לא זכור לי שעשית איזשהו מאמץ לשכנע את אחיך הפלסטינים להגיע להבנה, ששני הצדדים יכולים לחיות איתה. גם הניסוי שישראל עשתה ב"ניקוי" רצועת עזה מכול נוכחות יהודית, עולה לה בדמים של טרור בלתי ניתפס בלב המדינה. מכאן תבין, שחובת הזהירות הביטחונית היא בלתי נמנעת, נוכח ההסתה, וקריאותיהם של ארגוני הטרור לפעול לחיסולה של מדינת ישראל. כפי שסטודנטים מביתך - שנושאים דגלים ושלטים התומכים בכך ב"פלסטין מהנהר ועד לים".." - לא רוצים לראות ציונים. - זו הסתה מהבית שלך! אז מה כי תלין?

[בתמונה: ה"כיבוש" היה יכול להסתיים כבר לפני למעלה מ- 20 שנה; אלא שכול הניסיונות וההצעות של מדינת ישראל ואחרים, נדחו ע"י המנהיגות הפלסטינית, ונענו בטרור רצחני... התמונה נוצרה והועלה לויקיפדיה על ידי Vince Musi / The White House. קובץ זה הוא נחלת הכלל]

[בתמונה: ה"כיבוש" היה יכול להסתיים כבר לפני למעלה מ- 20 שנה; אלא שכול הניסיונות וההצעות של מדינת ישראל ואחרים, נדחו ע"י המנהיגות הפלסטינית, ונענו בטרור רצחני... התמונה נוצרה והועלה לויקיפדיה על ידי Vince Musi / The White House. קובץ זה הוא נחלת הכלל]

משקיף מהגדר...

ניתן להבין את הזעזוע שלך למראה הסבתא שנורתה ונהרגה מירי של חייל. לכן וודאי תבין כי גם אנחנו לא יכולים לראות את זוועת בני משפחת כדורי שנשחטו במצוות הג'יהאד- כי הם יהודים! ההבדל שאתה מנסה להעלים הוא, שהחייל לא היה נמצא באותו מקום, אלמלי ההכרח לבלום את הטרור הפלסטיני; ביניהם לא מעט נשים פלסטיניות האוחזות בסכין לרצוח יהודים באשר הם. החייל ירה מתוך פחד, לא מתוך שנאה או תאוות רצח ג'יהדיסטית!

אנשי כוחות הביטחון, ערבים לצד יהודים, נענו לקריאתך לבער את הטרור הפנים-ערבי שפשה ביישוביך; ועתה כאשר נדרש, הם מסתכנים יחדיו לבלום את ניסיונות ההסתה היזומה להצית אש בירושלים. לכן, הניסיון שלך להפריד בין שתי המשימות- אינו אלא צביעות! אתה מודע היטב להסתה המכוונת של ארגוני הטרור למיניהם היוזמים תקריות אלימות כאילו "אל- אקצה בסכנה", כי שקט וחיים משותפים בין העמים "מפריע" למימוש התוכנית הסופית.

כאשר אתה קורא לערבים התורמים למאמץ הביטחוני המשותף להשליך את הנשק, אתה מכריז בכך על העדפתך ששוטרים יהודים בלבד יהיו בחזית המאבק בפשע והטרור הפלסטיני, בעודך יושב ומשקיף מהגדר.

[בתמונה: אנשי כוחות הביטחון, ערבים לצד יהודים, נענו לקריאתך לבער את הטרור הפנים-ערבי שפשה ביישוביך; ועתה כאשר נדרש, הם מסתכנים יחדיו לבלום את ניסיונות ההסתה היזומה להצית אש בירושלים. לכן, הניסיון שלך להפריד בין שתי המשימות- אינו אלא צביעות! מקור התמונה: פייסבוק]

[בתמונה: אנשי כוחות הביטחון, ערבים לצד יהודים, נענו לקריאתך לבער את הטרור הפנים-ערבי שפשה ביישוביך; ועתה כאשר נדרש, הם מסתכנים יחדיו לבלום את ניסיונות ההסתה היזומה להצית אש בירושלים. לכן, הניסיון שלך להפריד בין שתי המשימות- אינו אלא צביעות! מקור התמונה: פייסבוק]

הדבר האחרון שישראל רוצה זה קרבות על הר- הבית

זה המקום הקדוש ביותר לעם היהודי שנבנה אלפי שנים לפני הופעת האסלאם. זו הסיבה שישראל מסרה את אחריות ניהול הר- הבית לווקף -יום לאחר שחרור המקומות הקדושים מהכיבוש הירדני, במטרה שתמצא דרך שכול בני שלוש הדתות יוכלו כולם לכבד את המקום הקדוש ביותר להם בעולם. הפלסטינים מסרבים לכך באמתלות שונות ואתם עוד מוסיפים דלק למדורת השנאה בקריאות ההזויות שאתה שומע היטב בכנסי אלפי חברי התנועה האיסלמית באצטדיון אום- אל- פאחם, נושאי דגלי ארגוני הטרור המוסלמי למיניהם. ואם ימצאו מחרחרי שנאה- חזקה עליך שמשטרת ישראל תעשה הכול למנוע זאת. אם אתה לא רוצה ששוטר ערבי יגן גם על יהודים - למה ששוטר יהודי יחרף נפשו להגן על ערבים? בהיעדר אחריות הדדית, כיצד תצפה לשוויון האזרחי שאתה נושא על שפתיך לשווא.

בקריאתך לאנשי הביטחון הערביים להשליך את נשקם, קרעת קרע בל ימחה בין השותפות האמיתית שמתחילה להירקם בין שני העמים בישראל. אנחנו לא הולכים להיעלם מפה וגם אתם לא, יכול הייתה להיות גשר בין שני העמים כפי שחלק ניכר מהציבור הישראלי התחיל להאמין בך. עכשיו נפלה המסכה, נגלה איימן עודה האמיתי. כמה חבל, כמה מאכזב, ועצוב.

דר גדעון שניר

תל אביב

[לריכוז המאמרים על המגזר הערבי בישראל, לחצו כאן]

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא דווח לנו!  

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *