פנחס יחזקאלי: אוסף כרזות על בריחת האמריקנים מאפגניסטן והשלכותיה

[בתמונה: חבורת הבוגרים הראשונה של הצבא הלאומי האפגני החדש (ANA) בשנת 2002. מקור התמונה: משרד ההגנה האמריקני]

[לאוסף, הכרזות (הפוסטרים) באתר ייצור ידע, לחצו כאן] [לאוסף המאמרים על אפגניסטן ועוללותיה, לחצו כאן]

"נַפְתָּלִי, אַיָּלָה שְׁלֻחָה–הַנֹּתֵן, אִמְרֵי-שָׁפֶר" (בראשית מט, כא)

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

*  *  *

כְּרָזָה או פּוֹסְטֶר (Poster) היא כל דימוי חזותי המיועד להצגתו לראווה. כרזות הן לא פעם הפריט המזהה מעצב גרפי יותר מאשר תוצרים אחרים בעולם העיצוב. לפני עידן הרשתות החברתיות, היו הפוסטרים מודפסים על נייר ותלויים לראווה על קירות או משטחים. היום, עברה הזירה אל הרשתות החברתיות (ויקיפדיה: כרזה).

הדף הזה מתעד את הכרזות ששותפו ברשתות החברתיות בנושא בריחת האמריקנים מאפגניסטן והשלכותיה.בריחה זו מזכירה מאוד את שירו של אריק איינשטיין "אמרו לו". ששר – בהקשר אחר לגמרי, את מילותיו האלמותיות של עלי מוהר: "אז הוא לא למד שום לקח; ואין לו שכל גם להצטער"... אתם מוזמנים לתרום עוד...

לכרזות האחרות, לחצו כאן.

כרזות שבעל הזכויות בהן לא אותר, השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. בעל הזכויות הראשי בכל כרזה, אנא פנו ל: yehezkeally@gmail.com]

*  *  *

כרזה ראשונה בראש המאמר: אסור לעולם לסמוך על צבא של מחפשי פרנסה...

כותב אלי בר און: האתגר שעמד לפתחו של הצבא האפגני לא היה קשה מנשוא... "הטליבן אינו עוצמתי ואינו מצויד באמל"ח מודרני וכבד, כמו צבא רוסיה - שכבש בזמנו, כמעט ללא התנגדות, את אוסטיה ואבחזיה מגאורגיה; ולאחרונה, גם את חצי האי קרים מאוקראינה - או כמו הצבא הסיני על מיליוני החיילים שלו.

וצריך להבין, שלשם מתגלגלים הדברים, במהירות של כדור שלג, גם בעיראק. גם שם, צבא עיראק כמו הצבא האפגני שאינו קיים עוד הוא צבא של מחפשי פרנסה, אין לו רצון לסכן את החיים...

ועוד שאלה אחת ממני: אתם לא מזהים את מחפשי הפרנסה הטובה גם בקרב הקצונה הבכירה אצלנו??

כרזה שנייה: ניצחון האמונה על הכפירה...

את ניצחון הטאליבאן באפגניסטאן סיכם המזרחן מוטי קידר במילים פשוטות:

"15 באוגוסט 2021 ייזכר לתמיד בעולם האסלאמי כיום ניצחון האסלאם על הנצרות. ניצחון האמונה על הכפירה, וניצחון המסורת על המתירנות. האירועים מזרימים דם חדש לעורקי הג'יהאד ואת התוצאות נראה ברחבי העולם, כולל בישראל."

[התמונה היא צילום מסך. הכרזה: ייצור ידע]

כרזה שלישית: פלסטיני הוא מנהיג רב השפעה בטליבאן

עבדאללה יוסוף עזאם, אחד המנהיגים האפגאנים רבי ההשראה, הוא פלסטיני. הוא הוביל עשרות אלפי מאמינים אסלאמיים מתנדבים, מכל קצוות העולם האסלאמי, ללחימה בהרי אפגניסטאן. בתוכם תלמידו הקרוב אוסאמה בין לאדן. הוא חוסל עם שני בניו בנובמבר 1989.

את חזונו המשיג בפשטות: "אנחנו נילחם, ננצח את אויבינו ונקים מדינה אסלאמית על פיסת אדמה, כמו אפגניסטאן... הג'יהאד יתפשט האסלאם ילחם במקומות אחרים, האסלאם ילחם ביהודים בפלסטין ויקים מדינה אסלאמית בפלסטין ובמקומות אחרים. אחר כך יתאחדו מדינות אלה למדינה אסלאמית אחת."

[מקור התמונה: התקשורת הערבית. הכרזה: ייצור ידע]

כרזה רביעית: סכלות אמריקנית...

אין ביטוי טוב יותר לסכלות האמריקנית, כמו דבריו של הנשיא האמריקני, ג'ו ביידן, שהבטיח בראיון טלוויזיוני, כחודש לפני הקריסה, כי הממשלה האפגנית הנתמכת ע"י ארה"ב לא תקרוס. "בגלל שלצבא האפגני יש 300.000 חיילים מצוידים היטב... ויש להם גם חיל אוויר. לעומתם, הטליבאן מונה רק 75,000 חיילים..."

[התמונה היא צילום מסך. הכרזה: ייצור ידע]

כרזה חמישית: מי שמפסיד בורח; ולא רק האמריקנים ברחו, זוכרים?

לא רק האמריקנים... גם אנחנו ברחנו פעם והפקרנו בעלי ברית, זוכרים? וגם אין ארוחות חינם... את המחיר שילמנו ועוד נשלם!

[בתמונה: ביזיון הבריחה מלבנון - אנשי צד"ל צוברים על השערים הסגורים... הצילום: משה מילנר, לע"ם. הכרזה: ייצור ידע]

כרזה שישית: טליבאן אחר...

כלל בסיסי ב תורת המערכות המורכבות קובע כי גורם במערכת שכוחו גדל מפר את האיזון במטרה להגדיל את עוצמתו עוד יותר. האסלאם הקיצוני איננו יוצא דופן!

מתנגדי משטר ניצודים באפגניסטן ברחובות ומוצאים להורג; נשים נעלמו מהמרחב הציבורי; אבל ה'מומחים' במערב בשלהם. הם מדברים על 'טליבאן אחר'... (בקרוב, אגב, ינסו ליישם את ההזיות שלהם גם עלינו...).

כותב פרופ' אייל זיסר ב'ישראל היום': הטליבאן "יכול היה להתמתן באינספור הזדמנויות בעבר; אבל עתה, משניצח במערכה ונותא בלא אוייבים, אין לו שום סיבה לסור מדרכו. זה הרי אינו רק אמצעי פוליטי בעבורו להגיע לשלטון; אלא הזהות והמהות שלו, שבלעדיהם אין לו קיום"!

  • המאמר הרלוונטי: אייל זיסר (2021), אומרים לנו שיש טליבאן אחר, ישראל היום, 23/8/21, ע' 22.

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי JudaM לאתר Pixabay הכרזה: ייצור ידע]

כרזה שביעית: עד מתי יתבוססו אווילים בטפשותם?

כלל בסיסי ב תורת המערכות המורכבות קובע כי גורם במערכת שכוחו גדל מפר את האיזון במטרה להגדיל את עוצמתו עוד יותר. האסלאם הקיצוני איננו יוצא דופן!

בעקבות הפיגוע בשדה התופה בקאבול אפגניסטן - שבו נהרגו 60 אזרחים אפגנים ו- 13 אמריקנים - הודיע הטליבאן שזה לא קשור אליו, זה דאעש; והמערב כמובן מאמין ואיננו קולט את חלוקת התפקידים בקריצת העין בעולם המוסלמי (מזכיר לכם משהו מגבול הרצועה, כשכוחות לעומתיים יורים "בניגוד לדעתו של חמאס, שאיננו חפץ בעימות"?

בנאום בעקבות הפיגוע ליד נמל התעופה בקאבול, אמר נשיא ארה"ב בקול חנוק מדמעות - מול עולם מוסלמי מתגלגל מצחוק -  ש-13 הלוחמים האמריקנים שנהרגו בפיצוצים הם "גיבורים שלקחו חלק במשימה מסוכנת כדי להציל חיי אחרים"; והנחה להכין תוכניות תקיפה נגד דאעש. לא נגד הטליבאן כמובן...

[התמונה המקורית היא צילום מסך. הכרזה: ייצור ידע]

כרזה שמינית: יש זמן אבל, אין למאמינים פטור מעשייה!

כותב אלי בר און: דאעש איננו ארגון בנוסח מערבי הנשלט מלמעלה. הוא, בראש ובראשונה רעיון, הוא חלום, הוא חזון... (תשאלו מה ההבדל בין החזון של דאעש ושל הטליבאן (ושל חמאס, ושל האחים המוסלמים? ממש אין!).

החזון - שמאגד ארגוני משנה פעילים בארצות רבות, בכל מקום בו מתגוררים מוסלמים דתיים סונים - חוזר לימיו של הנביא מוחמד, ולייסוד חליפות אסלאמית שתשלוט בעולם, ושבה החיים יתנהלו, לפי העקרונות והחוקים של השריעה.

ומתי יוגשם החזון? הכל בידי אללה... כשם שהגשימו האפגנים את חלומם להשתחרר מהאמריקנים, החזון השלם יתגשם בבוא היום, והחיפזון מן השטן; בבחינת: "לא עליך המלאכה לגמור ואין אתה בן חורין להיבטל ממנה" (אבות ב, יט). ובינתיים, חובתו של המאמין להקריב את חייו כדי להוסיף נדבך להתגשמותו של החלום, בבוא העת. החיים הם רק מסדרון לעולם הבא, שם יתוגמלו המקריבים את חייהם על ידי האלוהים.

[התמונה היא צילום מסך. הכרזה: ייצור ידע]

כרזה תשיעית באותו הקשר: מה בוער? יש זמן...

נכון לטליבאן, נכון לאחים המוסלמים, נכון לדאעש ונכון לחמאס...

[התמונה היא צילום מסך מהתקשורת העזתית. הכרזה: ייצור ידע]

[לאוסף, הכרזות (הפוסטרים) באתר ייצור ידע, לחצו כאן] [לאוסף המאמרים על אפגניסטן ועוללותיה, לחצו כאן]

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *