פיל בחנות חרסינה: ההתחממות הגלובאלית סלקטיבית מאוד, מסתבר!

[בתמונה: השריפה בהרי ירושלים. צילום: עובדי ויערני קק''ל]

שריפות לא מתחילות. הן מוצתות! הציבור הקדוש מתבקש להסביר לי, איך זה שרוב השריפות בפרוזדור ירושלים היו בצדו הדרומי של כביש מספר 1?

השריפות שכן היו בצדו הצפוני של הכביש, היו הרחק ליד מעלה החמישה ולא מתחת לעין רפא ועין נקובא? למה זה חשוב? משטר הרוחות באזור מבטיח, כמעט לחלוטין, ששריפה שפורצת ליד מעלה החמישה, לא תגיע לאבו-גוש. לעומת זאת, שריפה שפורצת ליד עין רפא ועין נקובא, תגיע לאבו גוש, גם תגיע.

אם מישהו רק יטרח לסמן את השריפות כשכבה, על מפת GIS, הוא ישים לב שברוב המקרים, הן פורצות, לגמרי במקרה, ליד ישובים יהודיים. מסתבר שההתחממות הגלובאלית מאוד סלקטיבית....

למשל בשנת 2020, היו מספר שריפות בואדי ערה. כולם היו באזור להבות חביבה ויער עירון. אני לא זוכר שריפה אחת בגבעות צפון מזרחית לאום אל פאחם למשל.

בנוסף ובלי שום קשר לסיבה לפריצת השריפה, כמי שמסתכל על רוחב שבילי האש ב- 30 השנים האחרונות, הם הצטמצמו פלאים. המדינה הפסיקה לתחזק אותם: בכביש 395 - שעולה להר הטייסים מצומת אשתאול - הצמחייה הגיעה עד לצדי הכביש; ואילו בחלקים רבים מדי של הכביש, צמרות העצים משני צידיו נגעו אחת בשנייה. כך גם במרבית המקומות האחרים.

[בתמונה: השריפה בהרי ירושלים. צילום: אריאל קדם, רשות הטבע והגנים]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *