פנחס יחזקאלי: עשר כרזות על פוליטיקה, צבא ומדינאות: אוסף שבעה עשר

[בכרזה: כל עליבות הפוליטיקה הישראלית בכרזה אחת... המקור: טוויטר. בעל הזכויות בתמונה זו לא אותר. לכן, השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. בעל הזכויות הראשי, אנא פנה ל: yehezkeally@gmail.com]

[לאוסף הכרזות על פוליטיקה, צבא ומדינאות, לחצו כאן]

"נַפְתָּלִי, אַיָּלָה שְׁלֻחָה–הַנֹּתֵן, אִמְרֵי-שָׁפֶר" (בראשית מט, כא)

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

*  *  *

כְּרָזָה או פּוֹסְטֶר (Poster) היא כל דימוי חזותי המיועד להצגתו לראווה. כרזות הן לא פעם הפריט המזהה מעצב גרפי יותר מאשר תוצרים אחרים בעולם העיצוב. לפני עידן הרשתות החברתיות, היו הפוסטרים מודפסים על נייר ותלויים לראווה על קירות או משטחים. היום, עברה הזירה אל הרשתות החברתיות (ויקיפדיה: כרזה).

הדף הזה מביא לכם את האוסף השבעה עשר של כרזות ובהן אמירות שתועדו אצלנו, באתר ייצור ידע; בהקשרים של פוליטיקה, צבא ומדינאות.

לכרזות האחרות, לחצו כאן.

תיהנו; ואתם מוזמנים לתרום עוד...

כרזות שבעל הזכויות בהן לא אותר, השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. בעל הזכויות הראשי בכל כרזה, אנא פנו ל: yehezkeally@gmail.com]

*  *  *

כרזה ראשונה בראש העמוד: התפוררות...

כל עליבות הפוליטיקה הישראלית בכרזה אחת: "אחד מסימניה של 'התפוררות' הוא, כשכל פעם בתורה, מפנה קבוצה אחרת עורף לכלל המערכת ולמטרותיה, לטובת ניצחון מקומי על קבוצה יריבה..."

כרזה שנייה: ככה מפרקים עם!

"הצעד הראשון בפירוק עם הוא על ידי מחיקת זיכרונו: השמד את ספריו, את תרבותו ואת ההיסטוריה שלו... אז, דאג שמישהו יכתוב ספרים חדשים. ייצר תרבות חדשה. המצא היסטוריה חדשה... תוך זמן לא רב, הוא יתחיל לשכוח מה זה, ומה זה היה."

  • שותף בפייסבוק ב- 3 ביולי 2021 ע"י Shmuel Ronen.

[בתמונה: כריכת גרסתו העברית של הספר 'ספר הצחוק והשיכחה' למילן קונדרה, שראה אור ב- 1981,בהוצאת זמורה ביתן. אנו מאמינים שאנו עושים בתמונה שימוש הוגן]

כרזו שלישית עד חמישית: אוי איראן...

כרזה שלישית: הדרך לגהינום רצופה כוונות טובות...

"איך הפכו נאיביות וכוונות טובות, מדינה שהייתה "השוטר האמריקאי של המפרץ הפרסי" למוקד אזורי ועולמי של הפצת חתרנות, טרור ומלחמות – פוגעת קשות ביציבות האזורית והעולמית ובאינטרסים כלכליים וביטחוניים של ארה"ב..."

[בתמונה: הדרך לגהינום רצופה כוונות טובות... התמונה היא נחלת הכלל. הכרזה: ייצור ידע]

כרזה רביעית באותו הקשר: היהפוך נמר חברבורותיו?

"האם מעצבי המדיניות של הנשיא ביידן ערים לעובדה שהנמר האיראני מסוגל, אמנם, להחליף טקטיקות אך לא חברבורות?"

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי IanZA לאתר Pixabay]

כרזה חמישית באותו הקשר: יורם אטינגר על מדיניות הפייסנות האמריקנית...

"הנשיא ביידן מחזר אחר משטר האייתולות – המהווה איום קטלני, ברור ומיידי על כל משטר ערבי פרו-אמריקאי – ובמקביל מפעיל לחץ על סעודיה ומצרים (בנושאי זכויות האדם, דמוקרטיה ומלחמה בטרור "האחים המוסלמים"). בכך, הוא מערער את אמינותה האסטרטגית של ארה"ב, את יציבות האזור, ודוחף את סעודיה ומצרים לזרועות סין ורוסיה!"

[הכרזה: ייצור ידע]

כרזה שישית: מה מבינים גנרלים במלחמה?

זוהי אמירתו האלמותית של ג'ורג' קלמנסו, מי שהיה ראש ממשלת צרפת בשנה האחרונה של מלחמת העולם הראשונה, שבה טפשות הגנרלים, והשימוש שלהם בחיילים כבשר תותחים, שברו שיאים. אז אמר קלמנסו וידע מה אמר: "מלחמה היא עניין רציני מדי מכדי שתושאר בידי גנרלים..."

הבעיה היא שגם הפולטיקאים לא משהו...

[קרדיט לתמונה: Bundesarchiv, Bild 183-2004-1110-502 / CC-BY-SA 3.0. הכרזה - ייצור ידע]

כרזה שביעית: 'מקרה כל' - המלחמה שישראל חוששת ממנה ושצפויה להתממש...

המושג, 'מקרה הכל', הוגדר בשנות החמישים של המאה הקודמת, וקרוב למימוש עתה: "התקפה כוללת על מדינת ישראל – תוך התקוממות אלימה של ערביי ישראל ושל ערביי יהודה ושומרון. כלומר, שילוב של מלחמת הקוממיות עם פרעות תשפ״א, שזה עתה חווינו, וטרם הסתיימו – למרות שהממסד מנסה להסתיר זאת."

[הכרזה: ייצור ידע]

כרזה שמינית: סכלות מקבלי ההחלטות הישראלים... 

"הם אינם קוראים ערבית, ואינם קוראים שירה ערבית... לו קראו שירה מצרית, לא היינו מופתעים במלחמת יום הכיפורים!"

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי Sponchia לאתר Pixabay]

כרזה תשיעית: מתי ארגון גרילה מנצח במלחמה?

היה זה שר החוץ האייקוני של ארצות הברית, הנרי קיסינג'ר שטבע את האמרה, שארגון גרילה אינו צריך לנצח מלחמה כדי לנצח מלחמה. די בכך שלא הובס, כדי שינצח!

[תמונתו של הנרי קיסינג'ר נוצרה והועלתה לויקיפדיה על ידי David Shankbone. קובץ זה הוא בעל רישיון Creative Commons להפצה, תחת רישיון זהה, גרסה: CC BY 3.0; הכרזה: ייצור ידע]

כרזה עשירית: מה קורה למי שאיננו לומד מן ההיסטוריה?

[התמונה היא נחלת הכלל. הכרזה: ייצור ידע]

[לאוסף הכרזות על פוליטיקה, צבא ומדינאות, לחצו כאן]

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *