פנחס יחזקאלי: ימי דנינו – אוסף כרזות מחאה וסרטונים

כבר לא...

[קריקטורה של הבלוגר משה הלוי (הלמו), שהועלתה לקבוצת הפייסבוק, ופורסמה בקבוצת הפייסבוק 'משטרת לואי דה פינס'ע"י עו"ד פנחס פישלר בנוב' 2015, בעקבות פרשיית ההטרדות המיניות נוספת שבה היה מעורב ניצב רוני ריטמן]

[לאוסף, הכרזות (הפוסטרים) באתר ייצור ידע, לחצו כאן] [לאוסף ביטויי המחאה האנטי משטרתיים באתר 'ייצור ידע', לחצו כאן]

"נַפְתָּלִי, אַיָּלָה שְׁלֻחָה–הַנֹּתֵן, אִמְרֵי-שָׁפֶר" (בראשית מט, כא)

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

*  *  *

המפכ"ל לשעבר, יוחנן דנינו, הוא איש ברוך כישרונות; ללא ספק, אחד המוכשרים ביותר שנשאו דרגות רב ניצב במשטרת ישראל. היה לי הכבוד לעבוד איתו; והעבודה המשותפת איתו גרמה לי להעריך אותו יותר; ולאהוב אותו מאוד.

אבל, קדנציה של מפכ"ל בארגון כמו משטרת ישראל דומה לישיבה על פצצת מצרר שעלולה להתפוצץ בכל רגע; ואיתרע מזלו של דנינו, שהחבילה התפוצצה במשמרת שלו:

  • ראשית, הייתה זו תרבות השקר המשטרתית שהבקיעה לסדר היום הציבורי במשמרת שלו;
  • ושנית, פרשיות הניצבים וההטרדות המיניות.
  • ואם לא די בזאת, החלטה שגויה בסוף הקדנציה לערוך מסיבת סיום ולהדיר ממנה אנשי תקשורת; בצד החנפנות המתרפסת המשטרתית שסידרה לו פסטיבל פרידה חסר תקדים...

ברמתו האישית היה דנינו מעל מפכלים רבים ששרתו לפניו ואחריו. אבל מבחן התוצאה הוא אכזרי ולא תמיד צודק. הפרשיות ש'התפוצצו' בקדנציה שלו הפעו אותו לנשוא של בדיחות ולעג, תופעה שרדפה אותו גם במקום עבודתו החדש דאז, כיו"ר חברת הביטוח מגדל (ראו בהמשך).

ראוי שידע כל מפכ"ל חדש: אם ינסה לשנות את התרבות הארגונית המשטרתית, סיכוייו קלושים מחד גיסא; והוא לבטח יותקף וייצלב על כל במה אפשרית, מאידך גיסא; אבל, הכרזות והסרטונים הללו מלמדים, כי גם מחיר אי הטיפול, יכול גם הוא להיות קשה מנשוא... 

חלק מהמטען הזה - בעיקר כרזות ששותפו בפייסבוק ולא בתקשורת הממוסדת - שמוגנות בזכויות יוצרים - יובאו כאן בפניכם ויתועדו לצרכים לימודיים ומחקריים בעתיד. אתם מוזמנים להוסיף עליהם...

כרזה ראשונה: "אבא שלי כבר לא מפכ"ל"

כרזה אחרי עזיבת דנינו, הלועגת למתנת הפרידה שקיבל (לדעתי, דווקא זו מתנה צנועה, מקורית ויפה): ספרון ילדים מהסדרה שהוציאה המשטרה, לצורכי בניית תדמית חיובית בקרב ילדים, תחת השם: "אבא שלי מפכ"ל".

כרזה שנייה: "מפכושל"?

קריקטורה של הבלוגר משה הלוי (הלמו), שהועלתה לקבוצת הפייסבוק, ופורסמה בקבוצת הפייסבוק 'משטרת לואי דה פינס'ע"י עו"ד פנחס פישלר.

ביחס ליתר חבריו המפכ"לים לדורותיהם, מפכ"ל כושל דנינו לא היה. אבל, כשזה 'מתפוצץ' בקדנציה שלך...

מפכושל

כרזה שלישית: ממציא התירוצים...

קריקטורה של הבלוגר משה הלוי (הלמו), שהועלתה לקבוצת הפייסבוק, ופורסמה בקבוצת הפייסבוק 'משטרת לואי דה פינס'ע"י עו"ד פנחס פישלרבמרץ 2015, בעקבות פרישות ומעצר הניצבים על רקע הטרדות מיניות.

למרות שהחריגות טופלו ביד חזקה יחסית, מוצב דנינו בזיכרון הציבורי, כממציא התירוצים...

בעקבות ההטרדות

כרזה רביעית: על רקע פרשיות של תרבות שקר במשטרה

דנינו מוצג כשקרן וכמוביל של תרבות השקר המשטרתית... השקרן מת מצחוק עלינו

כרזה חמישית: "אן דן דינו..."

הנפילה צפויה ומחכה בסוף הדרך... פורסם בעקבות פרישות ומעצר הניצבים על רקע הטרדות מיניות, פברואר 2015. היוצר והמפרסם בפייסבוק, מאיר חורב:

IMG-20150206-WA0007 (1)

כרזות שישית ושביעית: נפרדים בצהלה מדנינו (כדי לקבל מפכ"ל בעייתי יותר...)

"אל תבכה מאמי. השבוע דנינו הולך הביתה"... קריקטורה של הבלוגר משה הלוי (הלמו), שהועלתה לקבוצת הפייסבוק, ופורסמה בקבוצת הפייסבוק 'משטרת לואי דה פינס'ע"י עו"ד פנחס פישלר, בדצמבר 2015:

אל תבכי - השבוע דנינו הולך הביתה

כרזה שביעית באותו עניין: בין דוחות התנועה הפיקטיביים לפרידה מהמפכ"ל דנינו...

ב-30 ביוני 2015 התקיים האירוע המרכזי של פרידת המשטרה מהמפכ"ל יוחנן דנינו, בבית הספר לשוטרים. באירוע נכחו ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא המדינה ראובן ריבלין, שרים ועוד. על פי נתוני התנועה לחופש המידע עמדה עלותו הכוללת של האירוע על יותר מ-406 אלף שקל. לכך יש להוסיף עוד עשרות אלפי שקלים שהוציאה המשטרה על אירועי פרידה נוספים מהמפכ"ל לשעבר. סך כל ההוצאות נושק לחצי מיליון שקלים...

[לכתבה המלאה של נועם (דבול) דביר ב- ynet, לחצו כאן]

לאחר האירוע 'התפוצצה' בתקשורת פרשה של מתן דוחות תנועה פיקטיביים על ידי שוטרים שביקשו להצטיין... משה הלוי יצר את הכרזה הזו והיא הועלתה על ידי עו"ד פנחס פישלר לקבוצת "משטרת לואי דה פינס" בפייסבוק.

לשון הכרזה: "אנחנו צריכים לתת דוחות תנועה פיקטיביים, עדי לכסות את העלויות הגבוהות של מסיבת הפרידה של דנינו"...

כרזות שמינית ותשיעית: רודפים אחרי דנינו גם למקום עבודתו החדש

ב- 16 בדצמבר 2015 נודע כי דנינו מונה ליו"ר מגדל. גם הודעות אלה הביאו לזרם של כרזות: הנה אחת תחת הכותרת: "טוב שיש מגדל מאחוריך" (היוצר אינו ידוע):

דנינו מאחוריך...

הכרזה התשיעית באותו עניין:

קריקטורה של הבלוגר משה הלוי (הלמו), שהועלתה לקבוצת הפייסבוק, ופורסמה בקבוצת הפייסבוק 'משטרת לואי דה פינס'ע"י עו"ד פנחס פישלר: צוחקים עלינו...

ובמקום העשירי, יש גם סרטון: 

  • וידאו שהועלה ליו-טיוב ב- 28 בפברואר 2014, שבו שולב נאום המפקח הכללי לשעבר של משטרת ישראל, יוחנן דנינו, על רקע צחוקים של קהל משועשע:

ולבסוף: "יש... שכחו ממני!" - סוף סוף יש מפכ"ל חדש להיטפל אליו...

היוצר אינו ידוע: 11151035_10153283765669837_6585979236502146317_n

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *