אלי בר און: קורונה, סיכום חודש מרס, החיסונים ניצחו ובגדול!

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי RobinHiggins לאתר Pixabay]

[לקובץ המאמרים על הקורונה והשלכותיה באתר 'ייצור ידע', לחצו כאן]

אלי בר און הוא כלכלן המתמחה בניתוח מערכות וחקר ביצועים.

*  *  *

להלן הניתוח המספרי של הנתונים הרשמיים שלנו, כפי שדווחו לארגון הבריאות העולמי:

הקורונה - כפי שהבהרתי במאמרים קודמים - תוקפת בגלים, שנימדדים בהתאם למספר הנפטרים בכל חודש ובכלל. הגלים המשמעותיים היו השני, שהחל בחודש יולי בשנה שעברה; והשלישי (אנחנו בסופו), שהחל בחודש דצמבר בשנה שעברה.

מסתבר כי הגלים מתעצמים מאוד ובהתאמה לכל חודש מקביל:

  • כך בגל השני, בחודש 07/20, נפטרו 189 איש; ובחודש המקביל בגל השלישי, הוא 12/21, נפטרו כבר 460 איש, לערך פי 2.4.
  • כך בחודש 08/20 נפטרו 427 איש בחודש בגל השני; ובחודש המקביל בגל השלישי, הוא 01/21, נפטרו כבר 1471 איש. לערך פי 3.4 וזאת למרות שבסוף חודש ינואר החלה להיות מורגשת במקצת השפעת החיסונים.
  • בחודש 09/20 נפטרו בגל השני כבר 623 איש; אך בחודש המקביל בגל השלישי, הוא חודש 02/21, נפטרו "רק" 956 איש לערך פי 1.5, ירידה משמעותית.

    המסקנה לפי יחס של מספר נפטרים גדול פי 3 שהוא יחס מתון, בחודש פברואר השנה לבדו נחסכו חייהם של מאות רבות של אנשים וזאת רק בגלל השפעת החיסונים.

    [בתמונה: עשינו את זה! תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי waldryano לאתר Pixabay]

    מה קרה בחודש מרס שנה זו?

    נפטרו רק 457 איש בהשוואה ל- 970 שנפטרו בחודש אוקטובר בשנה שעברה, הוא החודש המקביל בגל השני. כאן, החיסון שבר את תאוצת ההתפשטות של הנגיף, והסיג אותו לאחור. להערכתי ובזכות החיסון, נחסכו בחודש הקודם חייהם של כ 2,500 איש. הכל, רק בגלל החיסונים, שמונעים הדבקות במחלה בקרב המחוסנים, בשיעור של כ 92 אחוז, ביחס למי שאינם מחוסנים.

    גם כאשר המחוסנים פעמיים נדבקים, הם אינם מידרדרים לחולי קשה, בשיעור של 94 אחוז נוספים. לאמור, החיסונים  מקטינים גם את הסיכוי להיות חולה קשה; ותמותת המחוסנים היא פי 200 פחות, בהשוואה למי שאינם מחוסנים.

    המסקנה הברורה לכל בר דעת היא, שמי שיכול - ועדיין לא התחסן - מסכן את חייו לשווא; ויש לדעת, כי עדיין נפטרים מהנגיף כ- 15 איש ליום; והם ברובם המוחלט, מהמעטים שעדיין לא התחסנו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *