יצחק בריק: מחירה של עליונות טכנולוגית

[בתמונה: מתי סוף סוף נקלוט את מה שהאויב הבין מזמן?? המקור: התקשורת האיראנית]

[לקובץ המאמרים על פער הרלוונטיות של חיל האוויר, לחצו כאן]

האלוף במילואים יצחק בריק שירת בחיל השריון כמפקד חטיבה, אוגדה וגיס וכיהן כמפקד המכללות הצבאיות. לחם כמפקד פלוגה במילואים במלחמת יום הכיפורים ועוטר בעיטור העוז; כיהן מעל עשור שנים כנציב קבילות חיילים. בשנת 2018 יצא בביקורת קשה על מוכנות צה"ל למלחמה, ונאבק באומץ, בהתנגדות צה"ל לביקורת זו.

יצחק בריק זכה לאות אבירי איכות השלטון בקטגורית הרשות המבקרת, לשנת 2020.

*  *  *

עליונות טכנולוגית היא לא רק יתרון. היא יכולה, בין היתר, לייצר מגבלות על עוצמתה הצבאית של המדינה בשל מורכבותה ועלויותיה העצומות ברכישה ובתחזוקה, במיוחד עבור מדינה בעלת משאבים מוגבלים כמו ישראל.

.

[חובה לקרוא את מאמרו של סא״ל (מיל') יהושע טייכר, ששירת בחטיבת המחקר של אמ״ן, בהקשר של מגבלות הטכנולוגיה. לחצו כאן]

זאת, בהשוואה לארסנל של כ- 150 אלף טילים ורקטות שבידי החיזבאללה; ועוד עשרות אלפי רקטות בידי החמאס בעזה, שעלותם ואחזקתם היא כאין וכאפס מול עלות עתק של אחזקת המטוסים, התשתיות בבסיסי חיל האוויר, אימון הטייסים ואלפי חיילים, אנשי קבע, אזרחים עובדי צה״ל, יועצים וחברות אזרחיות המחזיקים כל יום את המערך היקר מאוד של חיל האוויר.

לכן חייבים לבנות מערך טילי קרקע-קרקע (כפי שהאויב בנה) שישולב במלחמה עם מטוסי הקרב ומערכות לייזר מתקדמות להגנה בפני טילי אויב וחיזוק צבא היבשה. אין צורך בהגדלת התקציבים, אלא באיזון נכון יותר - בתקציב השקלי ובתקציב סיוע החוץ הדולרי האמריקאי - בין החילות והזרועות של צה״ל (יבשה, ים ואויר) (עלות מערך טק״ק שווה ערך לעלות טייסת אחת של F35 , ואחזקתה השוטפת).

[התמונה המקורית היא צילום מסך. הכרזה - 'ייצור ידע']

[לקובץ המאמרים על פער הרלוונטיות של חיל האוויר, לחצו כאן]

הצטרפו אליי לקבוצת הוואטצאפ-יצחק בריק בטחון לאומי לעדכונים החשובים והמהותיים הנוגעים לביטחון ישראל בקישור הבא: https://chat.whatsapp.com/HVqG1KENp5QIlu15WwZiam

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *