אלעד רזניק: אז הבחירות בארצות הברית זויפו?

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי analogicus לאתר Pixabay]

[לקובץ המאמרים על פוליטיקה אמריקנית, לחצו כאן] [לריכוז המאמרים על על שחיתות שלטונית ואחרת, לחצו כאן]

ההגינות מחייבת לומר: אין לי מושג אם מישהו זיף את הבחירות בהיקף כזה שהביא להטיה מוחלטת שלהם. אבל צריך לומר, שיש מספיק הוכחות ועדויות - המבוססות, למשל, על ספר הבוחרים של מישיגן; שמראים דברים לא סבירים והתנהגות פחות מחוקית.

אלה שטוענים בביטחון שהבחירות לא זויפו, יודעים עוד פחות ממני. רוב תושבי הארץ הדנים בנושא לא מכירים את המערכת האמריקאית כמעט בכלל. אין להם מושג ירוק איך מצביעים בארה"ב; אין להם מושג ירוק, באיזה מקומות יש paper trail ובאיזה מקומות אין.

עוד דבר - שהרוב הגדול לא ער אליו - הוא הפרדת הרשויות המוחלטת בארה"ב. למשל: לקמפיינים השונים אין גישה אוטומטית לספרי המצביעים של המדינות השונות; והם לא מסוגלים לעשות דברים פשוטים למדי, כמו הצלבה בין ספרי המצביעים לקובץ האב של המתים; אלא לאחר הליך ארוך ומסובך של בקשות. כך, שהדיון על זיוף הבחירות הוא בעיקר פילוסופי קונספטואלי ולא דיון עובדתי... 

אז, בשביל שנוכל לעסוק ברצינות בדיון, הבעיקר פילוסופי הזה, הנה כמה שאלות מפתח:

1. האם ניתן לפרוץ למערכת מיחשוב, המנהלת מערכת בחירות, ובאיזה אופן?

2. האם צד כלשהו ישקול התנהלות שכזאת שכרורכה ברמיסה של החוק האמריקאי?

3. האם יש עדויות כלשהן להתנהלות דומה במישור אחר?

[בתמונה: האם חיבלו בבחירות? מי יודע... האם אפשר לחבל בהן והם יש כאלה שמוכנים לעשות הכל בשביל זה? תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי Amber_Avalona לאתר Pixabay]

והנה התשובות

1. בהחלט ניתן לפרוץ לכל מערכת מיחשוב שהיא; כולל למערכת הבחירות האמריקאית.

לא נראה לי ששיש על כך בכלל חילוקי דעות. כך למשל, לידיעה: אחד הדברים המוזרים במערכת המיחשוב הנוכחית הוא, שההצבעות נשמרות כמספר עשרוני ולא כמספר שלם.

[התמונה משמאל היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי Victoria_Borodinova לאתר Pixabay]

למה זה רלוונטי? אחד מפשעי המחשב הראשונים בארה"ב, לפני איזה 30 שנים בערך, בוצע על ידי איזשהו מתכנת קובול בבנק. האיש כתב תוכנית, שעיגלה את מאיות הסנטים מכל החשבונות בבנק; והכניסה אותם לחשבון האחרון ברשימה. הוא במקביל פתח חשבון שבשם משפחה שלו היו שני ZZ. כך הוא היה אחרון ברשימה; וככה קיבל במשך תקופה ארוכה לאללה את הכסף מכלל החשבונות; ועשה הון עתקמחלקיקי מספרים עשרוניים כאלה.

אחרי X זמן הגיע לבנק אדם אמיתי שהיו לו שלושה Z בשם המשפחה שלו, והתוכנה התחילה להעביר אליו את הכסף. אז הוא - אדם ישר - הלך לבנק אחרי חודש בערך, והתלונן לפני הנהלת הבנק שהם טעו. ככה תפסו את אותו מתכנת.

אז אני לא אומר שזה מה שעשו פה באמת. אין לי מושג. אבל תשאלו את כל החברים שלכם שעוסקים בטכנולוגיה מה עלולות להיות המשמעויות של שמירה של הצבעה כמספר עשרוני. תרגיל מוזר לאללה...

2. האם מי מהצדדים ישקול זיוף בקנה מידה רחב שכזה תוך רמיסת החוק האמריקאי?

קצת לא רציני להשיב על זה; כי זה תלוי בהמון משתנים שאניני מכיר מספיק ורבים לא מכירים בכלל. כמה מסובך לפרוץ זאת שאלת מפתח אבל ננסה בלי...

  • למשל באיזה מהמדינות נשמר Image של פתקי ההצבעה שנסרקו ובאיזה לא?
  • באיזה מדינות מכונות ההצבעה מעניקה קבלה ובאיזה לא?
  • כמה אנשים בוחרים לקחת קבלה?
  • באיזה מדינות החוק מתיר מחיקה של כל ה- images של פתקי ההצבעה?
  • באיזה יש מנגנון אימות זהות? (יש בוויומינג אין ברוב האחרות)
התשובות לשאלות הללו נדרשות, בשביל להבין כמה זה מסובך לזייף מערכת בחירות שכזאת. לכן בהעדר התשובה לשאלה הזאת, היא יכולה להגיע רק מעיסוק בנושא אחר שתכף נגיע אליו. כמובן שרבים מתעלמים מלא מעט דברים אחרים על הדרך. למשל: בפנסילבניה, 35 אלף טופסי הצבעה מופיעים במערכת המעקב של המדינה, כאילו הגיעו חזרה למדינה; וחותמת הדואר שלהם מראה שנשלחו יום קודם.

[מקור התמונה: Photo by Alexas Fotos from Pexels]

3. זוכרים את רוסיה? אי אפשר לענות על שאלה 2 בלי לעסוק בנושא הרוסי. 

בדיוק כמו הפיכתו של ברק אובאמה למוסלמי בקמפיין של קלינטון בפריימריז; הפך טראמפ לסוכן רוסי בקמפיין הבחירות של קלינטון לנשיאות.

להפיכתו של אובאמה למוסלמי היה היבט ציבורי בלבד. להפיכתו של טראמפ לסוכן רוסי יש כבר היה היבט חוקי; והיום כבר ברור לכל מי שרוצה להסתכל על העובדות (זה לא כולל רבים, לצערי) שהאזנות לממשל טראמפ בוצעו תוך כדי הונאה של בית המשפט המיוחד לעניני מודיעין; והפיכת מערכת המודיעין האמריקאית לכלי נשק כנגד יריב פוליטי. אתם מוזמנים להסתכל, בהקשר זה, על מה שאומר על הנושא סגן מנהל ה- FBI בזמנו, אנדרו מקייב, שפוטר ללא פנסיה בגלל מעשיו ושקריו, בשימוע שנערך לו בוועדת החוקה של הסנאט ב 10 לנובמבר:

ע"פ דבריו הוא היום לא היה חותם על הבקשה לצווי האזנה. בזמנו הוא חתם על בקשות שהן פשוט היו איך להגיד? מפוברקות.

[לכתבה המלאה בניו יורק פוסט, לחצו כאן]

זה אגב קרה עוד קודם בממשל אובאמה; ואם תחפשו מספיק טוב, תמצאו מכתב שכתבו קמ"נים מפיקוד המרכז; ובו הם האשימו את המפקד שלהם הגנרל פול אלן שהיטה מודיעין טקטי על דאעש בשביל שיתאים לדעת הבוס.  הסיפור הזה התפוצץ בשנת 2015 בניו יורק טיימס. אותו פול אלן היה לאחר מכן, המועמד המוביל של קלינטון למשרת מזכיר ההגנה. זה במקרה? אולי. לא יודע מה המקצוע שלכם; אבל במקצוע שלי, אני לא מאמין במקריות!

[למאמרו של אלעד רזניק: 'הצבא האמריקני מתקרנף', לחצו כאן] [למאמרו של אלעד רזניק: 'האלוף שמני והמכונית המשומשת של גנרל ג’ון אלן', לחצו כאן]

אגב, אם כבר מדברים על הניו יורק טיימס, אני מציע לך לראות מה כתבו שם על מכונות ההצבעה בג'ורג'יה, ביוני 2020:

[לכתבה המלאה על מכונות ההצבעה בניו יורק טיימס, לחצו כאן]

נחזור חזרה לנושא הבחירות ברשותכם. אני חושב, שהתשובה לסעיף שלוש וסעיף שתיים לא תהיה שלמה בלי דבר אחד נוסף: בחינה של ההבט הפסיכולוגי: הממסד הדמוקרטי מנהל כבר 5 שנים מלחמה של ממש נגד דונלד טראמפ. לא מאבק על רעיונות אלא מלחמה של הטוב המוחלט כנגד הרע המוחלט.

לפיהם: טראמפ הוא גזען (שהצליח למרות המסגור הזה להגדיל את אחוז הצבעת המיעוטים) קסנופוב, מיזוגן וגולת הכותרת: נאצי. היטלר. יש מספיק התבטאויות של אנשים - שמעורבים בהליך הספירה ממש - שמתייחסים אליו בתור נאצי. למשל, זה של קאטי הובס, מזכירת המדינה של אריזונה מ- 2017.

[לכתבה המלאה ב- Berkshire Edge, לחצו כאן]

אז, אתם רוצה להגיד לי שאנשים שחושבים שטראמפ הוא נאצי וההתגלמות של היטלר (והרשת מלאה בכאלה, רק תחפשו) לא יעשו הכל, כולל לזייף בחירות בשביל לסלק אותו מדרכם?

[לקובץ המאמרים על פוליטיקה אמריקנית, לחצו כאן] [לריכוז המאמרים על על שחיתות שלטונית ואחרת, לחצו כאן]

מקורות והעשרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *