מחאת בלפור – איפה האסטרטגיה?

[בתמונה: מפגינים. נגד מי??? התמונה היא צילום מסך]

[לאוסף המאמרים בנושא קבלת החלטות, לחצו כאן]

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

פודקסט מוסרט של המאמר, בסרטון וידאו המצורף בסוף. 

*  *  *

כבר הקדשנו מאמר בעבר לעובדה התמוהה, של היעדר אסטרטגיה אפקטיבית אצל הנהגת מפגיני בלפור. זאת, למרות, שבקרב הנהגת המפגינים ישנם אנשים שמבינים אסטרטגיה מהי; שיש להם אמצעים; ויש לידם מומחים; ובכל זאת, הם מייצרים - במאמץ ראוי להערכה ולכבוד - טעויות של מתלמדים.

דוגמה נוספת לכך ניתנה לנו השבוע, ערב יום הכיפורים. דוגמה, שלימדה אותנו, שוב, שעורמה ותחבולה נשארו נחלתו של בנימין נתניהו בלבד; שמנע, במו ידיו, לפחות פעמיים בחודשים באחרונים, נקיטת צעדים להגבלת ההפגנות בבלפור; וידע למה...

הוא עשה פחות מתוך אמונה בלתי מעורערת בזכות ההפגנה; ויותר בשל הסיבה הפשוטה שההפגנות פשוט משרתות אותו; ומי שטרם הבין, כדאי שילך להביט בסקרים.

למאמר קודם: 'למה הפגנות השמאל אינן משיגות את מטרתן? שיעור באסטרטגיה', לחצו כאן] [להרחבת המושג: 'אסטרטגיה', לחצו כאן] [להרחבת המושג 'אפקטיביות', לחצו כאן] [לקובץ מאמרי יום הכיפורים, לחצו כאן] [לאוסף המאמרים על עורמה ותחבולה, לחצו כאן]

.

לקראת יום הכיפורים, מצא הימין את הג'וקר, שמגחיך את המפגינים והופך את טיעוניהם ללא רציונאלים: אם רוצים לסגור את בתי הכנסת לתפילה ביום כיפור – הם טוענים – יש לנהוג כך גם לגבי ההפגנות!

אפשר להתפלפל עד מחר; אבל, כל מי שבינה בקודקדו מבין שארוחות ראש השנה ההמוניות למשל, שנערכו בבלפור, לא בדיוק קדמו את הניסיונות לבלום את הקורונה; וכשמצטופפים - נדבקים. עובדה: השוטרים – שנופלים מהרגליים בשל הצורך להתחכך שוב ושוב עם המפגינים - נדבקים מקורונה בהמוניהם. רק המפגינים לא.

אבל, יום הכיפורים זימן הזדמנות פז למפגינים להרוויח נקודות על חשבון הימין; כי הוא יוצר בעיה בלתי פתירה עבור החרדים:

הם פשוט אינם יכולים להשלים עם סגירת בתי הכנסת. את זה מבין היטב גם נתניהו, שמשתדל שתהיה גרירת רגליים בהטלת הסגר המוחלט עד מוצאי כיפור.

במקום לרכב על החולשה הזו, בחרה הנהגת המפגינים לדפוק את ראשם בקיר.

[לקובץ המאמרים על הקורונה והשלכותיה באתר 'ייצור ידע', לחצו כאן]

[בתמונה: לקראת יום הכיפורים, מצא הימין את הג'וקר, שמגחיך את המפגינים והופך את טיעוניהם ללא רציונאלים. תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי Barni1 לאתר Pixabay]

תארו לעצמכם שכבר לפני שבוע היו המפגינים מודיעים ש"למען אחדות ישראל", לכאורה, הם מוכנים להפסיק; בתנאי שיהיה דין אחד לכולם. הם היו צוברים נקודות כ"מבוגר האחראי" בציבור הישראלי; ואז היו החרדים חייבים להצטייר כאלה שבגללם סוכל הסגר.

אבל כאמור, שימוש בעורמה ובתחבולה אינם חלק מארסנל הכלים של ממנהיגות ההפגנות, ששוברים את ראשם על שערי בלפור, ומוציאים עבור בנימין נתניהו את הערמונים מתוך האש.

לכן, הם גם אוכלים את הדגים המסריחים; גם חוטפים מלקות וגם מגורשים מהעיר. ככה, גם בתי הכנסת נשארים פתוחים; וגם יש את מי להאשים.

[בחזרה לריכוז המאמרים: 'הכל על מנהיגות']

לשיחה המוקלטת:

[לאוסף המאמרים בנושא קבלת החלטות, לחצו כאן]

מקורות והעשרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *