עופר בורין: תהילים פרק ג – מה חשבת שיקרה?

[בתמונה: מות אבשלום. גובלן מהמאה ה-19 שהיה תלוי בחדר האוכל בארמונו של קרלוס השלישי, מלך ספרד. התמונה היא נחלת הכלל]

[לאוסף פרקי ספר תהילים, בפרשנותו של עופר בורין, לחצו כאן]

אלוף משנה במיל', עופר בורין, נשוי + 3, שירת 20 שנה בחיל האוויר בתפקידי פיקוד טכנולוגיים. היום, הוא מנהל בחברת הייטק ביטחונית. הוא מגדיר את עצמי כאדם חופשי (חילוני). החל לכתוב בתחום זה כשעלה לאוויר פרויקט 929 בניהול הרב בני לאו והעיתונאית גל גבאי. הוא מחפש בתנ"ך את ההקשרים לחיים במדינת ישראל בעידן המודרני.

*  *  *

מזמור קצר.

דויד בורח מאבשלום בנו: א מִזְמ֥וֹר לְדָוִ֑ד בְּבָרְח֗וֹ מִפְּנֵ֤י׀ אַבְשָׁל֬וֹם בְּנֽוֹ ׃

מצד אחד דויד מפחד, שלא לומר ממש מבועת. אבשלום בא אליו כאויבים רבים שבטוחים שההגנה האלוהית סרה ממנו: ב יְהוָה מָֽה־רַבּ֣וּ צָרָ֑י רַבִּ֗ים קָמִ֥ים עָלָֽי ׃ ג רַבִּים֮ אֹמְרִ֪ים לְנַ֫פְשִׁ֥י אֵ֤ין יְֽשׁוּעָ֓תָה לּ֬וֹ בֵֽאלֹהִ֬ים סֶֽלָה ׃

ודויד בוטח ביהוה, מתפלל שיעזור לו: ד וְאַתָּ֣ה יְהוָה מָגֵ֣ן בַּעֲדִ֑י כְּבוֹדִ֗י וּמֵרִ֥ים רֹאשִֽׁי ׃ ה קוֹלִי אֶל־יְהוָ֣ה אֶקְרָ֑א וַיַּֽעֲנֵ֨נִי מֵהַ֖ר קָדְשׁ֣וֹ סֶֽלָה׃

הוא כל כך בטוח, שהוא מדמה עצמו יושן שנת ישרים שרק יהוה מעיר אותו ממנה. ו אֲנִ֥י שָׁכַ֗בְתִּי וָֽאִ֫ישָׁ֥נָה הֱקִיצ֑וֹתִי כִּ֖י יְהוָ֣ה יִסְמְכֵֽנִי׃

.

ועכשיו, אחרי שינה טובה וחיזוק מיהוה, הוא מבקש שיהוה יחסל את אויביו: ח ק֘וּמָ֤ה יְהוָ֨ה׀ הוֹשִׁ֘יעֵ֤נִי אֱלֹהַ֗י כִּֽי־הִכִּ֣יתָ אֶת־כָּל־אֹיְבַ֣י לֶ֑חִי שִׁנֵּ֖י רְשָׁעִ֣ים שִׁבַּֽרְתָּ׃

וראה זה פלא. יהוה נענה לתפילה. אבל דויד לא חשב עד הסוף, ויהוה אכן חיסל את אויבי דויד, וביניהם בנו אבשלום.

ואז, רק אז, נזכר דויד להתעורר ולבכות (שמואל ב', פרק יט): א וַיִּרְגַּ֣ז הַמֶּ֗לֶךְ וַיַּ֛עַל עַל־עֲלִיַּ֥ת הַשַּׁ֖עַר וַיֵּ֑בְךְּ וְכֹ֣ה׀ אָמַ֣ר בְּלֶכְתּ֗וֹ בְּנִ֤י אַבְשָׁלוֹם֙ בְּנִ֣י בְנִ֣י אַבְשָׁל֔וֹם מִֽי־יִתֵּ֤ן מוּתִי֙ אֲנִ֣י תַחְתֶּ֔יךָ אַבְשָׁל֖וֹם בְּנִ֥י בְנִֽי׃

מה חשבת דויד? אם טוב מותך ממות בינך, מדוע ברחת? מדוע בקשת מותו?

[לאוסף פרקי ספר תהילים, בפרשנותו של עופר בורין, לחצו כאן]

 

2 thoughts on “עופר בורין: תהילים פרק ג – מה חשבת שיקרה?

  1. Pingback: ספר תהילים באתר ייצור ידע - ייצור ידע

  2. התשובה אינה רצינית משום שנשיו של דוד לא היו יהודיות למשל שלמה בת שבע אמו יבוסית ואשת איש וחכמינו מסובבים אותנו עם ספורי מעשיות בת פרעה היה לה ארמון קטן לבד וברור שכל אשה הקימה לה צבא קטן ממש כמו סרט תורכי וברור מי שעלה לשלטון חסל את ירביו האחרים אז לא מבין איפה הבעיה פה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *