מה חושבים האיראנים?

[בתמונה: סגן מפקד משמרות המהפכה לענייני מבצעים, עבאס נילפרושאן. המקור: התקשורת האיראנית, באדיבות המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה]

[לאסופת המאמרים בנושא המלחמה הבאה, לחצו כאן]

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

*  *  *

המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, תרגם עבורנו את נאומו של סגן מפקד משמרות המהפכה לענייני מבצעים, עבאס נילפרושאן, לקראת הכנס מיוחד של מפקדי משמרות המהפכה.

הנאום הזה מאפשר לנו לעמוד על אורח חשיבתה של המעצמה האזורית הגדולה והדומיננטית במזרח התיכון היום.

הדברים נאמרו בפרסית לצורכי פנים, פורומים שבהם איראנים נוהגים לומר אמת, בניגוד להתבטאויותיהם באנגלית למשל.

להלן חלק מן הדברים על פי ההקשר הרלוונטי לנו... האמת, לא קל לקרוא את זה, אבל חשוב!

[לדברים המלאים באתר המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, לחצו כאן]

היתרון האסטרטגי של איראן בטילים מונע מאויביה לתקוף אותה

נילפרושאן מבין היטב שאיראן הצליחה - בעזרת מעטפת הטילים שבנתה - ליצור יתרון טכנולוגי באמצעי לחימה - לפחות בטווח הקצר. המעטפת הזו היא הסיבה שהן האמריקנים והן הסעודים מוחלים על כבודם; ואינם משיבים למתקפות החוזרות ונשנות האיראניות, חמורות ככל שתהיינה (איראן הפילה כזכור, מטוס ללא טייס אמריקני; היא חוטפת מכליות נפט מערביות; ואף התקיפה ישירות את סעודיה, וחתכה את אספקת הנפט שלה בחצי - הכל ללא תגובה!):

"... אם האויב היה יודע שהוא יכול לתקוף אותנו הוא לא היה ממתין למחר. אבל, בתחום אמצעי הלחימה, הגיעה איראן לאיזון עם האויב. אויביה של איראן מהססים לתקוף אותה שכן הם אינם יכולים להעריך את ההשלכות האפשריות של התקפה כזו. זאת כיוון שאנחנו משחקים מחוץ לכללי המשחק, והעומק האסטרטגי שלנו הוא עכשיו כעומק מערב אסיה. לכן, האויב אפילו לו מדמיין במחשבותיו לתקוף אותנו.

אנו בונים מערכות מתקדמות יותר, וגם האויב יודע שהצגנו רק חלק מהציוד שלנו. במהלך עימות הוא יתקל בציוד נוסף מתקדם יותר שיפתיע אותו ולכן הוא מהסס עוד יותר...".

[הטילים: מעטפת ההגנה האיראנית שהביאה אותה שהביאו אותה ליתרון אסטרטגי של הטווח הקצר עם המערב והמדינות הסוניות. המקור: סוכנות הידיעות האיראנית]

טראומת סדאם חוסיין: איראן חותרת לים התיכון

בדומה לברית המועצות, שלאחר שהותקפה במלחמת העולם השנייה - עטפה את עצמה במעטפת חיצונים של מדינות גרורות - ניכרת בדבריו של נילפרושאן הטראומה של מלחמת איראן עיראק כשהעולם עמד וצפה בצהלה באיראנים המותקפים בגז רעיל על ידי סדאם חוסיין. תורת הביטחון האיראנית סימנה את הים התיכון כגבול הביטחון של איראן, וישראל פשוט מצויה שם, בין איראן לים התיכון:

"אם בעבר הסתמכה איראן על העומק האסטרטגי בשטחה כדי להגן על המשטר, הרי שכיום “הועתק הגבול מערבה לכיוון הים התיכון ולצפון ישראל (גבול לבנון-סוריה)... איראן אינה מדינה קטנה שאפשר לכבוש אותה במהרה... גם אם כל הצבא האמריקני הקואליציה העברית (ישראלית), הערבית והמערבית יתאספו ביחד ויצליחו לדרוך על אדמתנו הרי שלפני שיעשו ולו צעד הגאוגרפיה של איראן תחסל אותם”.

המטרה: עולם מוסלמי שיעי (חורבן ישראל הוא השלב הראשון)

את החלק הזה הוסיף המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה מדברי מפקד משמרות המהפכה, חסין סלאמי:

המהפכה האסלאמית מתפשטת וכובשת שטחים חדשים וכפועל יוצא, הופכת העוינות נגדה למאתגרת יותר:

  • בשלב הראשון, איראן נערכה לקראת השמדת המשטר הציוני (ישראל).
  • השלב השני הוא שלב ביסוס העוצמה: יש לפעול לקידום האסלאם ברמה הגלובלית זהו אינטרס מרכזי ואנו ערוכים לקראתו. משטר הרשע חייב להימחק מעל מפת העולם…אין המדובר עוד באידאל או בחלום (מדובר) ביעד בר-השגה. איראן היא ספינת הדגל של תחיית האסלאם…".

[בתמונה: מפקד משמרות המהפכה, חסין סלאמי. התמונה: התקשורת האיראנית]

השלב הראשון: 'הקרסת' ישראל - מדינה משוסעת חסרת עומק אסטרטגי...

לגבי השלב הראשון - 'הקרסת' ישראל, ברור, שהאיראנים מחזיקים אף הם בתיאורית קורי העכביש שהשמיע נסראללה - במהלך חגיגות הניצחון של חזבאללה לאחר נסיגת צה"ל מלבנון: לפיה, ישראל נראית חזקה מבחוץ, אולם היא רקובה משוסעת מבפנים ועייפה ממלחמות, ולא תעמוד באתגר המחייב מחיר דמים כבד:

“השסעים האתניים התרבותיים והפוליטיים בקרב המשטר הציוני כל כך עמוקים שקרע נוסף סביב מלחמה יוביל לחורבנה”. לדבריו, “המשטר הציוני חלש מדי ואינו יכול לאיים או להתמודד עם העוצמה של איראן”, שהצליחה “לכתר אותו ממזרח, ממערב מצפון ומדרום”. לטענתו, ישראל איננה יכולה לנהל מלחמה כוללת נגד איראן שכן היא נעדרת כל עומק אסטרטגי ונשענת על “קומץ יהודים עניים, שהובאו לישראל, והבטיחו להם חיים טובים יותר”. לכן “אם טילי ההתנגדות (של החמאס והג’יאהד האסלמאי) ינחתו עתה על ישראל, שדות התעופה בישראל יהיו מלאים באנשים שינסו להימלט ממנה”...

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי bella67 לאתר Pixabay]

תפקידו של חיזבאללה לכבוש את צפון ישראל, ויש לו יכולת טובה לעשות זאת

שחרור סוריה מידי הטרוריסטים שהחזיקו באמל”ח מתקדם (המורדים באסדהעניק ניסיון טוב מאד לציר ההתנגדות (החיזבאללה)... לא ניתן להשוות בין היכולת והניסיון שנצברו בשנים האחרונות ליכולת במלחמת לבנון השנייה... וגם הציונים מבינים זאת היטב...

[לאסופת המאמרים בנושא המלחמה הבאה, לחצו כאן]

2 thoughts on “מה חושבים האיראנים?

  1. חסין סלאמי – במלחמה עם ישראל תגלה כמה אתה והמשטר הרצחני שלך לא חסין כלל. מדינת ישראל תפרוס אותך ואת המיזבאללה שלך כמו סלאמי

  2. מצויין, מאמר מעולה, זה באמת המצב.
    באמצעות ובחסות הטילים המדויקים הם משתלטים על האזור.
    ואנחנו.
    נרדמנו בשמירה וגם עכשיו כשיצא המרצע מהשק ההנהגה המדינית בטחונית שלנו מתקשה להתעורר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *