אלעד רזניק: (גם) דמוקרטיות מטבען הן מושחתות

[בתמונה: שחיתות מניעה את העולם. תמונה שהיא נחלת הכלל,  שהועלתה על ידי CHRISTOPHER DOMBRES לאתר flickr]

סגן הנשיא האמריקאי לשעבר, ג'ו ביידן, הוא נוכל. ג'ו מכר את ההשפעה של המשרד שלו בתמורה לבצע כסף. אבל כיוון שג'ו ואשתו לא יכולים לקבל כסף - בכל זאת סגן נשיא חשוף לביקורת, ג'ו דאג שהבן שלו ושותפיו יקבלו עסקאות עתק באוקראינה וסין; בשוק שהם לא מכירים ובמדינה שהם לא דוברים את שפתה. העסקאות הנ"ל הכניסו למשפחת בידן ושותפותיה בין מיליארד וחצי דולר לשניים. בתמורה לעסקאות, ג'ו - שהתווה את המדיניות האמריקאית באותם מקומות - כיוון אותה בדיוק לאן שרצו שותפיו המקומיים.

מישהו זוכר את העמדה האמריקאית בנוגע לאיי ספרטאלי במרכז ים סין הדרומי - העשירים במרבצי נפט וגז - בתקופת אובאמה ורוצה להשוות אותה למדיניות הנוכחית היום?

[בתמונה: ג'ו ביידן וחבר... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי janeb13 לאתר Pixabay]

האם נתניהו עשה בדיוק אותו דבר, וכיוון שאצל ביבי, גם הילדים חשופים לביקורת, אז גוזרים את הקופונים באמצעות הבני דודים (צוללות, דמי תיווך בעסקאות נדלן, חוזים ממשלתיים לאחים מרגולין וכ"ו)??

(גם) דמוקרטיות הן מושחתות מטבען. מי שחושב שפה ושם יש תפוח רקוב ושכל היתר מתנהלים אחרת, מציע לו להוציא את הראש מארץ עוץ!

One thought on “אלעד רזניק: (גם) דמוקרטיות מטבען הן מושחתות

  1. אין באמירה הזו כל דבר חדש. מה שמאד חסר הוא הממצא הברור מזה עשרות שנים, שדמוקרטיות פחות מושחתות ממדינות בעלות משטר אוטוקרטי ולא דמוקרטי. בדמוקרטיות גם נלחמים בשחיתות, גם אם ההצלחה מאד חלקית. אחרת, אתה מוביל את כולם לייאוש ללא כל תקווה.
    אז. הוצא את ראשך מארץ עוץ או מאיזה מקום שבו הוא נמצא, ותתחיל לראות את המציאות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *