טלנש איינאו: תמונת פרופיל בלינקדאין – התאוריה והמציאות

[באיזו תמונה הייתם בוחרים כתמונת פרופיל לרשת הלינקדאין - בימנית או בשמאלית?]

[באיזו תמונה הייתם בוחרים כתמונת פרופיל לרשת הלינקדאין - בימנית או בשמאלית?]

עצתי לכם, לא להיכנע תמיד לשבלונה המקובלת! התאוריה היא תמיד ברירת המחדל שלנו. אבל אם יש לנו תחושת בטן שמשהו אחר 'יעבוד' טוב יותר, כדאי להישמע לה ולנסות. לברירת המחדל תמיד אפשר לחזור...

[לריכוז המאמרים אודות רשת הלינקדאין, ואופן השימוש בה, לחצו כאן]

טלנש איינאו היא אשת עסקים בתחום רכישות נדל"ן על ידי משקיעי חוץ.

זהו מאמר ראשון מתוך שניים על תמונת הפרופיל הנכונה ברשת הלינקדאין. למאמר האחר לחצו כאן:

*  *  *

הרושם הראשוני הוא אחד המרכיבים המכריעים בקביעת התפיסה החברתית על אדם. בזמן קצר זה נקבעת הדעה הכללית על אותו אדם. ברשת החברתית, הגורם העיקרי ליצירת אותו רושם הראשוני היא תמונת הפרופיל שלנו, קל וחומר ברשת הלינקדין, המשמשת אותנו לצרכים עסקיים: למציאת לקוחות פוטנציאליים; שיתופי פעולה עסקיים; וגם לחיפוש עבודה ולחיפוש עובדים.

בשל אותו כוח שיפוט שיש לתמונה, אנחנו צריכים לשאול את עצמנו, מה מה המסר העיקרי שהתמונה מעבירה; והאם המסר הזה רלוונטי להשגת המטרה שלנו (וגם ברור לנו לכאורה, שהתמונה שתתאים לרשת הפייסבוק לא תתאים בהכרח לרשת הלינקדין...).

[למאמר: לפתוח פרופיל אישי בלינקדאין, לחמו כאן] [למאמר: 'תפיסה ותפיסה חברתית: איך אנחנו תופסים אנשים וסיטואציות', לחצו כאן]

[בתמונה: לינקדאין... המקור: Photo by Oleg Magni from Pexels]

[בתמונה: לינקדאין... המקור: Photo by Oleg Magni from Pexels]

אבל איך נדע שהתמונה בלינקדאין אכן מעבירה את המסר שברצוננו להעביר?

לכאורה, יש תיאוריה והכל כתוב:

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר 'ייצור ידע'.

כך למשל, כותב ד"ר פנחס יחזקאלי

"תמונת הפרופיל חייבת להיות מכובדת (ההדגשה במקור):

תמונת פנים מוארת היטב באיכות גבוהה, שגודלה יהיה לפחות 200 200 xפיקסלים. הקפידו על בגדים מחויטים ופנים מאירות.

נטען כי הסיכוי שיסתכלו בפרופיל שלכם בלינקדאין כאשר יש לכם תמונה ייצוגית, גדל פי 14. התמונה אמורה לייצג את הפנים המקצועיות שאתם רוצים לשוות לעצמכם (ההדגשה במקור)..." (יחזקאלי, 2018).

. שרונה פאר

עוד כותבת שרונה פאר: "... התמונה היא מעין תמונת פספורט: מהכתפיים ומעלה...

פנים מחייכות (אבל בחיוך פורמלי ולא רחב מידי...)...

תסרוקת מוקפדת אבל לא צעקנית... לבשו חולצה ועליונית/זקט בצבעים שמחמיאים לכם, כמו בחיים. הדרך הטובה ביותר היא לנסות. בעידן המצלמות הזמינות לכל, נסו ונסו עד שתגיעו לצבעים ההולמים אתכם...".

אז מבין שתי התמונות שהצבתי בראש המאמר - מהי, על פי התאוריה, התמונה הנכונה לשיבוץ כתמונת פרופיל ברשת הלינקדאין?

לפחות על פי התאוריה, התמונה השמאלית. שהרי, התמונה הימנית אינטימית מידי ומשדרת את המסר הלא נכון, לכאורה.

רק שתחושת הבטן שלי אמרה לי לבחור בימנית; והיא משרתת אותי היטב. אני משתמשת ותיקה בלינקדאין ומנהלת דרכו חלק מעסקי. כמות החברים שלי ברשת גדולה ומזמן עברתי את 'מועדון ה- 500+'.

[בתמונה: התיאוריה איננה חזות הכל... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי geralt לאתר Pixabay. הכרזה: ייצור ידע]

[בתמונה: התיאוריה איננה חזות הכל... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי geralt לאתר Pixabay. הכרזה: ייצור ידע]

המסקנה?

עצתי לכם לא להיכנע תמיד לשבלונה המקובלת! התאוריה היא תמיד ברירת המחדל שלנו. אבל אם יש לנו תחושת בטן שמשהו אחר 'יעבוד' טוב יותר, כדאי להישמע לה ולנסות. לברירת המחדל תמיד אפשר לחזור...

[לריכוז המאמרים אודות רשת הלינקדאין, ואופן השימוש בה, לחצו כאן]

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא דווח לנו!

מקורות והעשרה

One thought on “טלנש איינאו: תמונת פרופיל בלינקדאין – התאוריה והמציאות

  1. המלצות נוספות מתוך ספרה של ברנדה ברנשטיין (Brenda Bernstein): כיצד לכתוב פרופיל מעולה בלינקדאין… ו-18 טעויות שיש להימנע מהן (How to Write a KILLER LinkedIn Profile…and 18 Mistakes to Avoid) – שימו לב להמלצה להצטלם על רקע ניטרלי (בהמשך היא מציעה שהרקע יהיה אחיד ובהיר):

    צרו צילום ראש מקצועי עם רקע רגיל. במידת האפשר, מצא מישהו שעושה "צילום ממותג", שזו הדרך שבה תוכל להבטיח שהאישיות שלכם 'תעבור' דרך התמונה. אם אין ביכולתכם ליצור תמונה מקצועית, אתם יכולים לעמוד בחוץ ביום בהיר, בחלל פתוח, ולבקש מחבר לצלם תקריב. השתמשו באור טבעי; ולא בפלאש, שעלול ליצור צללים.

    הימנעו משילוב חיות בית; בני זוג; או חפצים מיותרים ברקע. הצופים עשויים לחשוב שאינכם בוגר ואינכם מקצועיים, או שדעתכם פשוט מוסחת; ויתקשו להתמקד בכם. היישירו מבט אל המצלמה. אם אינכם מסתכלים במצלמה. יש אנשים שאינם סומכים בעסקים על אנשים שאינם מיישירים מבט.

    ההנחיות הרשמיות של תמונות פרופיל של לינקדאין:
    הפורמט צריך להיות jpg, gif או png.
    התמונות צריכות להיות מרובעות.
    גודל הפיקסלים האידיאלי הוא 400 x 400, ולא יעלה על 20,000 פיקסלים.
    גודל הקובץ לא יעלה על 8MB.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *