פנחס יחזקאלי: לפתוח פרופיל אישי בלינקדאין

[בתמונה למעלה: החלק העליון של הפרופיל האישי בלינקדאין (התחליף לדף קורות החיים)]

[בתמונה למעלה: החלק העליון של הפרופיל האישי בלינקדאין (התחליף לדף קורות החיים)]

המאמר עודכן ב- 2 בדצמבר 2021

[לריכוז מכלול המאמרים אודות רשת הלינקדאין, ואופן השימוש בה, לחצו כאן]

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר 'ייצור ידע'.

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

*  *  *

הפרופיל האישי הוא בעצם קורות חיים דיגיטליים, הגלויים לכל, כל העת.

עידן שליחת דפי קורות חיים בעת בקשות עבודה כבר כמעט וחלף.

נכון. יש עדיין אנשי משאבי אנוש שדבקים ב פרדיגמות הישנות, אבל הרי ידועה האמרה שפרדיגמות ישנות מתחלפות ביחד עם אלה שאוחזים בהן...

קורות החיים הדיגיטליים ברשת הלינקדאין הם העתיד, ובמקרים רבים הוא כבר כאן; כש'ציידי הראשים' (Head Hunters) למיניהם, בוחנים הזהות של מועמדים ברשת, ואת כלל הנוכחות האינטרנטית שלהם, ופונים אליהם, ביזמתם, בהצעות עבודה.

פרופיל הלינקדאין עשיר ומפורט בהרבה, מבחינת המידע שאנחנו מספקים על עצמנו, ונותן תמונה הרבה יותר רחבה עלינו, מדף קורות החיים המיושן, כולל שילוב של סרטונים, מצגות, מסמכים ועוד…

קורות החיים הדיגיטליים זמינים - עבורם ועבורנו - בזמן אמת כל ימות השנה, וכל שעות היום. הפרופיל מכיל את כל מה שיכול להיות רלוונטי עבורם, מתמונה עדכנית, דרך מגוון העבודות שבהם עבדנו בעבר, דרך פירוט כישורים, רשימת ממליצים ועוד (ראו בהמשך).

[להרחבת המושג: 'פרדיגמה', לחצו כאן]

הלינקדאין, כמדיניות, מחדש את פניו כל העת. על כן, חוסר התאמות בין מאמר ההדרכה למציאות היא שכיחה. אנו נוהגים לעדכן את המאמרים אחת לשנה. מומלץ תמיד לבחור את מאמרי ההדרכה המעודכנים ביותר. הכרזה: ייצור ידע [הכרזה: ייצור ידע]

[הכרזה: ייצור ידע]

בעיה: יש רק פרופיל אחד והוא מחייב מיקוד

כאשר אנחנו כותבים קורות חיים, אנחנו יכולים להכין יותר מגרסה אחת של קורות חיים: עם מיקוד לתפקיד א', לתפקיד ב' וכולי. בלינקדאין יש רק גרסה אחת של פרופיל (יחד עם זאת, ניתן להכין גרסאות שונות בשפות שונות...).

המגבלות הללו רלוונטיות מאוד לאדם העוסק בתחומים שונים כמוני. למשל, איך ארצה אני להיות מוצג בלינקדאין?

  • כאיש אקדמיה?
  • כאיש עסקים ששותף בחברה?
  • כמנכ"ל יחידות החילוץ?
  • כבעלים ועורך אתר הידע שלי?
  • כאיש משטרה לשעבר?
  • כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדיניות במב"ל, צה"ל, לשעבר?
לכן, כמו שאני חייב לבחור, כך כל אדם שמכין הפרופיל חייב להחליט מראש, באיזה תחום יתמקד!

לבנות פרופיל בלינקדאין

איך מתנהל היום תהליך גיוס?

כדי להבין מה צריך להיות בפרופיל, נעבור קודם על האופן שבו ארגונים גדולים מגייסים עובדים:
  1. מערכת סינון אוטומטי, ממוחשב באמצעות אלגוריתם, קיימת בארגונים של מעל ל- 500 עובדים; וסורקת את קורות החיים בחפשה אחר מילות מפתח. אתם יכולים לאתר את מילות המפתח הללו - בכל מקצוע ומקצוע - באמצעות דלייתן ממודעות הדרושים. הדרך לעבור את האלגוריתם היא על ידי 'שתילת' מילות המפתח הללו בפרופיל.
  2. מגייס אנושי, שמשקיע, בממוצע, 24 שניות בממוצע לטופס קורות חיים. כדי לעבור את המגייס, אתם זקוקים למשהו, שייבדל אתכם מאחרים: וידאו מוקלט שלכם; לינקים לפרויקטים שבהם הייתם מעורבים; תחביבים המעידים עליכם; תחנות מעבר שבהן הוכחתם מצוינות; וכדומה.
  3. ראיון מוקלט: דרך 'מראיין ממוחשב' (לינק שבו עונים על שאלות);
  4. ראיון עבודה: פנים אל פנים;
  5. דחייה: הפרטים נשארים במאגר החברה, ומתויקים במאגר הממוחשב לפי צורכיהם;
  6. או לחלופין, קבלה.

הפרופיל

הפרופיל בנוי ממספר חלקים. לכל חלק יש כפתור עריכה נפרד (מסומן בחץ אדום): [בכרזה: הפרופיל בנוי ממספר חלקים. לכל חלק יש כפתור עריכה נפרד (מסומן בחץ אדום). הכרזה: ייצור ידע]

[בכרזה: הפרופיל בנוי ממספר חלקים. לכל חלק יש כפתור עריכה נפרד (מסומן בחץ אדום). הכרזה: ייצור ידע]

תמונת הנושא / הרקע 

כדאי להשקיע מחשבה בתמונת הרקע (בדוגמה שלמטה, המטריות בשמים). היא צריכה להתאים למיקוד של הפרופיל!

במקרה שלי, ביקשתי ליצור דימוי של: ה"מרי פופינס" (הקוסם החביב) של עולם הניהול...

[הרחבה על בחירת תמונת הנושא ראו במאמרה של שרונה פאר: 'לבחור את תמונת הנושא הנכונה בלינקדאין']

[בתמונה למעלה: לבחור את תמונת הנושא הנכונה. תמונת הרקע (הקודמת) בפרופיל של שרונה פאר]

[בתמונה למעלה: לבחור את תמונת הנושא הנכונה. תמונת הרקע (הקודמת) בפרופיל של שרונה פאר]

תמונת הפרופיל

בתמונה: הדגמה של תמונת הפרופיל בלינקדאין של ד"ר פנחס יחזקאלי

לפרופיל נטול תמונה אין ערך! נטען, כי פרופילים עם תמונה מקבלים פי 36 יותר הודעות מאלו שאין להם תמונה.

הימנעו מהעלאת תמונה מזדמנת, בגלל שאין לכם תמונה טובה! תמיד תמצאו בסביבתכם אדם חובב צילום. השקיעו. ארגנו יום צילומים. 100 צילומים שונים יניבו לכם לפחות 20 תמונות מתאימות!

תמונת הפרופיל חייבת להיות מכובדת: תמונת פנים מוארת היטב באיכות גבוהה, שגודלה יהיה לפחות 200 200 xפיקסלים. הקפידו על בגדים מחויטים ופנים מאירות. נטען כי הסיכוי שיסתכלו בפרופיל שלכם בלינקדאין כאשר יש לכם תמונה ייצוגית, גדל פי 14.

התמונה אמורה לייצג את הפנים המקצועיות שאתם רוצים לשוות לעצמכם (ראו משמאל). במקרה שלי: מעונב אבל לא פורמלי עד הסוף... (ללא החליפה, בממד קצת יותר קרוב ואישי).

[למאמרה של שרונה פאר: 'תמונת הפרופיל הנכונה ברשת הלינקדאין', לחצו כאן]

התאמת כתובת האתר של הפרופיל

לינקדין מאפשר לשנות את סיומת הכתובת של הפרופיל, ולהפוך אותה לקלה יותר להגעה. כך למשל, שיניתי אני, את הכתובת ל: www.linkedin.com/in/yehezkeally [בתמונה: התאמת כתובת הפרופיל תקל על אנשים למצוא אותנו. הכרזה: ייצור ידע]

[בתמונה: התאמת כתובת הפרופיל תקל על אנשים למצוא אותנו. הכרזה: ייצור ידע]

כותרת (headline)

מהי הכותרת המבטאת באופן הטוב ביותר את תחום העיסוק שלי? האופטימיזציה של הכותרת חשובה, משום שהכותרת נראית מאד לעין, וכן ניתנת לחיפוש (מנועי החיפוש של ה'ציידים' מכוונים אליה). היא מוגבלת ל-120 תווים. לכן נקפיד להשתמש במילות מפתח יקרות, המשמשות את קהל היעד שלנו לעתים קרובות: מהי הכותרת המבטאת באופן הטוב ביותר את תחום העיסוק שלי?  האופטימיזציה של הכותרת חשובה, משום שהכותרת נראית מאד לעין, וכן ניתנת לחיפוש (מנועי החיפוש של ה'ציידים' מכוונים אליה). היא מוגבלת ל-120 תווים. לכן נקפיד להשתמש במילות מפתח יקרות, המשמשות את קהל היעד שלנו לעתים קרובות. הכרזה: ייצור ידע

[בתמונה: הכותרת אמורה לבטא - בדרך הקולעת ביותר - את תחום העיסוק שלי... הכרזה: ייצור ידע]

התוצאה:

[בתמונה: התוצאה - כך אמור להיראות החלק העליון של הפרופיל... הכרזה: ייצור ידע. התמונה: ייצור ידע]

[בתמונה: התוצאה - כך אמור להיראות החלק העליון של הפרופיל... הכרזה: ייצור ידע. התמונה: ייצור ידע]

צירוף סרטון

כאשר אנו מציגים את עצמנו באמצעות וידאו, עם הפנים שלנו והקול שלנו, ההיכרות הופכת להיות יותר אישית. הסרטון מאפשר לנו להתבלט ולגרום לספקים, ללקוחות ולעובדים פוטנציאליים להתחבר אלינו, במיוחד אם רוב המתחרים שלנו לא כוללים סרטון בדף הפרופיל שלהם (ראו בתחתית התמונה שלמטה):

[בתמונה למעלה: החלק המאפשר העלאת מדיה (בתחתית התמונה)]

הסרטונים חייבים להיות קצרים, עד 300MB. סרטונים גדולים כדאי להעלות ליו טיוב ולחבר בלינק. סרטוני פייסבוק עושים (משום מה...) בעיה, ובמקרים רבים אינם נצפים כמו שצריך...

תיאור הרקע

במה אני מתמחה? איפה למדתי? מה השכלתי הפורמלית? מהי היסטוריית העבודה והניסיון שלי? האם אני מתנדב ובמה? מהן התשוקות שלי? איך אתה רוצה לפתח אותן?

דוגמה למה שרשמתי אני:

ד"ר פנחס יחזקאלי הוא מומחה לאפקטיביות של ארגונים. הוא שותף בחברת 'ייצור ידע'; משמש מנכ"ל עמותת יחידות החילוץ; ראש החטיבה למשאבי אנוש במסלול הרב תחומי במכללה האקדמית אחווה; והבעלים והעורך הראשי של אתר ידע בעברית (ייצור ידע).

הוא היה אחד המייסדים ושימש מנכ"ל ונשיא של חברת TECI, חברת היי-טק, העוסקת באופטימיזציה של ארגונים. לפני כן שימש כמנהל המרכז למחקר אסטרטגי ולמדיניות, של המכללה לביטחון לאומי, צה"ל.

הוא כתב שבעה ספרים בתחומי ניהול מתקדמים, ומערכות מורכבות, וערך עשרות אחרים.

 

[בתמונה למעלה: תיאור הרקע]

ניהול הפרופיל

החלק הזה מאפשר לכם לנווט את הפרופיל שלכם לתועלתכם:

בחלקו העליון נתונים על שימוש שעשו אחרים בפרופיל שלכם. משמאל לימין: כמה ראו אותו; כמה צפו בפוסטים שלכם וכמה החומרים שלכם הופיעו בחיפושים (פירוט בהמשך).

החלק התחתון מאפשר לכם, בסדר יורד:

  • לייעץ לאחרים בתחומי התמחותכם;
  • לחפש עבודה. אם אתם מחפשים עבודה, דאגו שהמתג שלכם יהיה על ON. גם אם אתם מרוצים ממקום העבודה שלכם, תמיד שווה להשאיר את זה פתוח. מי יודע?? (הנאמנות כבר מזמן אינה חלק משוק העבודה, לא מצד ארגונים ולא מצד העובדים!)

הצופים בפרופיל

לחיצה על מספר הצופים בפרופיל תספק לי פרטים כמה צפו בי כל יום ומי צפה...

הפוסטים ששיתפנו

המספר האמצעי מספר לנו על הפוסטים שלנו שנצפו על ידי אחרים. לחיצה על המספר תעביר אותי לפוסטים שלי, על פי סדר הופעתם (מהאחרון לראשון).

היכן עובדים הצופים בפרופיל שלי?

המספר הימני מראה לנו היכן עובדים אלה שצפו בנו:

ולמטה יותר: מהם תחומי עיסוקם:

הכוונת קריירה

לחיצה על החלק התחתון מכניסה אתכם ל'הכוונת הקריירה' שלכם, לפי מיקום וסוג עבודה. פשוט, מלאו סעיף סעיף, כולל מסר אישי ל'מגייס'. אני כתבתי, לדוגמה: "הצעות מעניינות מהוות תמיד אתגר!"

פעילות ועוקבים

עוקבים הם אנשים שביקשו לקבל התראה כאשר אתם מפרסמים דבר מה. מתחת, יפורסמו הפוסטים האחרונים ששיתפתם, שלכם ושל אחרים. משמע, כדאי לכם לפרסם פוסטים רציניים בתחומים שאתם מבקשים לעבוד, קל וחומר לפרסם פוסטים שלכם!  

ניהול עוקבים

לחיצה על: "Manage followers" תאפשר לכם לנהל את העוקבים שלכם:

קריירה: תפקידים עד כה

השכלה

התנדבות

מיומנויות (Skills) ואישורים לגבי כישורי החברים (endorsements)

נטען כי אנשים שמוסיפים מיומנויות בפרופיל שלהם מקבלים פי 13 יותר צפיות בפרופיל הלינקדאין שלהם. ניתן לבקש מחברים ומאחרים - המכירים אתכם היטב - לאשר את כישוריכם, ואתם בתמורה, יכולים לאשר את כישוריהם (כמובן, שלזהות המאשר חשיבות רבה!).

נטען, כי עד היום הצטברו, מעל ל- 10 מיליארד אישורים לגבי כישורים של חברים בלינקדאין.

המלצות

אנשים הממליצים עליכם. יש חשיבות רבה כמובן למעמדם של הממליצים! לכן, אם יצא לכם לקיים מגע חיובי עם אדם נחשב בלינקדאין, אל תתביישו לבקש המלצה!

הישגים

פרסומים, ארגונים, שפות...

תחומי עניין

ניתן ללמוד על תחומי העניין שלנו דרך קבוצות הדיון שבהן אנו חברים!

 העשרה

  • הידי דגני: איך לבנות פרופיל

[לריכוז מכלול המאמרים אודות רשת הלינקדאין, ואופן השימוש בה, לחצו כאן]

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא דווח לנו!

מקורות והעשרה

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *