פנחס יחזקאלי: מי המטומטם שיבקש היום להיות שוטר??

[מקור התמונה: אתר חברת Citrine Solutions. אנו מאמינים שאנו עושים בתמונה שימוש הוגן]

"שוטר, שאיננו יודע, שבערבו של יום הוא יוותר לבדו לצד הדרך, או שהוא רפה שכל, או שהוא משקר לעצמו!" (ניצב אליק רון)

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

*  *  *

צעיר שמת סתם מכדורי השוטרים זו טרגדיה. אבל האמת היא שיש פה שתי טרגדיות; ואני רוצה להקדיש את המאמר הזה דווקא לטרגדיה האחרת - זו של השוטר ומשפחתו.

כששומעים את הדוברים בתקשורת, נדמה לרגע שהשוטר הזה ישב בביתו על אשתו וילדיו ואז הבריק במוחם רעיון: בואו נהרוג צעיר ממוצא אתיופי. לקחו את האקדח, שימנו וניקו אותו, ויצאו כולם - הקצין האשה והילדים לגן השעשועים, לחפש קרבן...

איפה הפרופורציות?

צריך להיות באמת מוזר כדי להאמין ששוטר שיורד לגן שעשועים עם ילדיו, ירצה להיכנס מרצונו לאירוע שכזה... צריך להיות טמבל כדי לחשוב, שאדם יבקש להרוג אדם אחר לעיני אשתו וילדיו; ותוך כדי כך לגזור עליהם חורבן כלכלי וגלות מביתם לעיר אחרת.

סליחה על ההשוואה... כשחייל נפצע, משרד הביטחון דואג לו ולמשפחתו. להבדיל אלף אלפי הבדלות, כשמחבל מבצע פיגוע ונכלא, הרשות הפלסטינית דואגת למשפחתו. אבל, כשעולמו של שוטר נחרב - כיוון שנכנס לאירוע בכוונה טובה והסתבך - הוא ומשפחתו חווים חורבן ונטישה: את חורבן הבית ואת נטישת המערכת. זו שעליה הגן עד לפני רגע בחירוף נפש במסגרת קוד הנאמנות...

[להרחבת המושג: 'קוד הנאמנות', לחצו כאן]

מי המטומטם שיבקש היום להיות שוטר?

[בתמונה: ההפגנות בעקבות האירוע. התמונה היא צילום מסך. הפגנת יוצאי אתיופיה בגשר קריית אתא בעקבות מותו של סלומון טקה]

שוטרים, אל תיכנסו לאירוע כשאינכם מתועדים!

בניגוד למשטרה - שמעולם לא הייתה לה תפיסת הפעלה סדורה, למנהיגי המחאה של יוצאי אתיופיה יש גם יש. הם למדו היטב את האסטרטגיה של השחורים בארצות הברית ושל האנרכיסטים באירופה: לייצר מצב שבו שוטר יחשוב עשר פעמים לפני שייצור מגע עם מי מהעדה. דרכי הביצוע זהות, גם התוצאה, ואין צורך להרחיב.

אם הייתי ראש ועד השוטרים - שחסר כל כך, ימים אלה - הייתי אוסר על השוטרים להיכנס למגע עם אזרח כלשהו, ללא תיעוד וידאו. הייתי עושה זאת לא ב- 2019 - עם פיקוד משטרה שלוקה בפער רלוונטיות , שעל חשבון השוטרים, תמיד יש לו זמן, ושטרם ניפק מצלמות לכולם - אלא עוד בתחילת המילניום.

ואתם שוטרים - טמבלים שכמוכם, אם עתידכם ועתיד משפחותיכם יקר לכם, אל תחכו למפקדים שלכם. רוצו ורכשו לכם מצלמת גו-פרו שאתם סומכים עליה, ואל תעזו - בתפקיד ושלא בתפקיד, עם מדים ובלעדיהם, להיפרד ממנה לרגע. בנפשכם ובנפש משפחתכם הוא!

[למקור התמונה, לחצו כאן]

מקורות והעשרה

 

One thought on “פנחס יחזקאלי: מי המטומטם שיבקש היום להיות שוטר??

  1. כרעייתו של גימלאי, קצין משטרה לשעבר, עומדת אני מאחורי דבריך. בעידן בו מקובל כל כך (מהראש ומטה) רק לדרוש ולפגוע מבלי לקיים הסברה שוטפת, יוצאים כל המשרתים במשטרה כפגומים!!! קל יותר להסביר מסיבות פופוליסטיות, כמה אנשי המשטרה לא בסדר ולרדת על כל פעולותיהם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *