יאיר רגב: 'תסמונת רונאלדו'

[תמונתו של כריסטיאנו רונאלדו נוצרה והועלתה לויקיפדיה על ידי Анна Нэсси קובץ זה הוא בעל רישיון Creative Commons להפצה, תחת רישיון זהה, גרסה: CC BY-SA 3.0]

עו"ד יאיר רגב הוא קצין משטרה בגמלאות, שמילא תפקידים רבים במערך החקירות והמודיעין. בין היתר שימש כעוזר לראש האגף לחקירות ולמודיעין, ראש מפלג חקירות כלכליות וביטחוניות ביאחב"ל, ראש לשכת החקירות במרחב השפלה ועוד.

רגב ניהל מספר רב של חקירות - בישראל ובחו"ל - כנגד ארגוני הפשיעה הפעילים בישראל, ופענח מקרי שוד ורצח רבים.

הוא משמש כיום כעורך דין פרטי (משרד עורכי-דין‏ יאיר רגב ושות'); וכמרצה בסוגיות של חוק ופשיעה.

.

*  *  *

רשלנות היא תופעה אנושית. כמו שאנו נתקלים במקרים של רשלנות רפואית; נמצא, לעתים, מן הסתם רשלנות גם בעבודתם המשפטית של עורכי דין.

דוגמה עכשווית לכך היא, כפי הנראה, סיפור הסתבכותו של הכדורגלן, כריסטיאנו רונאלדו (ראו תמונה בראש המאמר) בפרשת האונס ב- 2009: מתלוננת - שקיבלה כסף רב על מנת להשתיק את הפרשה - שבה ומציפה אותה אחרי כעשור...

עורכי הדין של רונאלדו היו חייבים להבטיח, שהתשלום הוא סוף פסוק, וכי לא תבואנה דרישות חדשות, לאחר זמן. לצורך כך, הם היו חייבים לעגן את החוזה בערבויות מצד המתלוננת, ולדרוש ולקבל בטוחות ממשיות; אפילו על ידי רישום הערות אזהרה על נכסי נדלן וקנסות גבוהים למקרי הפרה.

ההסתבכות המפורסמת הזו מאפשרת לנו גם לכנות את התופעה הזו בשם: 'תסמונת רונאלדו'...

התסמונת הזו - של רשלנות בערכת דין - התרחשה, מתרחשת ותתרחש גם בעתיד, ורונאלדו איננו הקרבן היחיד שלה. עורכת הדין, מירית ענתבי (ראו תמונה למטה), למשל, פרסמה לאחרונה בדף הפייסבוק שלה מקרה כזה, שבו הייתי מעורב גם אני.

המתלוננת טענה כי אביה (הלקוח של עורכת הדין ענתבי), תקף אותה מינית בילדותה. האב,  עובד ציבור בכיר - שחשש לגורל הקריירה שלו באם ינהל מאבק משפטי - הסכים לשלם לה סכום עתק. עד כדי כך שהוא ואשתו נאלצו לשעבד ביתם ולקחת משכנתה והלוואות. הם חתמו על הסכם אצל מגשר, הכולל סעיף חסיון נרחב.

למרות זאת, החליטה המתלוננת, לאחר שקיבלה את הכסף, להתעלם מההסכם. היא גם הגדילה עשות והגישה תלונה במשטרה. הוא הועמד לדין פלילי, ורק בעבודה קשה של עורכי דינו (ואני ושותפתי, עוה״ד יפה גולן) ניצל ממאסר.

[מקור התמונה: צילום מסך מערוץ 13 - רשת]

[לפוסט של עורכת דין מירית ענתבי, לחצו כאן]

עורכת הדין ענתבי משווה את המקרה הזה לפרשת רונאלדו: "כתב חברי המוכשר היום עוה״ד Kobi Shklar: ״החשוב מכל הוא ייצוגו הנכון של המשלם. יש להבטיח שהתשלום הוא סוף פסוק וכי לא תבואנה דרישות חדשות ולאחר 10 שנים יצוץ ׳סיפור רונאלדו׳. נדמה לי שרונאלדו לא נקט בכל אמצעי הזהירות המתחייבים... וזאת כנראה גם הסיבה, שלאחרונה אף החליף את עורך דינו..״

לקוחות סומכים עלינו עורכי הדין שנדע לתת להם את השירות המקצועי והנכון ברגע של מצוקה. עלינו לעשות הכל כדי לא לאכזב אותם!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *