אלעד רזניק: מעבר קוניטרה נפתח…

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית שעוצבה והועלתה על ידי freeGraphicToday לאתר Pixabay]

מחר בבוקר (ה- 15/10/18) ייפתח מעבר קונייטרה, לראשונה, זה 4 שנים. זאת, למרות שהירדנים סירבו בתחילת החודש לפתוח מחדש את מעבר נסיב מצפון למפרק על כביש אם 5. פתיחת המעבר הישראלי מקלה על הירדנים את פתיחת המעבר מחדש - שגם הוא יפתח מחר - ותורמת משמעותית להחזרת היציבות לסוריה. 

החזרת היציבות בסוריה וההכרזה הצפויה על סופה של מלחמת האזרחים הסורית, והפעלה מחודשת של הסכם הפרדת הכוחות מ- 1974, מצמצמת את יכולת הפעולה הישראלית במרחבי סוריה. היא מקבעת מצב בו כוחות ציר רוסיה - סוריה - איראן (רס"א) שולטים בכל המרחב, שבין טהרן לביירות; ויכולתה של ישראל להפריע / לעכב את תהליך ההתבססות האיראני במרחב נפגע קשות. 

זוהי התוצאה של שיח ההרתעה המיותר - שעבר מטמורפוזה -שהרוסים הם גורם מרסן ומייצב, תוך התעלמות גמורה מהאינטרסים של הצדדים שהביאונו עד הלום.

[בתמונה: מבט על מעבר קוניטרה. התמונה נוצרה והועלתה לויקיפדיה על ידי Imrich. קובץ זה הוא בעל רישיון Creative Commons להפצה, תחת רישיון זהה, גרסה: CC BY-SA 3.0]

עליז נגמר בז' ואת המחיר על כך שהאיראנים הופכים להיות בעלי הבית במרחב שבין טהרן לבירות אנחנו עוד נשלם ביוקר!

מלבד זאת אני סבור שיש להרוס את קרתגו רק שלפני זה כדאי להחזיר את הדוב למערה... איליושין זאת התחלה נהדרת, אבל כבר עברו 27 יום...

 

2 thoughts on “אלעד רזניק: מעבר קוניטרה נפתח…

  1. הדוב הוא הדוב הרוסי, הוא מתכוון שצריך להוציא את רוסיה מהמרחב. הוא מתעלם מכך שרוסיה היא מעצמה גרעינית, עם מאות אלפי חיילים, ולא דומה בכלום למדינות שאיתן ישראל נלחמה לפני 40 שנה, או לארגונים הצבאיים שאיתם היא נלחמה מאז. גם היכולות שונות וגם המטרות . לרוסיה יש רודן עריץ עם בעיות קשות מבית. כלכלת נפט שמתקשה להתפתח לתחומים אחרים בגלל "קללת משאבים" שתורמת מאד לשחיתות וסיאוב. אז הוא יוזם מלחמות שונות כדי להעלות את המורל בבית וכדי להראות לכולם שהוא הכי הכי – ולא כדאי לכם להתעסק איתו. הוא רק מחפש עוד זירות – כמו בקרים, כמו בסוריה – הוא מתחיל גם בלוב. להכתיב לרוסיה מה לעשות זה גדול על ישראל בשני מספרים לפחות.

  2. הפוסטים האלו הופכים להיות סתומים יותר ויותר.
    אז או שהם מיועדים ליודעי חן בלבד, או שהאורקל מדלפי מנצל את הערוץ הזה להעברת מסרים?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *