אלעד רזניק: המלחמה, להיות או לחדול, של השופט קוואנו

[השופט קוואנו מעיד. התמונה היא צילום מסך]

[לריכוז המאמרים אודות תופעת ה- MeToo# והשלכותיה, לחצו כאן] [להרחבה על פרשת מינוי השופט ברט קוואנו לבית המשפט העליון בארה"ב, לחצו כאן]

הגמל הלועס - תמונת העט של אלעד רזניק

וועדת החוקה של הסנאט ערכה שימוע למועמד הנשיא לבית המשפט העליון השופט ברט קבאנו (Brett Kavanaughבעקבות האשמות שהועלו כנגדו. ההאשמות עסקו בניסיון אונס שהתרחש לפני 36 שנה, במסיבה פרטית בה היו נוכחים המועמד, המאשימה ו-4 אנשים נוספים, בשמם נקבה המאשימה.

המאשימה, פרופ' כריסטין פורד מקליפורניה, הייתה מאוד משכנעת ומאוד אמינה (ראו הסרטון למטה...).

המועמד ברט קבאנו היה משכנע קצת יותר, ונתן את הופעת חייו. הוא היה מאוד מרגש ומאד מאוד משכנע, מצויד באליבי שמות ורישומים: 

  • ארבעה עדים - שלטענת המאשימה, היו נוכחים בעת האירוע, כולל אחד שהיה נוכח בניסיון האונס עצמו, הגישו תצהירים לוועדת החוקה של הסנאט והכחישו שהאירוע התרחש. 
  • יומניו של השופט - שמראים, שהשופט כלל לא היה בעיר בתקופה שבה נערך ניסיון האונס לכאורה - נמסרו לוועדת החוקה.
  • מפה - המראה את המרחק בין ביתה של המאשימה למקום שבו נערכה המסיבה, לכאורה - נמסר לוועדה אף הוא. המאשימה לא הייתה בעלת רישיון נהיגה וביתה לא היה במרחק הליכה. 

[למאמר קודם בסוגיה זו: "הפתעת אוקטובר של השופט קוואנו", לחצו כאן]

ביום שישי 9:30 בבוקר תתכנס הוועדה להצביע על אשרור מועמדותו של השופט קוואנו. העובדות משחקות לטובתו!

קשה להפריז בחשיבות החלטת הוועדה, בוודאי לשופט קוואנו אבל גם לארצות הברית כולה: הרפובליקנים מחזיקים ברוב של סנטור בודד בוועדה, וברוב כללי של 51 מול 49 סנטורים במליאת הסנאט. אם קוואנו לא יאושר, לא יוכל הנשיא טראמפ למצוא מועמד אחר לפני הבחירות לקונגרס בנובמבר. מאחר שקיים סיכוי סביר, שהדמוקרטים יזכו בבחירות האמצע, מחדש, בשליטה בסנאט ובקונגרס כולו, לא יוכלו הרפובליקנים למנות שופט שמרן, ולקבע את אופייה של ארצות הברית בשנים הבאות.

להערכתי הסנטור ג'ף פלייק ימנע בוועדה ומועמדות השופט תעבור למליאת הסנאט ללא המלצה. מליאת הסנאט תתכנס להצביע ביום שלישי הקרוב. 

הרפובליקנים בסנאט מחזיקים ב-51 מושבים אל מול 49 של הדמוקרטים. ההצבעה תהיה קרוב לוודאי בהתאם לחלוקה המפלגתית. בין הרפובליקנים יש 4 סנטורים, שמהווים אופוזיציה בזעיר אנפין: 

  • ג'ף פלייק מאריזונה;
  • בוב קרוקר מטנסי;
  • סוזאן קולינס ממיין;
  • ליסה מרקווסקי מאלסקה. 
הסנאטורים פלייק וקרוקר לא פסלו בראיונות האחרונים שלהם ריצה לנשיאות ב- 2020 אל מול טראמפ; ולכן להערכתי, יצביעו בעד. קרוקר כבר הודיע שיתמוך בקוואנו: מועמדות השופט לבית המשפט העליון. הסנטורית קולניס תצביע, כפי הנראה, בעד והסנאטורית מרקווסקי תימנע.  היה וההצבעה תסתיים בשוויון, סגן הנשיא הוא שובר שוויון. שורה תחתונה - להערכתי השופט ימונה!

[לריכוז המאמרים אודות תופעת ה- MeToo# והשלכותיה, לחצו כאן] [להרחבה על פרשת מינוי השופט ברט קוואנו לבית המשפט העליון בארה"ב, לחצו כאן]

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא דווח לנו!

מקורות והעשרה

     

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *