מאמרי יום הכיפורים באתר 'ייצור ידע'

תקציר: לקראת יום הכיפורים ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות יום זה, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה נעימה!

[בתמונה: יום הכיפורים - חגם של הילדים על הכביש... תמונה חופשית שהועלתה על ידי רון אלמוג לאתר flickr]
[בתמונה: יום הכיפורים - חגם של הילדים על הכביש... תמונה חופשית שהועלתה על ידי רון אלמוג לאתר flickr]

עודכן ב- 15 בספטמבר 2023

לקראת יום הכיפורים ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות יום זה, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה נעימה:

עופר בורין

אלוף משנה במיל', עופר בורין, נשוי + 3, שירת 20 שנה בחיל האוויר בתפקידי פיקוד טכנולוגיים. היום, הוא מנהל בחברת הייטק ביטחונית. הוא מגדיר את עצמי כאדם חופשי (חילוני). החל לכתוב בתחום זה כשעלה לאוויר פרויקט 929 בניהול הרב בני לאו והעיתונאית גל גבאי. הוא מחפש בתנ"ך את ההקשרים לחיים במדינת ישראל בעידן המודרני.

.

.

.

.

.

.

.

.

אבי הראל

אבי הראל הוא בעל תואר שלישי בפילוסופיה והיסטוריה יהודית, שירת בצה"ל מג"ב ומשטרת ישראל שלושה עשורים, בתפקידי פיקוד שונים. בתפקידו האחרון היה ההיסטוריון של משטרת ישראל. פרסם ארבעה ספרים ועשרות מאמרים בתחומי עיסוקו.

.

.

יוסי פיינטוך

Rabbi Dr. Yossi Feintuch was born in Afula and holds a Ph.D. in American history from Emory University in Atlanta. He taught American history at Ben-Gurion University. Author of the book US Policy on Jerusalem. He now serves as rabbi at the Jewish Center in central Oregon.

.

.

.

.

.

יוסף זהר

ד"ר יוסף זהר, הינו הינו מרצה בחוג לקרימינולוגיה, באקדמית גליל מערבי ועמית בפרויקט מחקר יישוב הסכסוכים השיפוטי, בפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר-אילן. מנהל המכון לבטיחות במשפט הפלילי. מחקרו לתואר שלישי, "משפט פלילי בצל המיקוח – השפעת עסקאות הטיעון על המשפט הפלילי", נערך במסלול הרב-תחומי של אוניברסיטת חיפה, בהנחייתם של הפרופסורים ישראל אומן, אורן גזל-אייל ואלון הראל. מחבר הספר 'הקבצן השביעי - רשימות מבית המעצר'. יוסף הואשם ברצח שלא היה, ישב במעצר שלושה חודשים באבו-כביר וארבע וחצי שנים (!) במעצר בית עד שזוכה זיכוי מלא מכל אשמה. לאחר מאבק של ארבע שנים נוספות, הפרקליטות ומשטרת ישראל פיצו את זוגתו ואותו על הנזק והעוול שגרמו להם.

.

.

.

.

פנחס יחזקאלי

ד"ר פנחס יחזקאלי - העורך הראשי של אתר 'ייצור ידע'

..

.

.

.

.

טלי כהן שבתאי

טלי כהן שבתאי (ראו תמונה בראש המאמר). משוררת. ילידת ירושלים. נולדה בשנת 1980. טלי החלה לכתוב לכתוב שירה מגיל 6, והייתה לתלמידה מצטיינת בספרות. את רשמיה החלה לפרסם בעיתון בית הספר. בגיל 15 פורסמה לראשונה פואמה שלה בעיתון ספרותי ויוקרתי בישראל "מאזניים". יצירותיה הספרותיות תורגמו ומתורגמות לשפות רבות. חיברה, עד כה, שלושה ספרי שירה. שניים מספריה דו לשוניים - "בסבך השחור נמהל ארגמן", מ- 2007; ו- "תיגר PROTEST" מ- 2012; והספר השלישי "תשע שנים ממך" אמור בנוסף לראות אור במהדורה לועזית בחו"ל. בשנת 2020, יראה אור ספרה הרביעי בעברית ובנורבגית. בשנת 2014 השתתפה בנוסף בסרט נורבגי על חיי משוררים שנקרא: "The last Bohemian" - . הוא הוקרן בבתי הקולנוע בסקנדינביה. שיריה של טלי מביעים גלות נפשית ופיזית. היא חוקרת את פרדוקס הגולה והחירות שלה. ראייתיה הקוסמופוליטית ניכרת מאוד בכתיבתה. כהן שבתאי גרה שנים באוסלו, נורבגיה ובארצות הברית; והינה בולטת כמשוררת עם סגנון לירי ייחודי, "בשירה, שאינה מתמסרת בקלות וכפופה לכללי משחק משל עצמה". ספר שיריה הרביעי יראה אור במהלך שנת 2020. טלי חברה באגודת הסופרים ובאיגוד הסופרים בישראל וכמו כן באיגוד המשוררים באוסלו-נורבגיה.

.

.

.

.

.

.

.

.

איילת קציר

איילת קציר כותבת שִׁירָה בְּעַיִן נָשִׁית; ומחברת הספר: "דברים שהגדתי. שירי מסע בעין נשית"

.

.

.

.

.

דרור רשף

דרור רשף (ראו תמונה משמאל) הוא חבר הוועד המנהל בעמותה לכלכלה בת קיימא ובעמותת "ישראל בשביל אופניים". [תמונתו של דרור רשף משמאל הוא צילום מסך מתוך סרטון היו-טיוב, "התנועה המוניטרית - דרור רשף - 22.10.12"]

.

.

.

.

.

.

.

.

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא, דווח לנו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *