סנטור גון מק'יין – סוף המסע…

[בתמונה: הסנטור גון מק'יין. התמונה היא נחלת הכלל]

ב- 26 באוגוסט נכנע הסנטור ג'ון מק'יין למחלת הסרטן והלך לעולמו. כמה מילים על דמותו... הסנטור היה גיבור מלחמה; אבל, פוליטיקאי קטנוני, שלא השאיר חותם על המערכת הפוליטית האמריקאית, ושרת - בשנים הרבות בהן שהה בוושינגטון - בעיקר את עצמו.

למרות תמיכתו במדינת ישראל, מק'יין הוא אחד הסנטורים הרפובליקנים (יחד עם בוב קרוקר יו"ר וועדת החוץ של הסנאט), שחתמו על הסכם פשרה עם הנשיא דאז, ברק אובמה ערב החתימה על הסכם הגרעין עם איראן. פשרה זו אפשרה לאובמה להתעלם מהסינאט האמריקאי ולהביא למצב שבו עמדת הסינאט - נגד ההסכם - לא תעלה ולא תוריד. 

עם מותו של הסנטור מק'קיין, יאלץ מושל אריזונה דאג דוסי לבחור את מחליפו. אם היה מק'יין הולך לעולמו לפני ה- 30 למאי 2018, היה למחליפו הפוטנציאלי של הסנטור מספיק זמן להירשם ולהשתתף בבחירות הנוכחיות. ע"פ החוק באריזונה, חייב המושל למנות מחליף ממפלגתו של הסנטור מק'יין. המחליף ישרת בתפקידו עד לבחירות ב- 2020, ואז יערכו בחירות לתפקיד. המועמד שייבחר בבחירות ב- 2020, ישרת בתפקידו עד לסוף תקופת כהונתו של מק'יין ב 2022. 

[בתמונה: היו זמנים... מקיין (מימין למטה) עם החוליה שלו ומדריך טיסה ליד T-2 באקאיי, 1965. התמונה היא נחלת הכלל]

יש ארבעה מועמדים פוטנציאלים להחליף את מק'יין, מהם אפשר ללמוד על הציניות הגדולה של הסנטור עצמו: 

  • בראש הרשימה ניצבת אשתו (אלמנתו), סינדי מק'יין בת ה- 64. 
  • קירק אדאמס ראש המטה של מושל אריזונה;
  • ברברה בארט, השגרירה לשעבר בפינלנד;
  • וג'ון קייל, ששרת בעבר כסנטור, יחד עם מק'יין
מהעובדה, שאשתו של מק'יין מועמדת להחלפתו; ומהעובדה, שמשפחת הסנטור לא הודיעה חד משמעית שסינדי מק'יין לא מועמדת לתפקיד, אפשר ללמוד יותר מכל, את טובתו של מי שרת הסנטור בוושינגטון.  מק'יין ייטמן בבית הקברות של האקדמיה של הצי באנאפוליס מרילנד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *