אלעד רזניק: הרמטכ"ל הבא…

[מקור התמונה המקורית: פייסבוק]

המירוץ לרמטכ"ל הבא נפתח השבוע, ובתקופה הקרובה יערוך שר הביטחון סבב ראיונות עם ארבעת המועמדים המובילים. העיקרון המנחה שיעמוד לפני שר הביטחון הוא שקט תקשורתי.

ארבעה אלופים מכהנים מועמדים לתפקיד: 

ניצן אלון:

בעל תואר ראשון בפיזיקה מהטכניון, מחזיק בצל"ש הרמטכ"ל שניתן לו על ביצוע של הצוות עליו פיקד בשנת 1989, מפקד סיירת מטכ"ל, ראש חטיבת הפעלה מבצעית באגף המודיעין (אמ"ן), מפקד אוגדת איו"ש, אלוף פיקוד המרכז, ראש אגף המבצעים, והפרוייקטור הנוכחי למאבק באיום האיראני. 

אביב כוכבי:

צנחן, בעל תואר שני מאוניברסיטת הרווארד; מפקד החטיבה המזרחית ביק"ל; מח"ט 35, מפקד אוגדת עזה, ראש חטיבת המבצעים במטכ"ל, ראש אגף המודיעין,, אלוף פיקוד הצפון וסגן הרמטכ"ל הנוכחי, אייזנקוט. 

[בתמונה: האלופים אביב כוכבי ואייל זמיר. התמונות: דובר צה"ל]

יאיר גולן:

בעל תואר שני במדיניות מנהל ציבורי מאוניברסיטת הרווארד, מפקד חטיבת הנח"ל, מפקד אוגדת איו"ש, אלוף פיקוד העורף, אלוף פיקוד הצפון וסגן הרמטכ"ל הקודם. יאיר גולן ייזכר לעולם כאיש אשר חזה תהליכים (בינתיים, הוא צדק...). 

אייל זמיר:

פנימיון מהפנימיה הצבאית בתל אביב; בעל תואר שני למדעי המדינה מאוניברסיטת חיפה; מפקד חטיבה 7; ראש מטה זרוע היבשה, המזכיר הצבאי של נתניהו בין השנים 2012 ל- 2015; ואלוף פיקוד הדרום. 

ובשאיפה, אלוף אחד בתהליכי פרישה יהיה מועמד לתפקיד: אמיר אשל...

מבין ארבעת האלופים, שניים סווגו כ'שונאי ישראל' על ידי הלוביסטים מחברון: יאיר גולן וניצן אלון. הסיכויים שלהם להתמנות לתפקיד קטנים מהסיכויים שליברמן יחסל את איסמעיל הנייה, 48 שעות לאחר שהוא יתמנה לתפקיד שר הביטחון... 

אשל (ראו תמונה משמאל) בן 60 ולהערכתי לא יתמודד לתפקיד. בהתחשב בתפקידו בפיתוח הדוקטרינה הצה"לית של "אש ממעל ואש מנגד וההפצצה האסטרטגית", על סמך לקחי האמריקאים בקוסבו, זאת לא אבדה גדולה מדי. אבל לזכותו של 'נפוליאון' ('נפוליאון' זה הכינוי של אשל מאז שהוא התגייס בערך...), הוא מגיע ממערכת בעלת תרבות ארגונית שונה לחלוטין מזו הקיימת בצבא היבשה; הוא הוביל תהליכים גדולים; והוא יכול להיות האדם הנכון בזמן הנכון. 

[תמונתו של אמיר אשל משמאל: דובר צה"ל]

אם לשר הביטחון היה קצת מעוף, היה ממנה את אשל לפרויקטור מיוחד ל- 8 שנים הבאות, שתפקידו יהיה פיתוח והטמעה של שינוי התרבות הארגונית בזרוע היבשה. אבל, המעוף של ליברמן נגמר בחשבון הבנק של בתו מיכלי בקפריסין. לכן, אשל יסיים את חופשת השחרור שלו, יפשוט את מדיו; ואולי, יתמודד בעתיד על ראשות המוסד או המל"ל; או שפשוט 'יעשה לביתו'. 

ליברמן ירצה למנות רמטכ"ל, שצלו קטן ככל האפשר, כך שהוא לא יחוש מאוים. מבין שני המועמדים - שאינם מסווגים כשונאי ישראל - יש רק אחד כזה: אייל זמיר. השרות של זמיר כמזכיר הצבאי של נתניהו, ישרת אותו גם כן בהתמודדות. 

אבל, בסופו של דבר, אנחנו מדברים על אביגדור ליברמן, ולפעמים הוא מסוגל לבחור בדבר הנכון!

3 thoughts on “אלעד רזניק: הרמטכ"ל הבא…

  1. הדבקת הכינוי 'נפוליאון' לאמיר אשל מעליבה. נכון שהוא נמוך, אבל מכאן ועד עלבונות, הדרך ארוכה טעימה הולמת את המסגרת המארחת של פיני. הגם שאיני מכיר את המועמדים האחרים, אך מהיכרות אישית עם אמיר, אין לי ספק שמדינת ישראל וצה"ל יפסידו אם הוא לא ימונה לרמטכ"ל.

  2. מעניין.
    התעלמת מאביב כוכבי. מה ה"חסרונות" שלו שצפויים להכשיל אותו בהתמודדות?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *