ליאור חורב: הנכס של אלשייך ועקב האכילס של המשטרה

[לכתבת גלובס במלואה, לחצו כאן]

במוצאי שבת, ה- 14 באוקטובר 2017, דיווח ערוץ 2 כי בכוונת המשטרה לזמן את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בשבועיים הקרובים, לחקירה בתיקים 1000 ו- 2000. הידיעה הזו גררה תגובה חריפה של ראש הממשלה (ושל העיתון 'ישראל היום'; ראה כותרת ה- 16/10 משמאל).

תגובה כזו של איש פוליטי, במלכוד של חקירות משטרה, היא אסטרטגיה מובנת. אבל הקטע המעניין הוא שנתניהו מיקד את הביקורת דווקא ביועץ האסטרטגי החיצוני של המשטרה, ליאור חורב:

דוברו של נתניהו אמר, בין היתר, כי "מאז שהיועץ הפוליטי ליאור חורב מונה ליועץ חיצוני של המשטרה בעלות של מיליונים על חשבון משלם המסים וללא מכרז, ההדלפות הלא חוקיות הפכו לצונאמי" (שניידר, 2017) 

רבים תהו מה טעם מצא נתניהו להיטפל דווקא ליועץ האסטרטגי של המפכ"ל (אגב, הוא עשה בכך שירות מצוין לחורב, וחידד את מעמדו כאסטרטג פוליטי, אבל זה נושא למאמר אחר...), אבל נתניהו בחושיו הפוליטיים המחודדים זיהה היטב: ליאור חורב הוא נכס חשוב עבור אלשייך, אבל נטל משמעותי על המשטרה!

הלקוחות: מפוליטיקאים עד לראש משפחת פשיעה...

יועץ התקשורת ליאור חורב וחברת "גולדפינגר תקשורת" נשכרו על ידי אלשיך בהליך פטור מזורז ממכרז על מנת לסייע לו להיכנס לתפקידו, כי היה, באותה עת, קושי מובנה להיעזר בגורמי פנים. עלותו של החוזה הזה הייתה מאות אלפי ש"ח ללא מכרז, והוא הוארך בשלוש שנים נוספות - עד תום כהונת המפכ"ל - בעלות של 2.4 מיליון שקלים בפטור ממכרז, בתירוץ ש"מערך הדוברות הקיים במשטרה אינו ערוך עדיין למתן מענה הנדרש בתחום זה" (המערך הזה, אגב, מונה היום כבר כ-200 איש...).

הבחירה הזו בחורב הייתה תמוהה גם מסיבה נוספת: בנוסף לפוליטיקאים, חורב שימש, בין ביתר, גם יועץ התקשורת של היעד המשטרתי מס' 1 באותם ימים, זאב רוזנשטיין, במאבק - שנכשל - למנוע את הסגרתו לארצות הברית (ראו תמונה משמאל) (קריסטל, 2016).

האם מישהו מאנשי הדוברות המשטרתית היה עובר תחקיר ביטחוני וזוכה בעבודה צמודה עם מפכ"ל המשטרה, אם היה לו קודם לכך קשר עסקי עם רוזנשטיין?  

יתרה מכך, מה ימנע מחורב בעתיד - אחרי שהכיר את המשטרה לפני ולפנים - לעבוד עם ראשי משפחות פשיעה נוספים כדי לסכל מטרות משטרתיות בעתיד?

[להרחבה בנושא זאב רוזנשטיין, לחצו כאן]

חורב הוא איש פוליטי: הוא עבד עם אריאל שרון, אהוד ברק, אהוד אולמרט, ציפי לבני, שאול מופז, משה כחלון. הוא גם מרבה להתבטא בנושאים פוליטיים.

לכן, גם אופן חשיבתו פוליטי. הוא זיהה בחושיו הפוליטיים את המשוואה שתוציא את אלשייך מה'בליץ' התקשורתי שבו היה נתון: ככל שיגבר ה'רעש' סביב חקירות ראש הממשלה, ירד הלחץ התקשורתי מאלשיך. זהו סוג של חשיבה פוליטית שהיה עד כה, זר במידה רבה למשטרה, אבל בעידן אלשיך הוא חלק ממנה (וכיוון שהוא מצליח, יש לו סיכוי טוב להיטמע בתרבות הארגונית ולהישאר).

הידיעה בערוץ 2, שכוונה למוצאי שבת - לזמן סיקור ההפגנה השבועית בפתח תקווה נגד היועמ"ש ומערכת האכיפה - היא עדות לכך.

טוב לאלשיך, רע למשטרה

אז למה אלשיך מרוצה מחורב כבר ברור לנו. אבל הנזק למשטרת ישראל הוא עצום. במקום להיות ארגון נישא מעם, רחוק מכל חשיבה פוליטית, היא 'יושבת' היום באותה מדמנה של חוסר אמינות, עם פוליטיקאים וראש משפחת פשיעה, ומשלמת הון לאדם שמאמן ומרגיל אותה בחשיבה פוליטית.

חברו את זה לידיעות - שנפוצו בזמן האחרון - על השיוך הפוליטי של המפכ"ל ועל תכניותיו בעתיד, והנה לכם תמונת המצב של משטרת ישראל 2017...

לסיום

שעון החול של בנימין נתניהו הולך ואוזל. הוא ימשוך ככל שיוכל בתפקידו, אבל לאלה שמבינים את תמונת החקירות הנוכחית, נראה ששום ספין תקשורתי לא יחלץ אותו מהצורך לעמוד מול בית המשפט.

אבל כל זה לא ייקח ממנו את חושיו המחודדים. הוא מבין מה עושה ליאור חורב ליד המפכ"ל, מבין שזו נקודת תורפה משמעותית למעמדה של המשטרה, והוא מכה בה... מבחינתו בתבונה!

מקורות והעשרה

   

One thought on “ליאור חורב: הנכס של אלשייך ועקב האכילס של המשטרה

  1. 200 דברנים ועוד יחצני"ם ועוד יועצים..וזו עוד דוגמא כמה קל לנבחרי הציבור ולעובדי הציבור לבזבז את כספי הציבור;ואני לא מחסידי ביבי אלא ממתעבי ביבי וכנופייתו.לא פחות מכך אני מתעב שמונעים מהשוטרים חלק משכרם,ושהזקנים גוועים ממחסור,ושהנכים לא מקבלים שכר מינימום ושברחובות אין די שוטרים ועוד.זה רבותי באשמת אלו הבזבזנים הנבחרים והבזבזנים הממונים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *