יגאל סרנה על ההון, השלטון וקלות הדעת של ההמון…

יגאל סרנה

[הצילום הועלה לויקיפדיה ע"י dolly hase, ואושר לשימוש על ידה]

[לריכוז המאמרים על על שחיתות שלטונית ואחרת, באתר 'ייצור ידע', לחצו כאן]

מוקדש למיה ויינשטיין, שכרגיל היא המקור להרבה דברים טובים באתר הזה...

יגאל סַרְנָה (ראו תמונה למעלה), יליד 1952, הוא סופר, עיתונאי ופובליציסט ישראלי. זוכה פרס סוקולוב לשנת 2011. זוכה פרס היצירה לסופרים עבריים ע"ש לוי אשכול לשנת 2014.

בעשירי באוגוסט 2016, הוא כתב את המאמר הזה בפייסבוק, שראוי לקריאה מעמיקה ולהטמעה, ושנכון לו להילמד בכל שעור מבוא לקורס בשחיתות שלטונית. הוא מחייב אותנו להבין את ההבדל בין עיקר לטפל, לדעת לזהות 'ספינים' ולהבין את סיבותיהם... אני מביא את הדברים כמות שהם:

"... האיש שישב בקרביים של המערכת הבנקאית, מומחה משפטי, אומר לנו ש"אם הישראלים היו יודעים איזה שיתוף פעולה נגד האזרחים יש שם למעלה בין ההון לשלטון, הכל היה מתפוצץ פה. עולה באש. ביזה שאין לה סוף. הכל נגד האזרח. מדינת ישראל מזיינת את מר ישראלי".

את ההמשך מקדיש סרנה להתמודדות בעלי העוצמה עם האיום שייצרה המחאה החברתית, ולאופן ההתמודדות עימה, בעזרת ספינים, שהסיטו את דעת הקהל מהעיקר, אל הטפל, והלא מאיים מבחינתם:

"... כשהמחאה התחילה עם כולם ביחד שם, הסיסטם נבהלה לזמן מה. אחר כך כשזרקנו את השד העדתי פנימה, לא האמנו כמה זה הצליח. זה עבד כמו שעון, והתחילו מלחמות אצלכם למטה על העצם...

... ובפנים בביזה, בפסגת הכסף הגדול, כולנו מזרחיים ואשכנזים, וכולנו נגד המזרחים והאשכנזים למטה, איפה שרובכם חיים. בהון שלטון הכל כבר מעורבב לגמרי. מקינן ועד מאור, מרקפת ועד תשובה. ממשה טרי ועד בכלל. שודדים לבנים ושחורים שמזיינים ביחד המון שחורים ולבנים שנלחמים זה בזה על אליתות ועצמות ושדים ואשכנזים וילדי תימן. תענוג לראות כמה אתם מטומטמים".

הוא עצמו כבר מנסה לתקן קצת. בשביל המצפון. ליצג עניים. פה ושם. בשביל העולם הבא..." 

אתם הבנתם את זה?

[פרסום זה הועלה באישורו של יגאל סרנה. למאמר המקורי בפייסבוק לחץ כאן]

יגאל סרנה על יחסי הון שלטון

[לריכוז המאמרים על על שחיתות שלטונית ואחרת, באתר 'ייצור ידע', לחצו כאן]

5 thoughts on “יגאל סרנה על ההון, השלטון וקלות הדעת של ההמון…

  1. אלי כהן:
    למרות הציטוטים ( העדות לכאורה ) כדאי לשים לב שאין כאן תיאור של עובדות אלא פרשנות של המציאות בעיני המתבונן…
    אני מאמין שיש לא מעטים המפרשים את המציאות כך ואני מאמין שבחלק לא מבוטל מהנסיבות אכן אפשר לפרש את המציאות כך.
    השאלה המרכזית לדעתי לאור הדברים שנכתבו היא האם בעלי ההון והשלטון פועלים בכוונת מכוון לחזק את החזקים על חשבון החלשים או שלדעתם חיזוק החזקים מועיל גם לחלשים.
    ומה התוצאה ? עד כמה באמת החלשים מתחזקים כשהמשק מתחזק והעשירים מתעשרים עוד יותר ? על זה כבר נכתב רבות.

  2. Alex Nachumson:
    אני קורא וותיק של יגאל סרנה וככל שנוקפות השנים כך אני מאמין לו פחות,מאמין בו פחות ורואה בפרשנות שלו למציאות סוג של חזיון שמהותו נחלקת בין רחשי לב לרוע לב. מבחינתי הוא פסול לעדות.

  3. יצחק סער:
    הכותב הוא איש אמונו של בעליו ועורכו של ידיעות אחרונות נוני מוזס ומחויב לבוס שלו..צר לי פיני אבל מזה תקופה ארוכה איני טורח לקרוא את דבריו ..האיש חד צדדי ברמות שלא יאומנו ..מי שרוצה שיקרא אותו ..אני מוותר ..

  4. Pnina Fss:
    צריך כבר לעצום עיניים בחוזקה ולדפוק את הראש טוב טוב, כדי לא לדעת שהפטריצים שודדים אותנו. נו אז מה נעשה? יש להם יור דיביזיות מאשר לאפיפיור. לא סתם ניחשלו ודירדרו פה את החינוך ואת החינוך הפאסיבי [טלביזיה ותקשורת בכלל] כדי ליצור עדרים נבערים, מוסתים ומטומטמים. העיקר שהאחרים נוהרים לקלפיות באוטובוסים. [ זה בגלל שכל המוניות היו תפוסות?]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *