פיל בחנות חרסינה: בין תר"ש תנופה ל- Defense in a competitive age

[בתמונה: הרוסים באים... התמונה היא צילום מסך]

[בתמונה: הרוסים באים... התמונה היא צילום מסך]

בעוד שלמדינות ברית נאט"ו יש כיסוי לאשליות, בדמות הגדלת תקציב הביטחון האמריקאי, למדינת ישראל אין. הגיע הזמן שאחשדרפני אג"ת / מל"ל וכו' יתחילו לשים לב, למה שמתנהל בגבול האוקראיני. הוא משנה סדרי עולם!

[לאוסף המאמרים על יחסי רוסיה - אוקראינה, לחצו כאן]

הרמאות של המדינות הגדולות בנאט"ו

[פיל בחנות חרסינה. תמונת הסופר של הכותב תחת שם זה]בתחילת 2014, קוטף ולדימיר פוטין את חצי האי קרים, ומחזיר אותו לחיקה החם של אמא רוסיה. בספטמבר אותה שנה, כל חברות נאט"ו המבוהלות, נפגשת לפסגה השנתית בדבלין; ואחת ההחלטות שלהן, היא להגדיל את ההוצאה התקציבית - לטובת תקציב הביטחון האינדיבידואלי של כל מדינה - ל- 2% מהתל"ג. היעד שנקבע לכך הוא 2024.

רק שמאז ההחלטה, קורה דבר מוזר: המדינות הקטנות, והחלשות יחסית באירופה, עומדות ביעד ההוצאה; והמדינות החזקות יותר לא עומדות ביחס ההוצאה.

'בריטניה הגדולה', שמוציאה יותר מ 2% תל"ג על תקציב ההגנה (משגע אותי ה- Defence שלהם, עם ה- C. לא לימדו אותם אנגלית??) מציגה במרץ 2021 תוכנית להקטנת הצבא, (מה שמכונה: הגנה בעידן תחרותי - Defense in a competitive age) מרמתו הנוכחית ל- 72,000 חיילים, עד 2025, כולל קיצוץ והוצאה משרות של 24 מטוסי טייפון.

המניע לכל הקיצוצים האלה הוא אותו מניע שעומד מאחורי תר"ש תנופה שלנו: לדעת אחשדרפני המערכת, ההתקדמות הטכנולוגית מאפשרת כיסוי יותר משימות בפחות השקעה.

ואז עוברות להם כמה שנים, ובחורף 2022 פרוסים להם כ- 200,000 חיילי האימפריה הרוסית-בלארוסית לאורכו של הגבול האוקראיני. ועכשיו, אותן מדינות שלא מצליחות לקיים את ההתחייבויות שלהן, מפסגת נאטו ב 2014, עושות במכנסיים, ויאלצו להגדיל את תקציבן מידית.

[לאוסף המאמרים על יחסי רוסיה - אוקראינה, לחצו כאן]

[בתמונה: ועכשיו, אותן מדינות שלא מצליחות לקיים את ההתחייבויות שלהן, מפסגת נאטו ב 2014, עושות במכנסיים, ויאלצו להגדיל את תקציבן מידית...]

[בתמונה: ועכשיו, אותן מדינות שלא מצליחות לקיים את ההתחייבויות שלהן, מפסגת נאט"ו ב 2014, עושות במכנסיים, ויאלצו להגדיל את תקציבן מידית...]

לקח המדינות הבלטיות ואנחנו!

אבל, היה ותיכבש אוקראינה או חלק ממנה (וזאת אחת הסיבות העיקריות לכך שאני חושב שפוטין יפעל צבאית...) ההשפעה המיידית הכי גדולה תהיה על המדינות הבלטיות, שדווקא כן עומדות ביעד התקציבי. הן הצטרפו לנאט"ו בהנחה שיגן עליהן; והן הולכות ללמוד על בשרן, ששמו יהבן על קרן הצבי... מה המהומה סביב נושא התקציב שצפויה לגדול תעשה לחברות שלהן בנאט"ו בטווח של שלוש עד חמש שנים מגמר פעולות האיבה - אפשר רק לנחש...

רק שבעוד שלמדינות ברית נאט"ו יש כיסוי לאשליות, בדמות הגדלת תקציב הביטחון האמריקאי, למדינת ישראל אין. הגיע הזמן שאחשדרפני אג"ת / מל"ל וכו' יתחילו לשים לב, למה שמתנהל בגבול האוקראיני. הוא משנה סדרי עולם.

[בתמונה: ההשקעה לביטחון במדינות נאט"ו. המקור: נאט"ו]

[בתמונה: ההשקעה לביטחון במדינות נאט"ו. המקור: נאט"ו]

[לאוסף המאמרים על יחסי רוסיה - אוקראינה, לחצו כאן]

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא דווח לנו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *