פנחס יחזקאלי: עשר כרזות על פוליטיקה, צבא ומדינאות: אוסף עשרים

[התמונה היא צילום מסך. הכרזה: ייצור ידע]

[לאוסף הכרזות על פוליטיקה, צבא ומדינאות, לחצו כאן]

"נַפְתָּלִי, אַיָּלָה שְׁלֻחָה–הַנֹּתֵן, אִמְרֵי-שָׁפֶר" (בראשית מט, כא)

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

*  *  *

כְּרָזָה או פּוֹסְטֶר (Poster) היא כל דימוי חזותי המיועד להצגתו לראווה. כרזות הן לא פעם הפריט המזהה מעצב גרפי יותר מאשר תוצרים אחרים בעולם העיצוב. לפני עידן הרשתות החברתיות, היו הפוסטרים מודפסים על נייר ותלויים לראווה על קירות או משטחים. היום, עברה הזירה אל הרשתות החברתיות (ויקיפדיה: כרזה).

הדף הזה מביא לכם את האוסף העשרים של כרזות ובהן אמירות שתועדו אצלנו, באתר ייצור ידע; בהקשרים של פוליטיקה, צבא ומדינאות.

לכרזות האחרות, לחצו כאן.

תיהנו; ואתם מוזמנים לתרום עוד...

כרזות שבעל הזכויות בהן לא אותר, השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. בעל הזכויות הראשי בכל כרזה, אנא פנו ל: yehezkeally@gmail.com]

*  *  *

כרזה ראשונה: מה זה אומר על הדמוקרטיה שלנו?

אלכס אנסקי על הדמוקרטיה של סוקרס: "דמוקרטיה משמעה, שאדם טוב לא ייפגע ע"י אדם רע ממנו..."

כרזה שנייה: למה העולם המערבי מתנוון?

כותב המומחה הארגוני יצחק אדיג'ס

"... אני מאמין שככל שמדינה מפותחת יותר, כך היא מאורגנת ושיטתית יותר - הכל מתוכנת ומתוכנן. גם החינוך הופך לסוג של תכנות. נראה כי דווקא לאנשים המשכילים ביותר יש פתרון לפני שהם יודעים מה הבעיה. הם מתוכנתים. הם לא צריכים לחשוב. הם פשוט מגיבים לגירויים; ומוח הוא כמו שריר: אם אינך משתמש בו אתה מאבד אותו!

במדינות מפותחות, האוכל זמין ומוכן עבורנו: כל שעליך לעשות הוא לבחור ולשלם. התחבורה מתנהלת בזמן ואין צורך לאמץ את המוח כדי להבין, כיצד להגיע למקום כזה או אחר. כל מה שצריך זה לעקוב אחר החוקים ולהצליח (או לפחות, להצליח לא להסתבך...). לא צריך אפילו לחשוב מתי ואיך לחצות את הרחוב: הרמזורים עושים זאת עבורנו; ובקרוב, אפילו לא נצטרך לנהוג.  פשוט נשב שם, ונניח למכונית להסיע אותנו ליעד שלנו."

[בתמונה: מוח הוא כמו שריר: אם אינך משתמש בו אתה מאבד אותו! תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי FotoEmotions לאתר Pixabay]

כרזה שלישית: העניות מחכימה!

כותב המומחה הארגוני יצחק אדיג'ס

"... הסתכלו על ילדים במדינות מתפתחות: הם מכינים צעצועים משלהם. הם אפילו יוצרים משחקים משלהם. אני זוכר שבילדותי, הכנו כדור-רגל מגרביים ישנות... הימים הללו חלפו ללא שוב. היום, ילדים במדינות מפותחות מקבלים את הצעצועים שלהם. הם לא צריכים להיות יצירתיים כדי לבנות את הצעצועים שלהם. הם אפילו מקבלים הוראות כיצד לבנות בית מלגו.

שימו לב שבמדינות המפותחות, רבות מחברות ההזנק (הסטארט אפים) והעסקים נוצרות על ידי מהגרים או ילדיהם...

"האנרגיה נמצאת בפריפריה", אמר לי פעם מישהו, "לא בשכונות היוקרה במרכזי הערים הגדולות." גם חכמי ישראל גרסו תמיד כי "העניות מחכימה". משמע, שהתבונה והאנרגיה לפעול מצויים אצל דלת העם."

[בתמונה: ירוחם... התמונה נוצרה והועלתה לויקיפדיה על ידי סימה שטרית, והיא נחלת הכלל]

כרזה רביעית עד שביעית: אוי, הפלסטינים...

כותב ד"ר גדעון שניר:

"כל אימת שהפלסטינים חשים בירידה בהתעניינות הבינלאומית בעניינם - הם ממהרים להצית תבערה כלשהי במזרח התיכון ("אל אקצא בסכנה" וכדומה).

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי geralt לאתר Pixabay; הכרזה: ייצור ידע]

כרזה חמישית באותו עניין: אנחנו לבד!

כותב ד"ר גדעון שניר:

"הדרישה לוויתורים טריטוריאליים חד-צדדיים מצד ישראל "כי 'היא הצד החזק' במשוואה ('שלום של גיבורים') אינה אלא מניפולציה תרבותית ריגשית שלמגינת הלב משרתת היטב את האינטרס הפלסטיני. לכך מתלווה  הדרישה ל'צדק ולנטילת אשמה על סבל שנגרם לעם הפלסטיני'. כאן יש ניצול ציני של 'תרבות האשמה' המערבית הפועלת היטב. המעניין כאן שכלל לא ברור מיהו בדיוק הצד החזק בקונפליקט הזה, שאינו ניתן לפתרון בעוצמה צבאית, אלא יותר בדיפלומטיה בזירה הבינלאומית בה הפלסטינאים עושים חיל בעוד ישראל מקרטעת אם לא גרוע מכך."

[הכרזה: ייצור ידע]

כרזה שישית באותו עניין: במזרח התיכוןו הכל זמני. גם 'הסכמי נייר'...

כותב ד"ר גדעון שניר: "הסכם "על הנייר" במזרח התיכון עלול בסבירות גבוהה להיות 'זמני' בלבד - במקרה הטוב, כאשר כול סעיף בהסכם ניתן לשינוי באופן חד צדדי עי מי מהצדדים (ראו את הסכם השלום עם מצרים והסכמי אוסלו).

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי Free-Photos לאתר Pixabay]

כרזה שביעית באותו עניין: ונשאלת השאלה: האם הזמן משחק לטובת ישראל?

כותב ד"ר גדעון שניר: "האם הזמן משחק לטובת מדינת ישראל? שום דבר אינו בטוח, גם זה לא.. העולם מעריך מדינות נחושות איתנות ומנצחות! עם יעדי פעולה ברורים. שינוי המגמה האסטרטגית והילך הרוח של הממשל בארה"ב, אינו מאפשר לישראל להמתין לימים טובים יותר..."

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי anncapictures לאתר Pixabay]

כרזה שמינית: אנחנו, האיראנים והאולימפיאדה:

פיל בחנות חרסינה: "באולימפיאדה הבאנו זהב; אבל, באולימפיאדה, שבאמת רלוונטית לחיים של כולנו במרחב המזרח תיכוני, אנחנו מוציאים בקושי תיקו!"

צודק!

[התמונה: פיל בחנות חרסינה. הכרזה: ייצור ידע]

כרזה תשיעית: לתשומת לב הפוליטיקאים כולם:

אומרים, שהשקר המושלם הוא זה שיש בו 99% אחוזי אמת, ורק אחוז קטן אחד מטה את הסיפור... לכן, צודק הרב, ד"ר יוסי פיינטוך: "אמיתות מתובלות בשקרים, גרועות משקרים גלויים..."

[הכרזה: ייצור ידע]

כרזה עשירית: ש"י עגנון על חכמים, טפשים, רשעים ושליטים...

תודה למוטי קליינמן ששיתף את מה שכל כך נכון, תמיד:

כותב ש"י עגנון: "החכמים מושכים ידיהם מהנהגת העולם מפני שהם יודעים שיש חכמים מהם; ורוצים שיתנהג העולם על ידי חכמים גמורים. בתוך כך, קופצים הטיפשים והרשעים ובאים ונוטלים את העולם לידיהם ומנהגים את העולם כפי זדונם וכפי טיפשותם." (עגנון, שירה, ע' 134):

[תמונתו של ש"י עגנון היא נחלת הכלל. הכרזה: מוטי קליינמן]

[לאוסף הכרזות על פוליטיקה, צבא ומדינאות, לחצו כאן]

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *