פיל בחנות חרסינה: האיראנים מוכנים להסלים!

[בתמונה: איראן וישראל כאליבי... - מסלימים...]

בין סוריה הסכם הגרעין ומפרץ עומאן...

שני החבר'ה שמופיעים למטה, בתמונות בסוף המאמר, הם משמאל אחמד קראישי ממפקדי חטיבת שכירי החרב האפגאנים שקאסם סולימאני דאג להביא ללבנון; ומימין עימאד מוחאמד סייד אל-אמין, שיעי מאמין במקור מג'יבשית שבדרום לבנון, ועושה צרות מקצועי כבר הרבה שנים. השניים מצאו את מותם בתקיפה שמיוחסת לישראל ב 21 ליולי 2021, לא רחוק משדה התעופה אל-קוסייר בסוריה.

אל קוסייר הוא שדה תעופה בחלקה המרכזי-מערבי של סוריה שיושב במיקום נהדר על כביש 4 משהו כמו 15 ק"מ מהגבול הלבנוני ו- 80 ק"מ מבעלבק.

שני החבר'ה האלה - היה להם קו חלוקה של מאפים ודברי מתיקה באותו אזור; והחליט מי שהחליט שהחבר'ה מג'יבשית עשו מספיק צרות והעלה אותם בסערה השמימה.

ב- 29 לחודש הותקפה המיכלית MERCER STREET במפרץ עומאן - בתקיפה ככל הנראה של מל"ט מתאבד (אחד או יותר) - ונהרגו שני אנשים: הקברניט הרומני ומאבטח בריטי.

באותו ערב שידר הערוץ האיראני בשפה הערבית אל-עלאם ידיעה מפי מקור ממשלתי שביקש לשמור על עילום שם שהתקיפה של המיכלית הייתה בתגובה על התקיפה באל-קוסייר:

[לציוץ המקורי, לחצו כאן]

קצת לא סביר שהאיראנים הצליחו למצוא את הפינה היחידה, שעליה היו שני צוות, ואיזנו את החשבון... הקישור האיראני בין התקיפה באל-קסייר לתקיפת המיכלית נראה קצת מאולץ; ומותם של שניים - ולא ארבעה - קצת יותר מקרי ממתוכנן.

אז למה תקפו האיראנים את המיכלית?

שווה לשים לב לציוץ של המנהיג העליון מה 28 לחודש. בציוץ אומר ח'מנאי ככה: "הממשל החדש באיראן צריך להימנע מלבנות על מו"מ עם המערב כיוון שמו"מ שכזה בוודאות ייכשל. הממשל היוצא כשבנה על מו"מ עם המערב לא הצליח להשיג את מטרותיו וכשבנה על הפוטנציאל המקומי באיראן הצליח."

[לציוץ המקורי, לחצו כאן]

אם כן בהסתמך על דברי ח'מנאי, תקיפת המיכלית היא בעיקר איתות לאמריקאים שהאיראנים מוכנים להסלים ולאיים על חופש השיט במפרץ בשביל לזכות בעוד הישגים במו"מ המתנהל בווינה. תקיפת המיכלית בבעלות עקיפה ישראלית נועדה למקסם את ההישג האיראני, ולמנוע תגובה בינלאומית חריפה יותר, על ידי ייצור סימטריה אל מול התקיפות הישראליות בסוריה; ולאפשר לאיראנים להמשיך למשוך זמן במו"מ עם המערב, ולמקסם את ההישגים שלהם.

[בתמונה: מימין, עימאד מוחאמד סייד אל-אמין ומשמאל, אחמד קראישי, זכר צדיקים לברכה... תקיפת המיכלית בבעלות עקיפה ישראלית נועדה למקסם את ההישג האיראני, ולמנוע תגובה בינלאומית חריפה יותר, על ידי ייצור סימטריה אל מול התקיפות הישראליות בסוריה; ולאפשר לאיראנים להמשיך למשוך זמן במו"מ עם המערב, ולמקסם את ההישגים שלהם. המקור: התקשורת האיראנית]

וההוכחה: חמש ספינות נחטפות במפרץ

על פי UKMTO חמש ספינות מסחר ששייטו באזור שינו את הזע"ט שלהן ל Not Under Command מה שמעיד על חטיפה.

ובתגובה? המערב כועס על האיראנים מאיים מוציא מכתבים ומפרסם שתהיה תגובה צבאית...

בתדריך היומי לכתבים אמרה דוברת הבית הלבן ג'יין סאקי את הדברים הבאים: "אנחנו עוקבים בתשומת לב אחרי האירועים במפרץ יחד עם בעלי בריתנו הבריטים, ומדינות נוספות לאזור. המטרה שלנו היא למנוע מהאיראנים מלפתח נשק גרעיני פעם אחת ולתמיד. אנחנו מוכנים לחזור לווינה ולהמשיך את המו"מ על הסכם הגרעין המחודש.

[התמונה היא נחלת הכלל]

אז, כל זמן שהאמריקאים רוצים לחזור לווינה זה מבטיח לאיראנים מרחב חסינות להרחבת הפעילות הצבאית שלהם.; והם בינתיים, אוספים נכסים!

איך אמר טוקו המכוער? "If you want to shoot, just shoot don't start talking"

ומילה על זווית העין הישראלית בסיפור: באולימפיאדה הבאנו זהב; אבל, באולימפיאדה, שבאמת רלוונטית לחיים של כולנו במרחב המזרח תיכוני, אנחנו מוציאים בקושי תיקו!

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *