תפיסה חברתית ותפיסה בכלל באתר ייצור ידע

תקציר: תפיסה חברתית (Social Perception; Social Cognition) היא מונח בפסיכולוגיה ובסוציולוגיה. אלה תהליכי הכרה נפשיים, שבאמצעותם אנשים מבינים את הסיטואציה החברתית, שבה הם נתונים; מפרשים את התנהגותם של אחרים; ומסיקים ממנה מסקנות על אופיים וכוונותיהם... ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות תפיסה חברתית ומשמעויותיה, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה מועילה!

[בתמונה: תפיסה חברתית ותפיסה בכלל באתר ייצור ידע... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי geralt לאתר Pixabay]
[בתמונה: תפיסה חברתית ותפיסה בכלל באתר ייצור ידע... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי geralt לאתר Pixabay]

עודכן ב- 1 בינואר 2024

התהליך של פענוח ההתרשמות שלנו, כדי להעניק לה משמעות, קרוי תְּפִיסָה (Perception). זהו התהליך המחבר בין שלב קליטת המידע לקבלת ההחלטה.

תפיסה חברתית (Social Perception; Social Cognition) היא מונח בפסיכולוגיה ובסוציולוגיה. אלה תהליכי הכרה נפשיים, שבאמצעותם אנשים מבינים את הסיטואציה החברתית, שבה הם נתונים; מפרשים את התנהגותם של אחרים; ומסיקים ממנה מסקנות על אופיים וכוונותיהם. היא מתבצעת על בסיס רמזים עקיפים, שמהם אנחנו מייחסים לאדם תכונות / כוונות מסוימות.

ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות תפיסה חברתית ומשמעויותיה, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה מועילה:

לאוספי מאמרים רלוונטיים נוספים:

איתן אלעד

פרופ' איתן אלעד שימש בעבר כפסיכולוג במחלקה לזיהוי פלילי, משטרת ישראל

.

.

.

עמר דנק

המחבר (ראו תמונה משמאל), סא"ל במיל' עמר דנק, עשה את שירותו הצבאי בחיל האוויר ובחטיבה האסטרטגית באג"ת. הוא מהנדס מערכות מידע, מוסמך ביחסים בין לאומיים מטעם אוניברסיטת חיפה. מרתוניסט...

.

.

יוסף זוהר

ד"ר יוסף זהר, הינו עמית מחקר בפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר-אילן; ועמית הוראה, החוג לקרימינולוגיה, אקדמית גליל מערבי.מחקרו לתואר שלישי, "משפט פלילי בצל המיקוח – השפעת עסקאות הטיעון על המשפט הפלילי", נערך במסלול הרב-תחומי של אוניברסיטת חיפה, בהנחייתם של הפרופסורים ישראל אומן, אורן גזל-אייל ואלון הראל. יוסף הואשם ברצח שלא היה, ישב במעצר שלושה חודשים באבו-כביר וארבע וחצי שנים (!) במעצר בית עד שזוכה זיכוי מלא מכל אשמה.

לאחר מאבק של ארבע שנים נוספות, הפרקליטות ומשטרת ישראל פיצו את זוגתו ואותו על הנזק והעוול שגרמו להם.

.

.

.

פנחס יחזקאלי

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

אלעד רזניק

הגמל הלועס הוא תמונת העט של הכותב, אלעד רזניק.

.

.

.

.

.

.

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא, דווח לנו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *