פיל בחנות חרסינה: כמה מילים על פרשת הצוללות

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי Alexas_Fotos לאתר Pixabay]

[לריכוז המאמרים על על שחיתות שלטונית ואחרת, לחצו כאן] [לאוסף המאמרים על פרשת הצוללות, לחצו כאן]

פרשת הצוללות פתחה צוהר לעולם הלוביזם הביטחוני במדינת ישראל.

בני גנץ - שמשמש ממאי 2020 כשר הביטחון של מדינת ישראל - עמד על הבמה כמה חודשים לפני שהתמנה לתפקיד וקרא לנתניהו בוגד. הסמכות לעשות רהביליטציה בנושא הרכש הביטחוני, ולזרוק את כל המעאכרים לקיבינימט, היא לחלוטין בתחום סמכותו של שר הביטחון.

רק ששר הביטחון בני גנץ - כמו גם איש מאלופי צה"ל בעבר ובהווה - לא מתכוון לפגוע בהכנסות של הלוביסטים הביטחוניים, חבריו למקצוע, כי בסופו של דבר, הלויאליות לחונטה גוברת על כל דבר אחר, גם אם צה"ל קונה מובילים, שלא סוחבים בעליות לרמת הגולן.

ואם מדברים על אותם מובילים (ראו הכרזה למטה), בין חברי ה'מילייה' הביטחוני מתרוצץ סיפור על לוביסט, אלוף במיל', שאחרי פעילותו ה'ברוכה' בנושא הרכש המיותר הזה. גם התמנה לצוות, שחוקר את תהליך קבלת ההחלטות באותה פרשיה... 

מבולבלים? גם אנחנו... רק אל תעצרו את הנשימה. גם אחרי שתיכנס ממשלת בנט לתפקידה השינויים בתפקוד מערכת הרכש הביטחונית לא יהיו גדולים מדי; וכל מיני 'לשעברים' ימשיכו לגזור קופונים, ואחרי זה יתמנו לבדוק את התהליכים, שהם עצמם היו מעורבים בהם.

[למאמרו של אלעד רזניק: 'מעניין מי עשה קופה הפעם…', לחצו כאן] [להרחבת המושג, 'קבלת החלטות', לחצו כאן]

[התמונה היא צילום מסך מכתבת ערוץ 12]

אה, ובעניין אחר...

(אני משתדל להתאפק ולשמור על טון מדוד...), העובדה - שאין תהליך חפיפה בין ראש הממשלה היוצא לראש הממשלה הנכנס - היא יריקה בפרצופם של אזרחי המדינה הזו, קל וחומר בפרצופם של אלה שנתנו את קולם לראש הממשלה היוצא; והעלו על נס את דאגתו לביטחון ישראל!

[לריכוז המאמרים על על שחיתות שלטונית ואחרת, לחצו כאן]

מקורות והעשרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *