אורי בר לב: מצעד הדגלים חייב לצעוד!

[התמונה היא צילום מסך]

[לאוסף המאמרים על מבצע שומר החומות ופרעות תשפ"א, לחצו כאן] [לריכוז המאמרים על המגזר הערבי בישראל, לחצו כאן]

ניצב אורי בר לב שימש בעבר כמפקד המחוז הדרומי וכנספח המשטרה בארצות הברית ובצפון אמריקה. היה בעצמו מועמד למפכ"ל. הוא כיום איש עסקים, המשמש בהתנדבות כיו"ר עמותת יחידות החילוץ.

*  *  *

בואו ננטרל לרגע את הרעשים הפוליטיים. אינני איש פוליטי. אבל איום - כפי שנשמע מרצועת עזה וממקומות אחרים - לא יתקבל באף מדינה אחרת בעולם; ליתר דיוק, באף מדינה דמוקרטית אחרת בעולם; כי כנגד מדינות לא דמוקרטיות, לא יעלה כלל על הדעת להשמיע איום כזה.

מספרים לנו: "העת הזו רגישה... ראו איזה מצב מתוח... ראו מה קרה כאן רק לפני כחודש... גם המצב בשיח' ג'ראח מתוח מאוד, אנחנו רואים איך מתייחסים למצעד הזה יחיא סינואר ואחרים; ועכשיו נחזור שוב בגלל המצעד לסיפור הזה של 'שומר החומות'. זה לא שווה את זה..."

אי אפשר להיות כל הזמן תחת החשש, שהנה אנחנו פוגעים במישהו. אין עת מתאימה. אינני מכיר ממרום שנותיי עת שאיננה רגישה במדינת ישראל. מרגע שיחיא סינואר ודומיו נתנו את האולטימטום שלהם לקיום הצעדה, זה כבר איננו עניין משטרתי. זה הפך לעניין מדיני; ותפקידו של מדינאי היא להעמיד את הראייה ארוכת הטווח לפני האינטרס קצר המועד של "עוד יום של שקט".

[בתמונה: מרגע שיחיא סינואר ודומיו נתנו את האולטימטום שלהם לקיום הצעדה, זה כבר איננו עניין משטרתי. זה הפך לעניין מדיני; ותפקידו של מדינאי היא להעמיד את הראייה ארוכת הטווח לפני האינטרס קצר המועד של "עוד יום של שקט".... התמונה מתוך התקשורת הפלסטינית]

סחטנות צריך לעצור באיבה. אם ישראל תתקפל עכשיו, הבחישה בענייניה הפנימיים תלך ותגבר ולא תהיה דרך חזרה. בעצם, האיומים הערביים יצרו סיטואציה לא הפיכה, שמדינה חפצת חיים אינה יכולה להתקפל בגינם. אם חמאס מבקש להילחם, עדיף לעשות זאת עכשיו, לפני שהשתקם, ולא כשהמחיר יהיה גבוה עשרות מונים. 

ואני חושב שעם כל התנאים המגבילים, כפי שהמשטרה נותנת לכל ציבור להביע מחאה, גם במקרה הזה אנחנו יכולים לאפשר מחאה, בהתאם לכללים ולחוקים ולא לחשוש. אני מזכיר לכולנו מה נאמר על העברת השגרירות האמריקאית לירושלים...

צריך לאפשר את המצעד, בין אם זה מחאה, בין אם זו תהלוכה ובין אם זה משהו אחר... משטרת ישראל עושה את זה כל הזמן. 

[הכרזה: ייצור ידע]

 

3 thoughts on “אורי בר לב: מצעד הדגלים חייב לצעוד!

  1. אין אכזבה. הבכירים במערכות הביטחון מבינים בעיקר כוח. לא זה העיקר בעבודת משטרה טובה.

  2. סבבה… אבל למה לתת לפירומן לשאת חומר בעירה וגפרורים בלב היער בשם חופש התנועה…

    • זה לא אישור לחופש תנועה.
      להתהלך עם דגל ישראל בבירת ישראל זו חובה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *