פנחס יחזקאלי: עשר כרזות על רמתה של משטרת ישראל – אוסף שני

משטרה היא שירות לאזרח

[פרודיה על איכות השירות של משטרת ישראל שאומרת הכל... היוצר: משה הלוי. אם רק היו האזרחים יודעים מה מגיע להם... התמונה הועלתה ע"י עו"ד פנחס פישלר לקבוצת הפייסבוק: לואי דה פינס]

[לאוסף, הכרזות (הפוסטרים) באתר ייצור ידע, לחצו כאן] [לאוסף ביטויי המחאה האנטי משטרתיים באתר 'ייצור ידע', לחצו כאן]

"נַפְתָּלִי, אַיָּלָה שְׁלֻחָה–הַנֹּתֵן, אִמְרֵי-שָׁפֶר" (בראשית מט, כא)

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

*  *  *

כְּרָזָה או פּוֹסְטֶר (Poster) היא כל דימוי חזותי המיועד להצגתו לראווה. כרזות הן לא פעם הפריט המזהה מעצב גרפי יותר מאשר תוצרים אחרים בעולם העיצוב. לפני עידן הרשתות החברתיות, היו הפוסטרים מודפסים על נייר ותלויים לראווה על קירות או משטחים. היום, עברה הזירה אל הרשתות החברתיות (ויקיפדיה: כרזה).

הדף הזה מביא לכם - לצורכי תיעוד ולימוד ולצורכי מחקר עתידי - אוסף ראשון של כרזות מחאה נגד משטרת ישראל על רמתה וחוסר יכולתה לספק לבעליה האזרחים שירות ראוי. חלק מהכרזות מוצדקות, חלקן ממש לא... אבל המשטרה הרוויחה את כולן ביושר...

הטריגר הגדול להיווצרות הטרנד הזה הייתה 'פרשת הניצבים': במהלך 16 חודשים, החל מאוקטובר 2013, סיימו את תפקידם בצמרת המשטרה שבעה ניצבים. חלקם בשל פרשיות מיניות.

לכרזות האחרות, לחצו כאן. תיהנו; ואתם מוזמנים לתרום עוד...

כרזות שבעל הזכויות בהן לא אותר, השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. בעל הזכויות הראשי בכל כרזה, אנא פנו ל: yehezkeally@gmail.com]

*  *  *

כרזה ראשונה (בראש והמאמר): אם רק הציבור היה מבין...

כשקמה המדינה, החליטו פרנסיה - מסיבות אמתיות של צורך בממשל ריכוזי בעת חירום... - להעדיף את דגש המשטרה המנדטורי על דגם המשטרה הבריטית ב'מולדת'. לכן, בעוד שמדינות כקנדה וניו זילנד פתחו להן משטרה מעולה, על פי הדגם הבריטי; הייתה משטרת ישראל המשך ישיר של המשטרה המנדטורית.

לכן, מבחינת יחסי משטרה-האזרחים, המנדט הבריטי נמשך; והאזרחים פשוט אינם מבינים מה מגיע להם; כי מעולם לא קיבלו משהו אחר...

הכרזה היא פרודיה על איכות השירות של משטרת ישראל שאומרת הכל... היוצר: משה הלוי. התמונה הועלתה ע"י עו"ד פנחס פישלר לקבוצת הפייסבוק: לואי דה פינס]

המאמרים הרלוונטים באתר: 

[בתמונה: עו"ד פנחס פישלר. בין היחידים שמזכירים לאזרחים שמגיע להם משהו אחר... התמונה היא צילום מסך]

כרזה שנייה: ההשוואה אומרת הכל

אחת התמונות הוותיקות ברשתות החברתיות; ואחת המבזות ביותר לטעמי: מצא את ההבדלים... התמונה באמת אומרת הכל, רק שצריך לזכור שגם הציבור האמריקני סובל לא מעט מהמשטרה שלו... היוצר אינו ידוע.

השיטור כפרופסיה...

כרזות שלישית ורביעית: הפיצויים שמשלמת משטרת ישראל על עוולות לציבור

שתי כרזות מחאה, לאחר שפורסם שסכום הפיצויים בגין עוולות ששילמה המשטרה לאזרחים ב- 2015 עמד על 91,580,862 ש"ח. היוצר: משה הלוי. התמונה הועלתה ע"י עו"ד פנחס פישלר לקבוצת הפייסבוק: לואי דה פינס:

מאמרים רלוונטיים באתר

הביקורת של עוד פישלר על הפיצויים

גם הכרזה הרביעית באותו עניין

כרזת ביקורת של פיני פישלר על הפיצויים שמשלמת המשטרה

כרזה חמישית: המרדף אחרי הסטטיסטיקה ופער הרלוונטיות המשטרתי:

פרוצדורה במקום מהות... המרדף האינסופי של המשטרה אחר הסטטיסטיקה; כאילו זה משנה משהו... היוצר אינו ידוע האובססיה המשטרתית לאכיפת עבירות סמים קלים...

כרזות שישית: הרוצח שהסתובב חופשי

ב-1 בינואר 2016 ביצע המחבל נשאת מלחם, מוסלמי ערבי ישראלי, פיגוע בפאב "הסימטא" שברחוב דיזנגוף בתל אביב. בפיגוע נרצחו שני בני אדם ונפצעו שבעה. בעת מנוסתו, רצח המפגע אדם נוסף. עד לכידתו עברה ישראל שבוע חיפושים ארוך...

[לכתבה המלאה בגלובס, לחצו כאן]

העובדה, שלכידת המחבל ארכה שבוע שלם גררה מסכת לגלוג וביקורת על המשטרה. הנה אחת הכרזות שפורסמה ברשתות החברתיות. היוצר אינו ידוע: רק המחבל מסתובב חופשי...

כרזות שביעית ושמינית: אלימות משטרתית...

הכרזה פורסמה ברשתות החברתיות, בעקבות אירועי אלימות משטרתית בתחילת יוני 2016. יוצר הכרזה אינו ידוע. מדינת משטרה

כרזה שמינית באותו הקשר

הועלה לרשתות החברתיות, בספטמבר 2015. היוצר אינו ידוע המאבק באלימות ובשחיתות המשטרתית

כרזות תשיעית ועשירית: יחסי המשטרה והעדה האתיופית

הכרזה הועלתה במאי 2015, בעקבות מהומות המחאת של העדה האתיופית. היוצר אינו ידוע: מהומות העדה האתיופית 1

וגם הכרזה העשירית באותו הקשר

הועלה במאי 2015, בעקבות מהומות המחאת של העדה האתיופית. היוצר אינו ידוע. מהומות העדה האתיופית 2

[לאוסף ביטויי המחאה האנטי משטרתיים באתר 'ייצור ידע', לחצו כאן] [לאוסף, הכרזות (הפוסטרים) באתר ייצור ידע, לחצו כאן]

 

12 thoughts on “פנחס יחזקאלי: עשר כרזות על רמתה של משטרת ישראל – אוסף שני

  1. ברור לי שמי שמגונן על המשטרה באופן עיוור ואוטומטי ומנסה לסכור פיות ביקורת הוא עצמו גורם לנזקים. ועוד נברר איך כמה ולמה מעניק הרצאות בשכר האם זה על פי מכרז? כמה הרצאות בשנה? כמה כסף? וכיו"ב. פנינו לראש אמ"ש בדרישה לקבל את הנתונים.

  2. אבי דוידוביץ' כתב הפייסבוק:
    פיני, הנה שוב אנחנו מסכימים. אסף חפץ היה אחד המפכלים הטובים שהיו אי פעם בארגון. האיש הקדים את תקופתו ולא פעם זכה לקיטונות של רותחין מצד לובשי מדים רבים. יצא לי להיות במחיצתו בכמה וכמה עניינים דרמטיים, ובכל פעם התפעמתי מחדש מחכמתו, תבונתו, אומץ ליבו והיושרה שלו. ולא אמרתי אלא מקצת שבחו.

  3. יקי כהן כתב בפייסבוק:
    מקבץ משעשע ,מביע נכונה את תחושת הציבור ביחס למערכת שמירת החוק.סוג של הומור שחור שמעיד לטעמי על דאגה ומורת רוח אמיתית ברובו ,ולעג מזלזל ופוגעני במקצתו. אם כי לעניות דעתי קיים שינוי תפיסתי בארגון היקר הזה.התרבות הארגונית משתנה ,נבנית ומשתבחת בתהליך מבורך .ההד התקשורתי /הביקורת של הלקוחות (וכמו שהטפת לנו פקודיך -המשטרה חייבת להיות שרותית !) )מהוים ויהוו זרז שמניע את התהליך וטוב שכך !ולמרות הכל ואף על פי כן יש לנו המשטרה טובה,גם אם לא מושלמת !ובאותה נשימה זו העת לחבק את השוטרים שמרביתם עושים את עבודת הקודש הנקראת שיטור נאמנה .(בגילוי נאות היה לי הכבוד לשרת במערכת ואני טיפטיפונת משוחד…).וקצת בהומור – היום הבנתי למה הדרגה המקבילה לאלוף בצה"ל נקראת ניצב במשטרת ישראל..

  4. אבי הראל כתב בפייסבוק:
    לפני מספר שנים הייתי בישיבה בנעורים על מצב המורשת במשטרה. אסף חפץ, תקף בישיבה את הגישה המשטרתית בכל הנוגע, לקידום קצינים, ממשק עם הציבור, הפקת לקחים ונושא המורשת המוזנח. נציגי אכ"א בישיבה יצאו בהלם מהישיבה האמורה.אבל הם לא שינו דבר למרות שבכוחם הייתה אפשרות שכזאת.

  5. אסף חפץ היה המפכ"ל האחרון שהבין. כל אלה שאחריו התעלמו והעדיפו לדבוק בקדנציה שלהם. לדעתי, דודי כהן היה ההחטאה העיקרית, כי הוא יצר מספיק עוצמה בארגון על מנת לשנות… בקיצור, יהיה מעניין!

  6. אבי הראל כתב בפייסבוק:
    בשנת 1999 כאשר וילק ביקר במוזיאון המשטרה הייתי גם נוכח. כאשר שאל אותי מה יש לנציג של מחלקת ההיסטוריה לומר, אמרתי לו שהמשטרה נמצאת במדרון חלקלק, ואנו עוד נשלם על כך מחיר יקר. המשטרה פחות לומדת, הפיקוד הבכיר בחלקו רופס ונהנתן. וילק הקשיב ולא ענה. חומר למחשבה.

  7. מישאל עידן כתב בפייסבוק:
    חברים כנראה שזה לא הסוף – היום הופיעה ידיעה קטנה בידיעות ולפיה ניסו שחם מתכוון להביא במהלך המשך משפטו מקרים נוספים שלא טופלו על ידי הגורמים המוסמכים,לפי אותה ידיעה מספר קצינים חיים בחששות מהליך זה.

  8. אני חושב שמה שקורה למשטרה הוא בגלל שהמפקדים חושבים באותו כיוון… בדיוק לשם הגענו. אבל יהיה קטרזיס ואח"כ, אני מקווה, טוב יותר!

  9. אבי דוידוביץ' כתב בפייסבוק:
    פיני, לעניין המשטרות העירוניות אתה יודע שיש לך שותף מלא ונלהב לרעיון. לעניין התרבות הארגונית וכו' – כאן אנחנו יכולים למצוא פה ושם הסכמות וגם חילוקי דעות. תאר לעצמך מה היה קורה אם כולם היו חושבים באותו כיוון. לאן היינו מגיעים?

  10. אבי, מי אני לתת ציונים? אני מומחה לאפקטיביות של מערכות. לא לאנשים. יש בעיה מערכתית, והיא תיפתר. זו מחלה כרונית של תרבות ארגונית בעייתית שהתריעו עליה עוד בתחילת שנות השמונים. פרחים לא מגיעים לאף אחד בסיפור הזה. מפכ"לים ידעו שיש בעיה ובחרו לא לטפל, וכתוצאה מכך יש תהליך מתמשך מסוף שנות התשעים של אובדן רלוונטיות, שהמפקדים בטוחים שהמשטרה מעולה והכל טוב, וזה בעיה של תפוח או שניים, והציבור חושב אחרת לגמרי שכל הארגז בבעיה. אני מזכיר לך שבאמצע העשור הראשון של המילניום המשטרה ניצלה בעור שיניה מהקמת משטרות עירוניות. היום לפחות יישרו קו וגם הפיקוד וגם הדרג הפוליטי מבינים שיש בעיה. אם אתה שואל אותי, יש ערך בעליהום הזה, כי הוא מביא את הסיפור לקצה, ואני מקווה שלהתעלם ולהמשיך הלאה כבר לא יהיה אפשרי (למרות שאני חושד שזה בדיוק מה שעוד יקרה…)

  11. אבי דוידוביץ' כתב בפייסבוק:
    פיני, ברור לך שחבורת מתוסכלים – חלקם שרתו בארגון – מפיקים נחת ושביעות רצון מכל כשל שמתגלה. הם מנסים בכל דרך להפוך את המיעוט הרע והבטל בשישים לכזה המייצג את הרוב הטוב שחלקו גם מצויין. התקשורת אוהבת אותם ומפנה להם מיקרופון ומצלמה והם כמעט מגיעים לפורקנם. אגב, אני מכיר את חלקם אישית, בז להם. נמשיך לגבות את הארגון והעומד בראשו, נמשיך לגנות ולהוקיע את כל העבריינים כולל לובשי מדים ואת כל מי שתומך בהם או לא עוצר אותם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *